Annons:
Etikettalternativmedicin-djur
Läst 2708 ggr
[3rixon]
2012-07-13 13:50

Ledinflammation

Hej där! Nu är det såhär att min häst ska åka in till kliniken på tisdag för hältutredning och behandling. Jag misstänker att det rör sig om en ledinflammation efter vrickning. Nu har hon dock gått med det i tre månader utan behandling och jag börjar bli orolig över att det kanske börjat bli pålagringar i ledbrosket..

Jag tjatade på mina föräldrar under en lång period om att dom skulle köra upp min häst till kliniken, men dom är inte speciellt engagerade i mitt hästintresse och tyckte att jag bara skulle låta henne vila. Jag är 16 år och har inget körkort själv, hade jag haft det hade hon fått åka in direkt när jag upptäckt att något var fel. Men nu efter mycket tjat har jag i alla fall fått min vilja igenom, men jag är väldigt rädd för att det är försent..

Jag är otroligt rädd för vad röntgenplåtarna kommer visa och vad veterinärerna kommer att säga. Och om det nu rör sig om en ledinflammation så blir hon med all säkerhet sprutad i leden vilket jag inte riktigt är så pigg på. Men är det det som krävs för att hon ska bli bra så går jag ju självklart med på det.

Men om nu veterinärerna dömer ut henne eller om behandlingen inte hjälper så vill jag ha reservplaner. För det sista jag vill är att ta bort henne, även fast hon trots allt är 22 år gammal. Men hon är alldeles för livsglad för att livet ska tas ifrån henne.

Men nu undrar jag, är laser eller akupunktur, homeopati eller healing något som skulle kunna hjälpa mot ledinflammation? Men även mot pålagringar, även kallat artros? Fast om det nu börjat bli pålagringar så kan man väl kanske inte ta bort det som blivit med laser, akupunktur, homeopati o healing eller? Men jag vill verkligen inte tappa hoppet.

Jag fick en bok som heter the secret för ett bra tag sedan. Och där står det att man kan styra så mycket med tankarna, jag vill gärna tro på det, och det gör jag när det handlar om att påverka relationer, hälsa osv. Men när något har skett innuti kroppen som egentligen bara operationer kan fixa så börjar jag tvivla..

Oj vilket luddigt inlägg, det verkar bli så när jag är orolig och har panik inombords.. Menmen, frågan är ju den om laser, homeopati, akupunktur eller healing vore något för min häst? Är det någon som behandlat sina hästar med någon utav dessa behandlingar?

Tacksam för svar.

Annons:
md(am)
2012-07-13 14:48
#1

Hej! Jag skulle vända mig till en djurhomeopat för att få hjälp. Akupunktur är också bra, kanske i kombination? Var bor du, kanske jag känner till nån duktig djurterapeut i närheten! Lycka till, och starkt av dig att hålla ut trots föräldrar som inte riktigt lyssnar!

[3rixon]
2012-07-13 18:43
#2

#1 Jag bor i falkenberg. Hur fungerar akupunktur och homeopati? Och kan det även hjälpa om pålagringar börjat bildas?

Tack! Jo, det var ju inte så lätt precis.

md(am)
2012-07-13 19:00
#3

#2 Falkenberg… Jag får fundera lite… Ja, akupunktur och homeopati kan absolut hjälpa även om det börjat bildas pålagringar. Jag återkommer med tips :)

[3rixon]
2012-07-13 21:04
#4

#3 Åh det där gjorde mig verkligen lättad!

Vore jätte snällt om du ville göra det! Tack :)

Henrik70
2012-07-13 21:26
#5

Alger verkar hjälpa vissa med inflammationer. Finns även som hästfoder. Du kan ju alltid ringa till företaget.

[3rixon]
2012-07-13 23:22
#6

#5 Tusen tack för tipset, ska genast kolla upp detta :)

Annons:
szirius
2012-07-14 00:44
#7

Fråga inne på healing också, där finns en del som kan " läsa av djur", kanske de kan se vad hästen kan ta till sig bäst? Där kan man också be om healing Flört

Önskar dig o hästen det bästa!

Upp till toppen
Annons: