Annons:
Etikettövrigt
Läst 922 ggr
[GunillaArt]
8/15/12, 12:16 PM

Tarotkurs börjar i september

Om ca 1 månad (mitten/slutet av september) startar jag åter en tarotkurs. Denna gången har jag vissa förbättringar i kursinnehållet.

Så här ser det ut:

Vecka 1:  Genomgång av tarotlekens uppbyggnad, både Stora och Lilla Arkanan (nytt)

Vecka 2: Intuitionsövningar unden en vecka (nytt)

Vecka 3-8: Här börjar de riktiga lektionerna som är 6 st, då man får tillfälle att bekanta sig med olika stjärnor, lära sig att hantera både kortens betydelse och intuitionen. En lektion i veckan.

Vecka 9: Examensuppgift

Kostnad 600 kronor

Efter klarad examen får man ett digitalt diplom

Kursen är gjord för nybörjare och ger en plattform till att själv bygga på med så mycket träning och erfarenhet som sedan önskas. Kursmaterialet finns på min hemsida och lektionerna hålles på en Yahoo-grupp.

* Genom tarotkorten kommer du att lära känna dig själv mer och mer, även de bitar som känns obekväma. Det är genom att ta tag i dessa obekväma bitar som man till slut kommer lära känna sitt sanna jag. Innan man lär känna sig själv kan man inte känna någon annan på det sanna sättet. När du lärt känna dig själv kommer du att göra stora omvärderingar på livsstil, intressen och umgängen.

* Genom att använda dig av tarotkorten kan du få hjälp att fatta beslut, att se sanningen i situationen. Oftast ser vi en situation bara från ett perspektiv som är påverkat av våra egna och andras uppfattningar och hur saker och ting ”bör” vara. Tarotkorten kan hjälpa dig att se saker från helt nya perspektiv.

Anmälan är bindande. Skicka pm till mig om du vill veta mera, eller vill anmäla dig.

Jag tar högst 6 elever, en är redan bokad.

Annons:
[GunillaArt]
8/15/12, 12:41 PM
#1

Jag tänkte börja någon gång sista halvan av september exempelvis måndagen den 17e.

Sista anmälningsdagen är den 1 september.

Ians
8/15/12, 1:48 PM
#2

Tack GunillaR för denna informationen!

[GunillaArt]
8/15/12, 4:16 PM
#3

Det kommer snart mera information, när jag öppnat gruppen på Yahoo.

Ians
8/15/12, 4:21 PM
#4

Tummen upp för det!

[GunillaArt]
8/15/12, 4:26 PM
#5

Glad

Tuva-Lena
8/17/12, 1:04 PM
#6

Jag är intresserad Gunilla, men väntar med anmälan tills jag vet hur ekonomin ser ut i slutet av månaden - okay?Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[GunillaArt]
8/17/12, 6:31 PM
#7

Det är helt ok Tuvan. Jag sätter kursstarten till slutet av september så kan vi alla ta det lugnt.

Så fort jag lagt upp Yahoogruppen så hojtar jag här i tråden. Då kan man göra sin anmälan där i gruppen.

Tuva-Lena
8/18/12, 10:16 AM
#8

Det blir jättebra Gunilla! Tack för förståelsen! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
8/19/12, 9:48 PM
#9

Jag måste också se hur det ser ut ekonomiskt nu när lönen kommer…innan jag anmäler mig…+ att jag ska tala lite med min mentor också. Vi har ett digert jobb framför oss…o jag vill kunna hinna med kursen också…annars är det ingen idé om man inte är fokuserad.

så jag återkommer i slutet av veckan med besked. Flört

[GunillaArt]
8/20/12, 12:46 AM
#10

Det har kommit något annat emellan så jag kan inte ha denna, som också hade blivit min sista kurs.

Detta på grund av mitt måleri. Men jag tänkte att jag kunde pressa in en till eftersom det fanns förfrågan av tre personer tidigare.

Men folk verkar överlag har dåligt med pengar. Det är ju efter semestertider.

Hur som helst så har jag planer på att istället försöka starta en kurs här i huset, det vinns redan kursverksamhet för nybörjare i teckning och akrylmålning. Oljemålning har ingen haft här, men nu finns det moderna medium och man behöver inte använda olja och terpentin längre.

Jag har alltid drömt om att få lära ut att måla…………….

Jag tror inte det var meningen heller med tarotkursen. Det var väldigt trögt. Normalt brukar det rassla in anmälningar.

Jag ska fråga den vän som jag har kvar på Tarot, kanske hon kan ta över min kurs. Då kommer ni höra från henne.

Upp till toppen
Annons: