Annons:
Etikettövrigt
Läst 947 ggr
shigne
2012-06-28 06:20

Morgonbubbel 28 juni

Gomorron alla!

Här vaknar jag till en regntung himmel, +7 ute och det blåser Rynkar på näsan

Har en extra vovve idag och imorgon, så oavsett väder och vind så blir det promenader och bus i skogen hela dagen.

Trött är jag och så himla stel i kroppen, funderar ifall det är nått galet med mig. Psoriasis på väg tillbaka, likaså Rosacea - kan det blåssa upp pga att jag börjat ligga på spikis igen?

Önskar er alla en fin dag!

kram

Annons:
Elpida
2012-06-28 07:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God morgon Shigne

Eller kan det vara så att du precis börjat landa efter att ha haft det lite jobbigt med tuffa beslut och då blossar det upp? Kyss 

Här lyser faktiskt solen idag, fortfarande blött efter nattens regn och stora moln men jag har förhoppningar! Mina fina tjejkollegor här på jobbet bjussar damen på lunch idag, man tackar!Cool Ska bli härligt att sitta och äta gott och surra liteGlad. Ikväll ska jag öva lite koreografier, lugnt och fint eftersom hela skulder/axelpartiet fortfarande är stramt och ömt. Måste ringa min akupunktör!

Ha det nu riktigt skönt och jag hoppas att alla som fortfarande jobbar närmar sig semestern (1 vecka kvar, weeeeeiiii)!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

MaMaMade
2012-06-28 08:13
#2

Morrn!

En snabbis innan jag måste hasta iväg. Ska först till "landet" o duscha min tant o sedan hygienstäda (blir light för jag har ont). Ska plantera lite frön i landet där o sedan drar jag till stan. Där ska jag rensa ur kyl o skafferi, packa ner allt o ta med det + min dam till landet igen. En relativt bra dag alltså…tack o lov…

Ska ringa till  HC o beställa tid hos sjukgymnasten där…jag vill veta varför jag får "värkskov" som kommer o går, inte bara i min "onda sida". Kan kännas hur gott som helst där jag sitter el går o så plötsligt börjar det molvärka i armbågarna…el fingerlederna…handlederna…knän, vrister…you name it! Inte nödvändigtvis samtidigt i alla…det liksom "betar av" ett i taget. Har inte kunnat härleda det till ngn aktivitet. Inga direkta samband alltså, rör mig gör jag ju o jobbar därtill. Flört Är rädd för artros då min mamma var så sjuk i RA…o fibro…har en del punkter som man inte bör röra vid med jämna mellanrum. Nåja, jag lever iaf! Tungan ute

Ha en fin dag allahopa! Kyss

Elpida
2012-06-28 08:28
#3

#2 Det kanske är fler än jag som ska göra reumatismutredning, känner igen mig väldigt väl…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
2012-06-28 09:46
#4

Morn morn

Här skiner faktiskt sola..

katten har fått spel , springer bara och skriker har jag missat nått är det Mars.

Mama det kan vara fibro låter helt som mina symtom ;) I så fall är det bra att hålla igång Tungan ute

Ha en underbar torsdag

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2012-06-28 10:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Go'morron shigne och alla ni andra fina själar!

Jag tror som Elpida shigne, att det händer så mycket runt omkring dig nu, sen att du kanske oroar dig för att huset blir svårsålt m m.. Rötterna skall dras upp i o med flytten, försäkringskassan..? din mamma blir kvar o s v.. det finns så mycket som vårt undermedvetna regaerar på, men som vi medvetna varelser inte tillåter komma fram. "Vi mår ju bra". Då reagerar kroppen istället. Jag tror inte att spikis ställer till det i alla fall.Kyss

Elpida Elpida, ännu en som bör ta det försiktigt! Varför man får ont, beror på att kroppen har fått nog och behöver vila. Man får ständigt ställa sig frågan; varför gör jag det här? Varför mår jag bra av det här - psykiskt då. Svarar man ärligt på den frågan så finner man ofta svaret till varför man fortsätter, trots att man vet att man bör vila. KyssTösen min!

Att du har ont i hela kroppen förvånar mig inte MaMa, med din överljudsfart när du far fram hela dagarna och kvällarna. Du måste sänka kraven och inte alltid vara säkerhetsventilen som utlöser när allt är ett kaos omkring dig. Samma terapi som till Elpida med andra ord, men i ditt fall är det nog akut.Kyss Livet går vidare även om du "skiter i" vissa saker, och ingen är oersättlig även om andra kanske inte gör saker o ting med samma noggrannhet som du..Flört

Själv har jag ringt VC för tredje gången den här veckan och samma meddelande varje gång: "Telefonkön är fylld, var vänlig återkom nästkommande vardag": Det är ju det jag gör!Foten i munnen Nu har jag mailat om mer medicin så jag hoppas att jag får det åtminstone då. (Jä**a eksem som aldrig ger med sig) Efter två dagar utan cortison så kommer skiten tillbaka som ett brev på posten, nästan som en apporterande retriever ju..Obestämd

Hör ni, vilken "sjuk" tråd det blev!Skrattande Man får skratta åt eländet och låtsas som det är ett skämt alltihop.. det är bästa sättet att fejsa en "ganska" jobbig vardag. Vi har det nog bra ändå, med sommar, sol och en hägrande semester som väntar..inte för alla förstås, abbis t ex har en katt som ställer till det.Skrattande Du får säga till kisse att Mars är överstökad abbis. Ha det så gott alihopa!

Kram kram på er alla!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2012-06-28 11:26
#6

God morgon på er!

Oj..oj tjejer, inte roligt att ha värk och så Tuvans händer som inte blir bra.  VC..ja..förstår att du blir galen på detta svarRynkar på näsan

Hör ni.. Mamsen och Elpida, ta och lätta lite på gasen, Tuvan har helt rätt.

Här har vi äntligen fått vakna till solsken och blå himmel, ska ta kaffemuggen och gå ut i trädgårdenGlad

Trots värk och jäkt så hoppas jag ni får en fin dag. Sänder varma goa tankar till er allihopa. KramKyss

Annons:
Pagan
2012-06-28 12:04
#7

Hej på er

Kramar om er allihop.

Här är det lite sol också och fåglarna tar igen all förlorad sång på en och samma gång. Herre jösses sicka serenaderGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

mayolica
2012-06-28 12:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Gomorron

Soligt och blåsigt här idag. Tänker strax gå ut och på en promenad ,ta lite bilder och handla.

Ser att det är flera som mår lite halvtaskigt,jag hör oxå dit Rynkar på näsan Är inne i en period med jättemycket värk och är känner mej helt utmattad,köpte lite kosttillskott på hälsokost igår som jag hoppas ska hjälpa mej att må bättre. Funderar på att kanske köpa en ny spikmattaObestämd Jag ska snart bli mormor Glad då vill jag må bra och vara pigg.

Sköt om er o ha så bra ni kan allihopa.

~ mayolica ~

LottaO
2012-06-28 12:59
#9

Hej alla stela gamla tanter ;-) Här kommer en till! :-) Du får göra som jag Elpida, köra passet stillasittande, med musik i öronen. Det ger faktiskt mer än man tror. Har gjort det på bussen många gånger. Här är en härlig vårdag idag. Svalt i vinden men varmt i solen.

Dansa kan man alltid göra!

Tuva-Lena
2012-06-28 13:47
#10

Mayolica! Jag har en spikis över om du funderar på en ny! Aldrig använd och ligger bara o väntar på rätt person.Glad Hoppas att din värk ger med sig..Kyss

Nöden är uppfinningarnas moder Lotta, och det har du redan upptäckt! Fiffigt sätt att träna på!Tungan ute

Go'dagens Toyan, hoppas att du får en fin dag i trädgår'n och att kaffet smakade "mera"!Kyss

Pagan visslar en liten truddelutt för att försöka härma fåglarna förstås.. en riktig liten papegoja. SkrattandeBooofinken Knuuut. Kommer ni ihåg..? Ha en jättefin dag och kram tillbaka Pagan!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
2012-06-28 14:26
#11

#9 Det är ungefär så jag gör när kroppen strejkar, kollar in youtube eller zindvd:n och sedan memorerar jag när jag lyssnar i lurar Glad. Kanske testar att köra den någon gång med lätta steg.

#6 Vad skönt det lät Toyan, hade gärna gjort dig sällskap!

Mayolica, hoppas det hjälper med dina nya tillskott. Vi får hoppas på lite värme framöver så att musklerna mjuknar och får vilaKyss.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

szirius
2012-06-28 14:45
#12

Oj, har visst missat att skriva idag.

Virrpannan jag var på ultraljud en vecka för tidigt igår SkrattandeTungan ute, nåja bättre det än en vecka försentFlört. Så det blir nästa onsdag i stället.

Här har det precis kommit en störtskur, nu kvittrar fåglarna igen. 23 grader,vi har ju KALLFRONTTungan ute, jag har klätt PÅ mig, lite kyligt om fötternaFlört.

Men i helgen vete tusan hur man ska överleva, upp till 40 grader ska det bli fre-sön o  på lördag är det ju full rulle med genrep o festivaluppvisning, så nån strand blir det inte möjlighet till förrän på söndag…

DÅ blir det däremot att slänga sig iväg till stranden redan tidigt…bara vattnet som svalkar när det är så varmt…

Har varit en sväng o plockat nere i källaren, det går långsamt framåt, himla skönt att se. Har nu fått ihop 3 sopsäckar som ska kastas - i LIKETungan ute. Tog mod till mig o kastade rätt mkt kläder som " kan vara bra att ha", jo pyttsan, de har ju legat orörda i flera år o mer än 2 skräp-tshirts vid målning behövs ju knappastFlört

Förra gången var jag ju tjockis vintertid, så en kartong med tjocka mammakoftor, mammajeans etc ska också skänkas bort.För jag hoppas att jag inte ska behöva ha mammajeans i vinterTyst

Tja , förövrigt åkte en hel del tyska kokböcker o annat smått o gott som svärfar givit migFlört

Den svåra biten är nu att strukturera om i kartongerna, lägga saker som "hör ihop" o sen märka lådorna ordentligt. Mkt plock fram o tillbaks blir det….Men det ÄR ju så himla skönt att veta precis vart man har allt sen- tycker jag!

Vad jag babblar påTyst. Ha en fin dag allihop.

ps. är jag ute o cyklar eller är det inte extremt kallt hos er denna sommar?  9 grader - det är ju snart juli! Det hade vi i februari här..hujeda mig, jag lider med er, men ni är ju vana o HIMLA duktiga på att glädjas åt det lilla, vilket är en fantastisk förmåga såklartGladKyss! Men jag unnar er ju verkligen värme o sol så ni ska orka med mörket bättre sen….o som vanligt så skänker jag välvilligt bort iaf 10 grader i helgen - vassegooo!

Elpida
2012-06-28 18:11
#13

Det har varit fantastiskt väder här idag, tyvärr försvinner värmen lika fort när solen börjar dala. Men, det blir lite grillning och sommarmys ändå Tungan ute.

Idag sa maken att jag ska vara redo imorgon kväll klockan halv sex, uppsvidad och målad. La famiglia ska visst ta med mig på en tur.Skrattande Me like!!!

Szirius, jag försöker verkligen tycka synd om er som har så varmt, verkligen! Men…. det går så där måste jag erkännaOskyldigSkämsTungan ute

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Ians
2012-06-28 18:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Godmorgon..

Har ju jobbat så jag har sovit tills nu! Oskyldig

Ont i bihålorna o trött som en gnu, och yr som ett fyllo….pollenallergin går på högvarv! Visst vill vi ha fint väder men det betyder mer pollen …suck

Till er som har värk o div andra bekymmer önskar jag snar bättring!

Ni får en jätte kram också! klicka på den Flört

szirius
2012-06-28 20:21
#15

Jag kramar tillbaks till alla som är hängiga just nuKyss.

Pidan, nåt tycksyndom behövs inte, jag har ju valt detta land alldeles självmantFlört o tar hellre hettan än kylanTyst

Wohooo, vad spännande att inte veta vad de ska ta med dig på! AAAVIIISGlad

mayolica
2012-06-28 20:25
#16

Det blev en riktig sommardag idag.Glad

#10 ny spikmatt låter lockande. Min gamla är sliten o lite trasig.vet inte hur mycket det blir kvar av den när den torkar,jag tvättade den förut.

Det käns faktiskt som kosttillskotten hjälper, smärtan är inte lika hemsk ,är fortfarande trött men inte helt kraftlös och utmattad.

~ mayolica ~

gummimamma
2012-06-28 21:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

God kväll på er allesammans!

Ja här var det många med värk! Inte kul att ha ont… Själv har jag sluppit värk idag, förutom i min opererade fot, men den liksom räknar jag med att den ska värka några veckor till. Däremot har humöret varit åt det sämmre hållet. Känt mig grinig hela dagen och fått bita mig i tungan för att inte kläcka ur mig elakheter och dumheter på jobbet. Är så trött på de andra där och deras kackel och skitprat.

Här har det varit en rätt fin dag idag, med sol och 18-19 grader, men jag skulle gärna vilja ha mer värme så jag slipper frysa jämnt. Är ju väldigt frusen av mig…

Igår tog jag och gubben en promenad utmed Mörrumsån. Hittade lite kantareller! Men de var aningen för små för att plockas. Jag bad dem växa till sig, så kommer jag tillbaka och hämtar dem om en eller två veckor. Om ingen annan tagit dem före mig…

Var ute i trädgården och plockade rejäl knippe rädisor i olika färger. Man skulle kunna tro att rädisor med den storleken är träiga, men dessa är helt underbara i koncistens och smak. Krispiga och lite lagom skarpa i smaken. Jag äter dem som de är.

Pagan
2012-06-28 23:11
#18

vad fint GMammaSkrattande snacka om närproducerat

Jamen så trevligt Elpida, inga ledtrådar?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: