Pratbubbla 28 juli

Go morgon
Ett strålande solsken även idag.
Gårdagen spenderade vi på två akutmottagningar och nu är gubben min inlagd igen. I eftermiddag kommer min dotter och lille gullungen för att bo här medans min svärson är borta på tjänsteresa. Vågskålen jämnar ut sig, glädje o sorg, livet i ett nötskal.
Skögen står full av gula kantareller så jag hoppas kunna ta en tur med min son och se till att de hamnar i min frys
Ha en fin lördag
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Go'morron shigne och hejsan svejsan på dig Clary!
Ja det är en del att tänka på innan man ger sig iväg shigne lilla. Tänk va vi norrländskor är duktiga på att ta oss dit vi ska, på egen hand! Vi är ju så illa tvungna när det bara finns bilen att ta till! Kör försiktigt bara men du har säkert körvana så det går bra, med alla tusentals milen du har i ryggsäcken som glesbygdsbo.
Morrn Clary! Va roligt att "se" dig igen! Hoppas att det går bra med din lilla gubbe den här gången också! Och tänk så livet jämnar ut sig ändå.. hoppas att du får några underbara dagar med dotter och dotterson! Jag har också hittat kantareller - två stackare som stod invid vägkanten på min skogsprommis. Annars är det väl tidigt för oss här uppe med kantisar redan nu..
"kosoppen" däremot, har rest på sig..
Åker en tur in till stan idag trots allt, får väl skrämma slag på dem jag möter då… Är så trist att inte få kontakt med en levande själ på dagarna, jo hundrana förstås, men man vill ju gärna träffa den egna rasen ibland också..
Igår var jag DUKTIG minsann! Dammsög, torkade golv och tvättade, sen middag och disk på det då - jooo då, ibland tar man i så man nästan spricker, ha ha..
Fast idag har lufta gått ur mig så ajg tar nog en vilodag på det. Chocken har knappt hunnit släppa sen gårdagen..
Ha en hjärtans fin dag allihop! Kram till er som fångar den!
Vid äppelträdet..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hej hej
Jobbat till 16 idag
Slank in kaffekunder kvart i 15 och guben tyckte det va ok..Sen kom det fler så det blev mer klirr i kassan pga detta..
Jag har ett kantarell ställe men ni som har erfarenhet kan kanske säga om det är ett dåligt ställe då det ligger en gammal järnväg bredvid med kreosot slipers som säkert impregnerat stället ,,Men det kryllar av svamp
Kul att se dig Clary och tråkigt med guben..hoppas han snart är hemma.
Jag har hittat en resa på 7 dgar till Budapest som jag länge velat åka till..Kattvakt fixades idag så nu bokar jag ..
knappa 2000:- för 2 personer i en vecka..Hoppas jag inte sett fel nu
ha en härlig OS lördag
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hoppas ni kommer iväg Abbis…becaus your worth it!
Tråkigt med guben Clary men hoppas på snar bättring! Hoppas du får riktigt mycket kantareller till frysen!
Sj plockar jag inte svamp för jag är rädd för orm…..så jag vet knappt ett jota om svampar…förutom hur de ser ut möjligen…känner iaf igen Röd flugsvamp o kantarell!

Låter ju helt kanon Abbis, ledigt värme och ha det gott kan Ni ju verkligen behöva
Vet inte hur mycket svampen påverkas i den omgivningen, hur mycket de tar upp. Men jag vet att man inte rekommenderar att hägna in köksträdgården av gamla slipers.
Låter som en mindre trevlig fredag du haft Clary, akuten låter ju allvarligt.
Blev det vilodag Tuvan?
Packat färdigt Shigne?
Själv har jag haft en skön dag, det har öst ner hela dagen, åskat och regnat lite till. uppehåll först nu, eller rättare sagt lugnare regn, men jag har läst på altanen och filosoferat, slappat och lurat 2 gånger, fyfasiken vad gott.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot