Annons:
Etikettövrigt
Läst 3066 ggr
saandrra
2012-07-30 00:23

Dålig hy

Hej!

Jag undrar ifall ni har något super tips för dålig hy. Min hy är just nu som rena krigsfältet tyvärr och jag mår verkligen jättedåligt över detta. Är jättenoga över att ta bort mitt smink varje kväll och tvättar alltid ansiktet med vatten på morgonen samt att jag smörjer in huden med en återfuktande kräm. Min hy är väldigt fet, har väldigt många pormaskar på pannan och får även finnarna där och även mellan ögonen samt hakan. Har ni något tips på budget produkter för min hy? Rengörning, ansiktsmasker, hudkräm, you name it! Allt som kan vara till hjälp för min hy! Eller helt enkelt hemma produkter man kan använda. mvh Sandra

Annons:
shigne
2012-07-30 08:44
#1

Det finns säkert massor med tips till dig vad gäller huden - men det underlättar också att få veta din ålder ung.

Sen är det upp till dig att prova dig fram vad som passar dig bäst! Att det är en superkur för vissa, kan vara rena eländet för andra - bara för att vi är olika, lever i olika miljöer, äter olika etc. etc. dvs allt som kan påverka vår hud.

Tuva-Lena
2012-07-30 11:08
#2

Du skulle kunna testa att använda en olja med apelsin när du rengör ansiktet. Eterisk olja med apelsin är bra för fet hud, så blanda lite eterisk olja av apelsin i vanlig växtolja, typ rapsolja olivolja eller liknande, gnid in i huden och skölj av med vatten, annars som sagt, använd en rengöringskräm med apelsin i, även lime går bra. 

Kika in på Crearome, där kan du hitta recept som passar dina feta hy..Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2012-07-30 12:35
#3

Jag tänker direkt på att det inte bara handlar om vad man smörjer utifrån, utan minst lika mkt ( eller merFlört) INIFRÅN.

Dvs börja med att tänka igenom kostenGlad. Jag tror ju personligen benhårt på att huden gör av med skräp som vi lagrar, så det är antagligen nån obalans inuti som du behöver komma itu med för att huden ska läka.

Behöver inte bara bero på kost, utan även tankar, känslor, oro etc. påverkar oss, så man får vara öppen och leta svar överalltFlört

saandrra
2012-07-30 16:28
#4

#1 Jag är 17 år och när jag var 16 så började jag få mina "problem".

#2 Ska absolut testa det!

#3 Precis, jag äter inte speciellt onyttigt utan jag tycker jag äter ganska nyttigt. Dock har det kanske blivit lite väl mycket dricka/godis/annat onyttigt nu under sommaren, men jag ska sluta med det nu igen och så börja med träningen igen, har varit skadad så har inte kunnat göra så mycket.

MaMaMade
2012-07-30 18:25
#5

Håller med szirius där. Kan vara hormoner som hoppar också, blir det värre kring mens? Jag fick problem m kvisslor o utslag när jag var 27-28 år, inga större problem före det. Ofta kom de kring ägglossning/mens men när jag började äta jättenattljusolja försvann både utslagen o PMS:en. Ännu bättre blev det när jag slutade äta mjöl o socker…men det var svårt att hålla… Oskyldig Skrattande Märker också att stress påverkar hyn…iofs äter jag mer onyttigt då…

saandrra
2012-07-30 19:17
#6

Jo så kan det ju även vara. Det blir dock inte värre kring mensen. 
ja, maten verkar ha ganska stor inblandning i det hela med det hära med hyn.

Annons:
Ians
2012-07-31 16:15
#7

Huden ör kroppens största utrensnings organ….Det tror man inte Flört man vill ju gärna tro att det är något som sköter sig på dass!

Men som sagt huden är en stor väg för mkt skit att lämna kroppen. Därav får man tänka till lite när man har hud problem….

Vanor både när det gäller intag av föda och sömn, stress, etc etc

Hormoner har som sagt också effekt på  huden . Att man smörjer sig inifrån och inte bara utifrån vid torr hud.

Värme och fukt ökar utsöndringen via huden, därför kan jag få lite plitor när det är sådant väder.

Och framför allt att man inte går på tesen om att uttorkning av plitor med div skumma preparat gör nytta! Det ger bara ännu större problem i längden.

Uttorkning ökar den egna fett produktionen, använder man däremot milda o gärna lite fetare saker för att sköta sin hy så balanseras över produktionen av det!

Upp till toppen
Annons: