Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettörtmedicin-kosmetika
Läst 6989 ggr
Tuva-Lena
1

IBS? Testa Iberogast..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Iberogast är ett relativt nytt växtbaserat läkemedel som säljs på Apotek. Ha man IBS, alltså Irritable Bowl Syndrome, när magen känns uppblåst och man ofta känner ett illamående sen man ätit så kan man testa det här medlet. Det är också verksamt mot inflammerad tjocktarm, ni vet när man får inflammationer i tjocktarmsfickorna.

Inte mindre än tio olika örter ingår i tinkturen, bl a blomsteriberis, kvannerot, kamomillblomma,, kummin. mariatistel, citronmeliss  m fl örter. Man intar 20 droppar av tinkturen tllsammans med lite vatten 3 ggr per dag, och alltid i samband med måltid.

Inte vet jag, men jag känner mig bättre i magen, inte så där uppblåst som jag gjorde tidigare. Dessutom så undrar jag om inte min förmodade magkatarr egentligen var just IBS, för nu slipper jag den där irriterande, sugande "illamåendekänslan" i magen också. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kanske vore ngt för mig att testa då! Skriver genast upp namnet, ska ju ändå till apoteket idag..

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Elpida
0

Har inköpt dropparna och intagit min första hutt tillsammans med katrinplommonjuice. Håller tummarna för att magen rättar till sigSkrattande

"Du har alltid två val"

Ians
0

Jag håller tummarna också Elpida!…hårt!

Pagan
0

me too. hade ju varit kanon.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

Jag kom att tänka på den här tinkturen när jag läste ditt inlägg härom dagen Pidan, och din IBS. Väldigt jobbigt att gå med och det påverkar inte minst humöret med det ständiga illamåendet. Fler örter som ingår är pepparmynta t ex, som alltid gör gott i maggen och dessutom lakritsrot, mums fillibabba, för att inte tala om spriten! Hutt på er! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Elpida
0

SkrattandeSkrattande

"Du har alltid två val"

Ians
0

#6 hur går det Elpida?

Elpida
0

Tarmarna känns lite bättre eftersom magen fungerade igår. Magmunnen är däremot väldigt öm fortfarande och jag fick gå med uppknäppt behå under kläderna igår så att det inte skulle trycka emot..Oskyldig. Det var ingen som såg det ändå Tungan ute. Jag droppar på och hoppas att det fortsätter bli bättre!

"Du har alltid två val"

Ians
0

#8…det är ju positivt att tarmarna känns bättre…Läkningen tar väll ett tag om man har ordentliga problem!

Som jag brukar säga ..Om det tar år att få något så läker det inte på en kvart!

Håller tummarna för dig!

Elpida
1

#10 De senaste gångerna jag ätiti kiwi har det börjat sticka och killa i tungan och gommen så jag vågar faktiskt inte äta det längre..Tyst

Annars kan jag tala om att jag började igen med Iberogast nu i sommar och det hjälper helt klart matsmältningen!!

"Du har alltid två val"

Ians
0

Jättebra Elpida!

Skall rekomendera detta till en av våra boende! Som prövat ett flertal medel för magen men fått icke önskvärda resultat av dem.

Elfdance
0

Har ni funderat på GAPS-dieten? Den läker faktiskt tarmen till skillnad från örtmixar. Jag tackar min lyckliga stjärna för att slippa IBS-problem men hade jag haft dem så hade jag kört GAPS direkt.