Annons:
Etikettövrigt
Läst 1346 ggr
shigne
2012-08-15 08:10

Morgonbubbel 15 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Trött och nöjd - solen skiner och jag ska försöka vakna till lite!

Börjar längta hem till sambon. Idag har han varit rökfri i 6 månader Förvånad, storrökare som han var!

Inga direkta planer för dagen - husfolket är på jobb och jag har lite svårt att hitta på egen hand här nere. Ska iallafall åka in till "stan" och hämta ut recept, kika lite i en klädaffär etc.

Ha en fin dag alla - är rädda om Er!

Kram

Bild på lite syltade kantareller (inte min bild), gjorde två burkar igår! Glad

Annons:
Elpida
2012-08-15 08:43
#1

God morgon!

Grattis till sambon Shigne, det är bra jobbat av sambon! Och av dig som kämpat på!!!

Igår fick jag min licens - jag är numera certifierad BodybalanceinstruktörSkrattande. Jag blev så himla glad att jag skrek rakt ut, det var precis vad jag behövde i "goda nyhetsvägen"!Glad

Gjorde en fin bravad igårSkäms. Var hos tandis med minstan och då får man sitta på en sådan där liten stol där man fäller ner sitsen från väggen. Jo det gick ju bra att resa sig upp och fälla ner ett par gånger… tills jag glömde att fälla ner sitsen när jag skulle sätta mig. Jag skrattade gott åt mig själv och kände inte så farligt.. tills någon halvtimme efteråt. Körde ett zumbapass på kvällen och sen var jag så öm i nacken, ryggen och förstörd i lederna så jag trodde jag skulle gå åt. En sån jäkla tabbe hörrni!!!! Måste sett otroligt roligt ut..Som tur är var det ju healingkväll igår och jag fick nog min släng av sleven för jag steg då upp självmant ur sängen i morse och det känns rätt okej än så länge!

Så kan det gå när inte haspen är på! Ikväll ska jag träffa två tjejer som jag inte umgåtts med de senaste sju åren, ska bli kul att uppdatera mig! Ha en riktigt fin onsdag mina vänner!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
2012-08-15 09:47
#2

morn morn

Ritade annons igår

Hoppas dom får till det

ville ha en annons med

text som är formad som en

kruka om ni förstår hur

jag menar..

Blir en varm o solig dag hos oss inte ett moln på himlen.

Blir en dag med montering av tekannor ..Då får jag leka på rktigt då detaljerna är många och underfundiga..Hade en man inne igår som sa att han gått kurs i 7 år för ngn halvkänd men nu död keramiker.Han avslutade med att säga att jag hade den snyggaste keramik han någonsin sett..Tungan ute

Elpida ..man måste veta sina begränsningar..som den gången jag klämde ner mig i en däckgunga …och fastnade..he he

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2012-08-15 10:11
#3

Tack Elpida för morgonens skratt!

Inte för att du slog dig…..men gu va roligt det måste sett ut…o vad förvånade de runt omkring måste blivit….när du satte dig i luften!

Förlåt att jag skrattar……blåser lite mer läkning åt ditt håll som tack för ett gott skratt!…Jag behövde det just nu Kyss

Grattis Shigne till husförsäljningen o att Ni varit så duktiga med att sluta röka!

Gött med beröm Abbis… Du Är helt fantastisk med drej skivan! Så bara o gotta sig i glansen!

Önskar alla en underbar onsdag!

MaMaMade
2012-08-15 10:27
#4

Morrn!

Väntar otåligt på att värden ska höra av sig till Guben. Pippijåglarna verkar må bra men Tassa är lite röd o svullen där jag drog bort en fästigrackare i förrgårkväll, måste hålla koll på.

Elpida, Elpida…känner till de där stolarna men har lyckats hålla mig på rätt köl där…ännu iaf!

abbis; såklart att han sa så…du *är* ju bäst!

Grattis till både dig o sambon, shigne!

Nu ska jag gå o sätta mig i solen en stund, får väl skriva ett gäng listor så att jag sitter pall. Sedan ska jag packa hushållsgrejor åt Sonen, för flytta ska han ju i vilket fall som helst!

Ha en fin dag allahopa!

Elpida
2012-08-15 11:48
#5

#3 Vassego Tungan ute Jag sitter här och småfnissar själv när jag tänker på hur det såg ut. Det blir nog en alvedon eller två under dagen men tills på fredag ska jag vara hur pigg som helstSkrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
2012-08-15 13:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Glad Vad är det man brukar säga Elpida: The bigger they are the harder they fall.. eller nåt ditåt. Sänder blås blås till ditt onda med ett förstulet leende, för inte utan att det lät liiite komiskt samtidigt.Kyss

Go'dagens alla! Har precis kommit hem ifrån skogen där jag sjösatt 6 kanoter. Kyrkans sommarkollo har vildmark på schemat idag. Härliga ungar som inte drar sig för ett dopp i det kalla vattnet heller. Sjön spegelblank, doftande grillkorv från elden och bus i vattnet - kan inte bli så mycket bättre. Underbara ungar!Skrattande

Blåbär så man funderar på att sälja själv faktiskt - herre gud så mycket blåbär det finns i år! Söta och goda är dom dessutom.

Grattis till dig Elpida och ditt nya certfikat! En utbildning till hälsocoach ligger nära till hands för din del tycker jag.. Funderat på det nån gång?Kyss

Håller tassarna för att det gå bra med kontrakt för sonen Mama! Hoppas hoppas!Kyss Hur mår lilla fossingen då?

Säger som de andra abbis. Klart som korvspa' det! Du är ju bäst vet ja!Cool

Ni är jätteduktiga shigne! Ja, kom hem för nu börjar det bli roligt att va norrlänning igen - alla go'saker ute i skogen du vet..Tungan ute

En dag i sänder, men nu är det dags att fylla på förrådet med allehanda hudvård också så jag har det jag gör ett tag framöver - utöver att plocka svamp o bär då förstås..Tungan ute

Ha en fin dag allihopa!

"Balsam för själen" hette Ångermanlands turistbroschyr när jag jobbade som turistinformatör och inte utan att det stämmer när man får ta sig en kanot och styra ut på en spegelblank sjö mitt i vildmarken ..Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
MaMaMade
2012-08-15 15:05
#7

*HURREY*!
Liten blivit stor, lämnar far o mor!

Blir av med älskad slyngel inom kort! Kontrakt skrives imorgon o nyckel överlämnas dito…jag o älskad slyngel har firat med 2 kakor var o vinbärssaft o te ute på altanen o pratat inredning. :)

Fossingen mår riktigt bra, ingen svullnad att tala om. Lite blå o öm under fotknölen bara. Däremot stel o öm i ben o höft men det beror väl på att jag gått lite konstigt. Glad

Elpida
2012-08-15 15:11
#8

#6 Tanken har börjat ta form, någon form av hälsocoach vore trevligt…Flört

#7 GRATTIS - vad kul!!!!!Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
2012-08-15 15:29
#9

#7…jag sa ju att de var klart! Flört Hurra hurra hurra Gott för sonen att få ett bra boende!

mayolica
2012-08-15 16:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hej!

Har inte mycket tid att vara inne på ifokus nu,har haft och har fortfarande jättemycket omkring mej.

Min dotter kom hem från BB med mitt lilla Barnbarn igår Kyss

Harligt ställe Tuvan. och visst ser det ut som "balsam för själen" på bilden

Grattis Elpida till licensen .

Ha det så bra allihopa

~ mayolica ~

MaMaMade
2012-08-15 16:17
#11

Ja, *HURREY* för oss Elpida! Glad 

Fast jag fick lov att ringa o skälla på Guben men det tar jag ngnannanstans.

Ians
2012-08-15 16:23
#12

#11 hehehe…ja inget är gratis i livet Flört

Toyan
2012-08-15 18:33
#13

God kväll!

Starkt jobbat av sambon och dig shigne och grattis till husförsäljningen.

Grattis till licensen Elpida, visste jag väl att du skulle få denGlad

Välförtjänt beröm abbis, bara att suga åt sig.

Grattis till dig också Mamsen, skönt att sonen får bra boende.

Ser härligt rofyllt ut Tuvan. Du saknar inte sysselsättning du heller ser jag, känner mig som en riktig slöhög när jag läser om allt ni idoga tjejer gör.

Fin bild mayolica, mysigt att få umgås med barnbarnet.

Ha en fin fortsättning på dagen alla goingarKyss

Annons:
abbis
2012-08-15 18:45
#14

VA glada vi låter ALLIHOPA…Tungan ute

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
2012-08-15 20:08
#15

Ja här var glatt minsann. grattis till Licensen Elpida och friskvårdskonsult eller liknande skulle vara skitbra ju!Skrattande

MaMa, det gick undan hörrö, gud va kul, eget boende för sonen. MaMa kommer gråta ögonen ur sig första veckorna av seperationsångets men det hör till.Tungan ute Och pippina mår bra!?

Abbis, fytusan va kul att få så fint beröm!!

Shigne grattis till husförsäljningen och rökstoppet också givetvis.

Oh my, säg nu Tuvan att du mår kanoners också!

Mayolica, grattis mormor!!

Toyan en slöhög e gott att va i lbandFlört

Ians, grattis till dig med som sliter så med LCHFèn, håller allt koll på dig!

Sicken kanondag!! Själv har jag bara jobbat som vanligt och har värsta PMSen så det var trevligt att komma in och säga goaftonGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
2012-08-16 09:10
Upp till toppen
Annons: