Annons:
Etikettövrigt
Läst 869 ggr
shigne
2012-06-29 08:32

Today´s gift 29/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Låt oss öppna våra sinnen, slå upp dörrarna till våra hjärtan och släppa in den goda viljans och vänlighetens solsken. (O.S Marden)

Vänlighet är en av de gåvor som vi utan svårighet kan skänka andra. Om vi skänker bort vänliga ord och handlingar, kommer vi att upptäcka att vänligheten är som ett brinnande vaxljus som kan tända många andra ljus med, utan att dess eget sken mattas.

Vänlighet är en tillgång som ger oanad utdelning, om vi satsar den på att göra andra lyckliga. Vänlighet är själva grunden för kärleken. Vänlighet kan dämpa den värsta vrede och glädja det hårdaste hjärta.

Ingen vänlighet är för liten för att vinna andras tillgivenhet, eftersom den betyder kärlek, generositet, osjälviskhet och omtanke.

Hur kan jag visa vänlighet mot någon idag?

Egen not. - Glöm inte bort att visa dig själv VÄNLIGHET! Kram

Annons:
Tuva-Lena
2012-06-30 10:36
#1

Jag ler mitt bredaste leende och säger "hej" när jag möter någon på motionsspåret - det smittar faktiskt av sig. Testa så får ni se!Glad SEn kan man ju inte gå omkring o heja på alla man möter på stan. Då blir man klassad som "idiot", men att hälsa på varandra vid rätt tillfälle är ett bra sätt att bygga upp en trevlig stämning.Glad *Hel allesammans!*

Att "tacka" en person för något som inte förväntar sig det av en, är också ett bra sätt att sprida vänlighet. Min läkrae RINGDE UPP mig igår, ang mina eksem då. Jag tackade henne för vänligheten och jag riktigt hörde hur det värmde i hennes hjärta. Dom är inte vana vid det, för folk förväntar sig att läkare alltid skall vara uppmärksamma på just deras problem - det är ju deras jobb! Men även om det är deras jobb så kan dom behöva lite uppmuntran och ett vänligt ord. Och det gäller ju inom alla vård/serviceyrken.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2012-06-30 12:59
#2

Jag har tänkt på att man hälsar på varandra mkt mer här nere. Man hälsar när man kommer in på posten, alltså på dem som står i kön, samma sak i väntrummet på sjukhuset, både när man kommer o går.

( Här kan man hälsa i plural, så det kan väl jämföras lite med " hej allesammans", eller "hej på er" )

Det ger en trevlig atmosfär, och det blir mkt lättare att börja småprata när man redan sagt " hej" till varandraGlad

Pagan
2012-06-30 15:19
#3

Vänlighet är nog en brisvara på många ställen. Folk har svårt att veta var de ska placera blicken i bland. Jag är också en som hälsar och småpratar med folk i affären o.dyl. Tycker att det är jättretrevligt. Ibland möter man ju folk av lite frostigare karaktär, men det är också helt ok. Eftersom jag bott på landet i många år så har det blivit naturligt att man vinkar till de få bilar jag mött hemmavid, eller som kört förbi, vinkar till folk som är ute å påtar, småpratar med folk som ju var mina grannar även om de bodde 3 km bort eftersom byn var liten.Vad som är verkligt underligt för mig nu är att mina nya grannar inte har lust att hälsa eller småprata. När jag flyttade in så svarade de inte på vare sig goddag eller hej och det gör de fortfarande inte. De håller sig för sig själva och jag ser aldrig en kotte där - så de vill väl bara vara i fred. De andra grannarna har haft samma upplevelse av detta unga par. Jag fick ju fråga mig för då jag kanske på något sätt orsakat denna frostighet utan att vara medveten om det.

Nu skulle jag vilja göra en del förändringar i min trädgård och deras ligger ju i anslutning till min och jag skulle velat höra med dem innan om ett par saker. Men jag vågar mig inte nära. Känns verkligt underligt detta. Kanske är det mest vänligt av mig att bara låta dem vara ifred? Vill ju inte tvinga mig på dem. Hur hade Ni gjort?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MaMaMade
2012-07-01 00:20
#4

Du skulle ju kunna skriva ett brev o lägga i deras brevlåda "då de inte varit hemma när du tittat förbi" för att ljuga lite fint…för deras skull då, naturligtvis. Flört

Pagan
2012-07-01 11:57
#5

ja det kanske vore nåt MaMA. Känns märkligt

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: