Annons:
Etikettövrigt
Läst 1065 ggr
shigne
7/26/12, 7:20 AM

Pratbubbla 26 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Här skiner solen, blåser lite - men vet ni jag tror sommaren har kommit hit! Änklingen!!!!

Idag är det inte så mycket på mitt schema, vilket i och för sig inte hör till ovanligheterna.

Ska tvätta, packa lite mer och göra några matlådor till sambon. Sen skjutsar syrran mig in till stan, ska göra mina årliga kontroll av tumörerna. Känner mig inte ett dugg orolig denna gång, skönt att få det gjort bara.

Så eftermiddagen kommer jag troligtvis tillbringa i horisontellt läge - blir så äckligt illamående av kontrasten.

Ha en härlig dag! kram

Bild tagen på hundpromenad!

Annons:
Toyan
7/26/12, 8:06 AM
#1

God morgon shigne och alla som kommer!

Härligt att ni också får sommarGlad

Håller tummarna att du ska slippa må illa den här gången, lycka till.Kram

Här har vi 19 grader, ser ut att bli regn och åska.

Nu jobb, ha en fin dag alla goa!! Kyss

abbis
7/26/12, 9:41 AM
#2

Morn morn

Det lovades värme men skurar  idag..

5 Dagar kvar av juli ..Vart har tiden tagit vägen ?

Bakade chokladsockerkaka i min egen drejade form igår.Men vi har en gammal spis i butiken så värmen va lite hipp som happ..God blev den trots att den sjönk ihop lite..

Har drejat ett dussin formar som jag ska baka i..Det blir 2 portionskakor..kruk kakor de ni..

Har lite som ska fixas i verkstan och sen ska det putsas för glatta livet..

Skulle nog bli smått tokig om jag inte hade någe att göra var dag..Alt skulle vara mycket pengar och ständigt på resande fot Tungan ute.

Kram och gör det bästa av dagen nu!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
7/26/12, 9:55 AM
#3

Godmorgon på Er!

Shigne ….lycka till med undersökningen idag!

Toyan ha en bra dag på jobbet

Abbis….Arbetsmyran no1! Flört men fint blir det!!!!!

Här är det sol o fint…en härlig dag!

Dock har tvättmaskinen o kylen rört ner smolk i bägaren…varför skall de gå o dö just nu?

Hur blir det nu med min resa…..Skrikandes Ber änglarna om en lottvinst! Flört

Tuva-Lena
7/26/12, 10:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Go'morron på er!

Shigne vilken fin bild. Påminner om en stig jag brukar ta här i faggorna, strax innan jag kommer ut på "lägdan", där jag träffade Herrn Elch härom dagen. Han stod o drack vid ett vattenhål men la benen på ryggen när vi tittade fram från buskarna. Sedan kommer jag ut på en liten skogsväg och där stod han igen!Förvånad Mitt i vägen stolt som en fura och vägrade att flytta på sig. Jag "blåste upp" mig och gick med bestämda steg rakt emot honom och ca 25 m ifrån honom så ansåg han det va bäst att ta till sjappen ändå - men gissa om mitt hjärta bultade..? Tyst Kroppspråket ni vet.. Flört Hoppas att du återhämtar dig snabbt från undersökningen och får nuta av det vackra vädret som kommit.Kyss

Ha en fin dag Toyan!Kyss

Ja abbi, vart tog juli vägen?! Regnade väl bort antar jag, men samtidigt har jag fått mycket gjort inomhus i år och du märker väl knappast skillnaden som du gnor? Glad Ha en hjärtans fin dag och ta en munsbit mellan varven, nu då ni har såå mycket gott att mumsa på!Kyss

Go'morron kära Ians, hoppas att det fixar sig med hushållsmaskinerna. Fy för att vara utan dem med din stora familj! Sedan hopps jag på lotterivinsten för din del. Det va väl sjutton också att du inte kan ta den där solosemestern som du så väl behöver! Vore jag du så skulle jga ta en minisemester, över en helg kanhända, och hyra en stuga nånstans i närheten och bara få vara själv - med vovven. Återhämta dig och ägna dig helt åt dig själv ett par dagar. Västkusten är ju underbaaar!

Själv ser jag knappt skärmen för idag ser jag ut som jag gått en tungviktsmatch.. herre gud, jag får hålla mig hemma idag så jag inte skrämmer någon stackars unge!Skrikandes

Plockar rölleka idag.. Redan på vikingatiden så förstod man nyttan av denna mirakelväxt.

Ha en fin dag allihopa! Kram från ett blindstyre! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

LottaO
7/26/12, 10:20 AM
#5

Hej på er. Lycka till shigne. Abbis, det låter underbart! Vill verkligen komma förbi någon gång! Hej Toyan och Ians! Sitter på Landvetter. Allt blev väldigt lyckat. Maken såg frågande ut, helt inställd på att spela golf i morse när vi vaknade. Han fick en lapp om att han skulle klä på sig och packa sandaler, necessert och badbyxor. Allt annat var redan i bilen. Min mamma mötte upp på flygplatsen och tog hand om barn och bil. Så nu flyger vi snart till Rom via Frankfurt. Ha det gott!

Dansa kan man alltid göra!

LottaO
7/26/12, 10:29 AM
#6

Hej Tuvan! Låter inget bra med ditt öga! Ta hand om dig.

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
szirius
7/26/12, 12:01 PM
#7

Hejsan alla.

Här har vi suttit o haft lååångfrukost, mysigt. Jag tror att vi tagit över lite Sverigeväder här nereFlört, grått med smådroppar mellan varven o runt 25, småkallt för oss. Inte gör det mig ett dugg, det är perfekt väder för trädgårdsjobb. I helgen ska det bli hett igen och då får man ju inte många knop gjorda…

Hoppas illamåendet ger med sig fort Sighne, inte kul alls detTyst

Ha en bra dag Toyan!

Abbis,vår arbetsnarkomanFlört huvudsaken är ju att du känner att du orkar med och tycker att det är roligt - och det gör du ju uppenbarligen.Glad

Attans Ians, det är ju så typiskt att de ska gå sönder samtidigt dessutom…det brukar ju gå " troll" i elektriska grejer så de smäller med bara några dagars mellanrum…dyrt är det ocksåSkrikandes. Håller alla tummar jag med att du ska komma iväg på din semester!Kyss

Och så stackars Tuvis…vilket enormt utrensningsarbete du verkar göra…det är iaf vad jag hoppas att det är - så kliver du fram, pånyttfödd och strålande som en höstälva! Glad

Lotta är det inte ett dugg synd omTungan ute, njut!

Ha en fin dag allihop!

Pagan
7/26/12, 3:13 PM
#8

Ja här var det gott & blandatGlad Kramar till alla som behöver

Lotta, ha det härligt i Rom, nu var hemilghetsmakeriet äntligen över.

Ians fy sjutton båda samtidigt!  http://www.gransbygden.se/ jag köpte ju frys och kondenstumlare där när frysen lade av på midsommarafton. Gav strax  under 6000:- för båda inkl. frakt de har en del bra priser samt en del i erbjudandespalten.

Kära Tuvan, så jobbigt du har det.

Shigne gott hopp om att du mår bättre än tidigare efteråt

Abbis, bra att du känner så när du är i farten hela tiden.

Kramar om magen Sz, och Toyan hoppas allt är ok.

Här har vi värsta hettan, men det ska regna i helgen så man får njuta av strålarna. Fast jag helst håller till i skuggan. Haft lite stjärnor att lägga under dagen. Så nu ska jag slappa till det lite.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
7/26/12, 6:30 PM
#9

Ians..Varför inte kika på blocket ?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
7/26/12, 7:38 PM
#10

Jag skall kolla tack för tipsen Pagan och Abbis! Kyss

Upp till toppen
Annons: