Annons:
Etiketthomeopati
Läst 3727 ggr
CelsiusT
2012-08-09 18:58

Lachesis mutus 200C

Jag fick för ett tag sedan denna homeopatmedicin utskriven till min hund. Har dock inte gett den på ett år och nu minns jag inte varför hon fick den. Minns det som att min homeopat sa att jag också kunde äta den, men minns inte varför. Tänkte jag skulle fråga min homeopat nästa gång jag träffar henne, men så kom jag på att jag kan ju börja med att fråga här om någon känner till den, vad den används för och i vilken dosering.

Så någon som känner till Lachesis mutus 200C?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Elpida
2012-08-10 07:56
#1

Som jag förstår det får man detta utskrivet när man befinner sig i klimakteriet, vid sk. menopaus. Menopause är när man fått sin allra sista blödning, det hjälper även mot svallningar (hot flashes) när man blir varm på nån sekund, hjärtat kanske ökar lite i slagen, man kan känna sig lite yr…

Jag är absolut ingen homeopat utan det är vad jag fått fram från nätet, jag hoppas någon annan kan bidra med mer information.Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

md(am)
2012-08-10 14:32
#2

Du ska i alla fall inte ge/ta medlet nu längre! Situationen är inte densamma, och Lachesis är inte att leka med, liksom inga andra homeopatiska medel! Om du fortfarande har en hund som inte mår bra, så behöver du göra en ny konsultation och få ett nytt medel ordinerat.

Lachesis, eller andra homeopatika, ger ofta prövningar om man tar medlet utan att just det medlet är indikerat. Det innebär att du kan få förstärkta problem vilka kan hjälpa en homeopat att tydligare se vilket medel du just nu behöver.

CelsiusT
2012-08-12 19:24
#3

#1 Ja det kan stämma in på min hund, men undrar varför jag fick ordinationen att jag också kunde käka den, jag är fortfarande ung. #2 Nej det hade jag inte tänkt =P Men är nyfiken på vad det är till för.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: