Ryggskott och inflammation
Mitt första inlägg och det består av en fråga, förlåt..
Men jag har ryggskott samt en inflammation i densamma och jag har så ont att det strålar från ländryggen ned i vaderna samt äggstockarna på framsidan ned över låren och även i höfterna.
Jag har varit hos en läkare och fick såklart en massa smärtstillande utskrivet men det hjälper inte såsom jag skulle önska. Jag har ätit bland annat Nobligan i 1,5 vecka och är urless på att ta dessa piller!
Vad finns det för alternativa behandlingar vid just värk likt min?
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Usch pluppis! Har du ryggskott så brukar det ge med sig av sig självt efter någon vecka. Det verkar ändå som du har en inflammation snarare i ryggmusklerna - och det kan dra ut på tiden. Inflammationer som inte behandlas kan pågå under veckor om man har otur. Din medicin verkar inte heller ha någon större verkan, så i ditt ställe skulle jag testa akupunktur eller ändå bättre, medicinsk laserbehandling. Den medicinska lasern är speciellt framtagen för att häva inflammationer och är ett "mirakelmedel" i jämförelsen - rätt använd förstås. Se isåfall till att det är medicinsk laser du får och inte kosmetisk laser ..
Hoppas att det ger med sig pluppis, inflammationer är jättejobbiga att gå med! Kram från Tuvan!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tack Tuvan..
Jo, inflammation har jag, det är kontsaterat.. Just nu äter jag som sagt Nobligan samt något inflammationshämmande samt vanlig Alvedon (för att hjälpa Nobliganet på traven), totalt 14 tabletter/dag. Och nej, det känns inte bra när man inte känner en avsevärd förbättring.
Jag ska sätta mig och googla i morgon på medicinsk laser i krokarna här.. Annars kommer jag på akutbesök till dig vännen! Och då kräver jag en kaffemugg också 
Kramar tillbaka!! 
Självklart får du en kaffemugg, och för dig skulle jag behandla gratis också!
men dra på dig yllekalsingarna - det är skitkallt här! 
Pluppis--Helloooo..Stackas dig.
Kan inget.
Men klä dig varmt o ät mycket c-vitaminrikmat.
Knapra gjärna i dig vitlök.
o te på ingefära..
Ja nu har jag babblat..Men jag tycker att det är värt o prova..
Lena…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Du chik, dina råd är inte alls dumma. Både C-vitamin och vitlök är bra vid inflammationer, och ingefära är AB:s eget dundermedel! 
Tack för tipsen Chik! Klär mig varmt gör jag, framförallt nu när det är så förbaskat kallt ute (och även inne).
Vitlök äter jag ju dagligen men inte i råa klyftor.
c-vitaminer får jag i mig i stora mängder! Ingefära är tyvärr inte min favorit.. Kanske jag måste lära mig att tycka om det 
Tack fina Tuva! Risken är att jag tar gubben med mig och hälsar på dig 
Kram

Med delad omtanke kanske ditt hjärta värms till stor inre hetta . Vi som läser om ditt dilemma , bidrager dock med kärleksfulla omtankar .. Visst det kan bota .
Instämmer dock i föregåendes behandlings förslag .
Värme o försiktig rörelse , har du tur som en tok kan du kanske det släpper , ev smärtlindrande tablett gör att du slappnar av ….Ett gott skratt gör ont , så jag säger det går lika bra med selleri.. enbart för att du genom smärtande tårar kan skratta lite . // Azlan
Åh Azlan, vilket härligt inlägg! Tack för värmen i hjärtat!
Ja, att skratta kan göra förbaskat ont så just nu ler jag bara 
Och tack för den underbara fjärilen, den är väldigt vacker
/Jeanette
Måste bara säga att azla gjorde ett fint inlägg.
Utan att jag tänkte mig för.-Så läste jag det som en ramsa…
Lena.P är jag i verkliga livet.
upprepar vad andra redan berättat
vitlök o ingefära
o
champagne o choklad
det har likheter med vitlök o ingefära
det är himla gott när man behöver stöd&uppmuntran ,när man är så eländig med ryggskott :- )
Värme,jag har en ..vetevärmare,den tycker gör att jag slappnar av
jag tycker ..krampen är det som gör ont
min brukar/kan släppa med värmen
så att jag .."vågar" röra på mig igen
för rörelse tror jag är viktigt ..
(sluta schååpa dig nu.duck*hihi*)
penke
Åh Penke!! Hellre champange och choklad!! *I like*
Och jag hade en vetevärmare ända fram till nyårsdagen - Då brann den upp i micron 
Ja, ducka för snart kommer högersvingen
*skojar*
såjaa,ta din medicin nu ! :- )
jag blev lite förpuffad 
jag eldade oxå upp min vetevärmare precis innan nyår
men det var i den lilla vanliga ugnen
tror den hade torkat in för mycket (lättantändlig)å den var gammal !
på den nya står det att man ska värma den med ett glas vatten ( i micron)
mellanndagsrea fortfarande.. :- )
penke
Haha, menar du att du SKOJAR och säger att jag ska ta skumpa & choklad och så menar du det inte Penke??
Ska utnyttja mellandagsrean ;)
En alternativ lösning är att gå till grundorsaken till varför ett problem existerar. Detta kräver givetvis att den som medverkar verkligen vill ta ett eget ansvar för hela läkningsprocessen.
Genom att lokalisera källan till problemet så kan inte längre problemet heller överleva då grundnäringen som problemet lever på dvs. fröet till orsaken inte längre existerar som en aktiv del i problemet.
Det man rent praktiskt gör är att man letar upp fröet till problemet i personens undermedvetna tillstånd. Därefter presenterar man denna information för personen i ett medvetet tillstånd, dvs här och nu. Personen har då möjligheten att i nuet ta ett aktivt beslut huruvida fröet ska få fortsätta att existera inom personen eller om fröet ska släppas fritt. Helt enkelt om man önskar behålla den energiblockering som härstammar från en minnesbild eller om den energin nu ska frigöras så att problemet så så småningom kan frigöras även i den fysiska kroppen.
jag menar det
du måste tvinga i dig din dos av skumpa o choklad ! 
men,med rea o så,
#allhealing har en intressant tanke
orsaken till ryggskottet ..
en jag har hört är att pengaoro kan sätta sig "så".. 
penke
Hmm… Jag vet att allt började med att jag skulle dra upp dragkedjan på mina stövlar och det sprakade till i ryggen.. 3 dagar senare hade jag en av de fyra influensorna som går runt.. Blev hyfsat bra från allt men sen slog det till igen.. Jag ser vad som står i #15 men jag vet inte vad/om jag kan göra något då jag inte vet vad som är källan mer än att det sprakade i ryggen den där gången 
Och jag tror att alla problem kan ge utslag i kroppen på ett eller annat sätt..
#16 Jadå, jag lovar att jag ska tvinga i mig den härligheten! Och både skumpan & chokladen är ju rena rama välmåendekuren 
Det är en behandlingsform där du samarbetar med en terapeut. Du behöver alltså inte leta upp den bakomliggande orsaken, det hjälper dig terapeuten med.
#18 Aha, då trillar poletten ned! Tack, det låter ju väldigt vettigt! :)
O för att komma sin in i bilen så man kan ta sig till terapeuten kan det ju vara bra att hitta ngt som lindrar ngt. 
/Att vakna kissnödig mitt i natten i husvagnen med ryggskott…det var inte roligt!
Det blev en övning i tålamod o *kniiip*! 
Eller så klarar terapeuten av att hjälpa dig på distans.
Det låter ju jättebehändigt! Hur går det till?
Allting i det här universumet består av atomer. Dessa atomer är sammansatta i olika konstruktioner. Vi består av kött och blod men i grunden är vi uppbyggda av atomer.
En tränad medial samt healer terapeut kan se energiflöden exempelvis i en människokropp.
Antingen flödar energi fritt eller så finns det en fördämning någonstans där energin inte flödar fritt.
Detta kan en terapeut se. Terapeuten kan även frigöra den blockerade energin om den som ber om hjälp själv vill det såklart.
Så fungerar det.
#24 Men du, sedan har du den genetiska uppbyggnaden. Vi föds också med naturliga blockeringar, naturliga i den meningen att det är en medfödd defekt. Atomerna lägger sig inte alltid som det är tänkt enkelt uttryckt. Då stoppas energiflödena av defekten, och den kan man dessvärre inte bota genom att frigöra den blockerade energin.. Den ansamlas lika snabbt som energin på nytt börjar flöda. Den behandling du förespråkar förutsätter att inga "naturliga" hinder är orsaken, då är jag med på noterna. 
Du har förstått mig rätt från det perspektivet som du ställer frågan.

C-vitamin i höga doser är bra. Men du kan också börja äta LitoMove, nyponpulver som bl.a. innehåller c-vitamin men också andra nyttigheter. Om man väl har börjat få ryggskott så kan benägenheten att få tillbaka det sitta kvar i flera år. Då "mjukar LitoMove upp kroppen" tycker jag.
Akut har jag haft stor hjälp av självbehandling av örats akupunkturpunkter. Du kan kolla på den här bilden för att se var punkter från nacke och längs med hela ryggraden sitter i örat. Du kan börja med att trycka med tumme pekfinger för att hitta det område som ömmar = motsvarar den delen av kroppen du har ont i. Om du har ryggskott kan det göra rejält ont när du träffar rätt.
För att få högre precision använder du en pinne med rundad topp - OBS verkligen viktigt att det är en rund och slät topp, det får inte vara något vasst! Kanske är lagom storlek 3-4 mm i diameter? Då kan du känna igenom punkt för punkt.
De punkter som ömmar trycker du på eller masserar så ofta du kan om det är akut. Ibland kan man nästan omgående känna hur "värme" kommer till den plats man har ont på. Ibland märker man att "låsningar" släpper, att man kan börja röra sig mer som vanligt igen,
Ta det varsamt, särskilt om du använder en pinne. Det är inte meningen att du ska förstöra ditt öra, utan vitsen är att aktivera punkterna. Om du är riktigt envis och sitter långa stunder och masserar under en dag, så kommer du antagligen att märka att värken försvinner och sen kommer tillbaka efter ett tag, men att det för varje gång blir lättare att få den att försvinna och att värken försvagas allt eftersom.
Däremot är det ingen större idé att bara massera lite grand en gång. Då kan du lika gärna strunta i det här tipset. Man måste vara envis.
#27 Tack snälla! detta ska jag absolut testa! Och jag är envis som få
Kan det funka med en tops av de tjockare modellerna?
Tack igen!
Kram
Jeanette
Vilka bra råd du får Pluppis, jag hoppas det funkar för det är inte roligt att veta att du fortfarande har ont.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

En tops är dels för böjlig - den går av. Och dels är den sannolikt för vass… Inuti bomullen finns det hårdare delar som man känner om man trycker.
Jag brukar använda skaftet till en plastsked som följde med en slags glaskoppar som var populära på 80-90-talet. Boda Nova tror jag de hette. Perfekt för öronbehandling!
Det är faktiskt SVÅRT att hitta pinnar av rätt konstruktion och storlek. Man kan ge sig den på att de antingen har små hårda skarvar eller en liten spets trots att de vid första anblicken ser så släta ut…
Ok.. Ja man ska ju in en bit och pilla så pinnen måste väl vara både slät mjuk och hård samtidigt.
Jag tror jag vet vilka skedar du menar, De är alldeles runda på ena sidan och där man håller är det en liten kula högst upp?
Från ett än djupare perspektiv än det fysiska universumet är det även möjligt att medvetandet är frikopplad från materia. Det skulle i så fall kunna betyda att medvetandet är det vi är på ett plan bortom materians värld. Om detta är sant är det även möjligt att vi genom att förändra vårt medvetande på denna nivå kan förändra materia i exempelvis en fysisk kropp och på så sätt göra det som sett ur enbart ett materia perspektiv anses omöjligt att uppnå. Nämligen att förändra fysiska medfödda defekter.
Jag tycker det är en märklig behandling du har fått av läkaren. Inflammationer ska behandlas med antiinflammatoriska läkemedel och Nobligan är det inte. Alvedon är det inte heller. Nobligan är endast smärtstillande och verkar inte på själva inflammationen (som jag då antar att läkaren tycker bara ska läka ut av sig själv). Nobligan är ju dessutom beroendeframkallande och ska användas ytterst sparsamt.
Spontant tycker jag att du bör gå till en annan läkare och få antiinflammatoriskt föreskrivet. Ipren kan du ju ta själv, men det är alltid vanskligt att mixtra med behandlingar själv och börjar du ta Ipren (eller annan ibuprofen) bör du sluta med Alvedon. Det finns dessutom flera antiinfammatoriska krämer du kan lokalbehandla med. Värme är sedan helt gratis behandling som är väldigt effektiv mot ryggskott.
När jag hade ryggskott satte jag på ett Voltarenvärmeplåster (de sitter på i 24 timmar och värmer) samt åt Ipren, det gjorde susen.