Annons:
Etikettövrigt
Läst 685 ggr
shigne
8/22/12, 7:16 AM

Morgonbubbel 22 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Vaknade för några timmar sen…illamående och ont i kroppen. Men det går säkert över.

Solen skiner, men luften är kall och fuktig - helt klart att hösten har kommit.

Idag ska jag försöka ta mig tid till vila, riktig vila - åtminstone en kvart!

Önskar alla en fin dag - glöm inte bort att ta till vara de små fina ögonblick som livet faktiskt bjuder på!

kram

Annons:
Elpida
8/22/12, 7:55 AM
#1

God morgon Shigne - vilken bra text du delar med dig av idag!

Jag är hemma med lilltösen, hon har ont i halsen och huvudet. Hela familjen är förresten halvdäckad. Måste säga att jag tycker det var superskönt att vara hemma, jag behöver verkligen det. Landa lite.

Höst även här, fast eftermiddagarna varit jättevarma. Sköt om er och ha en ljuvlig onsdag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
8/22/12, 8:02 AM
#2

God morgon shigne och alla som tittar in!

Inget vidare att vakna och må illa, krya-på-dig kram kommer här.

Tack för tänkvärda ordGlad

Här är det mulet och kyligt, snart jobbdags.

En rktigt fin onsdag önskar jag er allihopaKyss

Toyan
8/22/12, 8:05 AM
#3

Morrn' Elpida!

Krya på er allihopa!

Elpida
8/22/12, 8:16 AM
#4

#3 Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
8/22/12, 8:48 AM
#5

Vilken början på dagen ni haft Shigne och Elpida…

Men ibland är det så att tom sjukdom kan vara välkommet…man får en liten andnings paus.

Godmorgon till Dig också Toyan….o även till resten av gänget som kikar in så småning om!

Här är det mulet o lite regn varning 15 grader bara….det känns på något sätt som att hösten är påväg!

Stor kram till Er alla o krya på er ni som är sjuka!

MaMaMade
8/22/12, 8:55 AM
#6

Morrn!

Måste snart rusa men ett litet kik måste man ju hinna med! Glad Såg ut att bli ruskväder här även idag men nu skiner solen från klarblå himmel…får nog skäll av töserna för att jag sa åt dem att ta byxor idag. Förhoppningsvis har de lagt ner klänningar i väskorna.

Jobbig natt men humöret lyfte då jag läste mailen, har förmodligen en soffa, ett skrivbord + en hög bokhylla (Billy fr IKEA) för det facila priset av 500 kr. Nu håller vi tummarna för att det är OK för alla att vi kommer på fredagkväll o hämtar…o att Guben kan ta jobbets släpvagn = gratis o gratis är *gott*! Guld i mun

Snart bara textilierna kvar o de tar vi på lördag!

Ha en fin dag allahopa! Kyss

Annons:
abbis
8/22/12, 9:51 AM
#7

Rusar in och säger hej..

Ha en bra dag..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
8/22/12, 10:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Samma här! Rusar in o säger morning!

Hoppas att du kryar på dig under dagen shigne, du som har oceaner av göromål att fixa inför flytten! Grattis till husförsäljningen i alla fall! Känns väl skönt att det är undanstökat..?

Blås blås på lilla dotterns hals Elpida, måtte det inte bli långvarigt.. Kyss

Håller tumsen för att det går bra med flytten för sonen MaMa, och vilket reapris för möblerna!Tungan ute

Hösten känns i luften här också Ians, tänkte på det igår när jag gick i skogen - gula "slantar" som björkarna har kastat ifrån sig ligger redan på backen. Men hösten är bästa tiden tycker jag, näst efter våren då..Glad är en s k "tempererad" person jag…Flört

Fulla skaft idag abbis, som vanligt höll jag på att säga. Ha en riktigt fin dag du med!Kyss

Kram till er alla och *kram" till vår söta Szirius..

Septemberbild över "offersjön" - som betyder "övre sjön" o ingenting annat - med den nya botniabanan i bakgrunden..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
8/22/12, 10:55 AM
#9

Fin bild Tuvan!

Och hösten är min bästa årstid……livet återgår till det normala o man slipper stressa runt o Uppleva en massa!

Man kan bara skrota runt i skogen o bara vara! Ingen tycker att det är konstigt alls på hösten…men att bara vara under sommaren är näst intill suspekt Obestämd

Dessutom är jag ingen vän av förmycket värme o sol…..om jag inte är utomlands där det inte är lika torr värme….

LottaO
8/22/12, 2:30 PM
#10

Hej! Jag finns! Jag är… Trött! Utan direkt orsak! Läser! Orkar inte skriva så mycket! Har lite bättre ork/tid hemma! Tänker på er och skulle vilja ha er på kaffe runt kaminen. Prata lite lagom och bara vara. Kram!

Dansa kan man alltid göra!

abbis
8/22/12, 7:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nu fick jag en stund över..

Ont ont ont i sidan har jag men biter ihop o jobbar..Krånglade med landstinget i örebro om mina journaler..Konstigt att man inte kan skicka journaler med automatik när man flyttar ..NÄÄÄ det ska jag hålla på och krångla med..

Fick en förfrågan idag om att sitta och dreja under gudstjänsten i Pingstkyurka på söndag då nattvards keramiken ska invigas..He he ..abbi på gudstjänst…

pastorn ska berätta ur bibeln om krukmakaren som gör krukor och det ska visst finnas en fin text om människa som jämförs med en kruka som jag inte kände till..

Imorgon kommer tidningen och tar bilder och ska göra en artikel om nattvard keramiken oxå..jättekul

ha de gott allihopa

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
8/22/12, 9:21 PM
#12

Fin höna det där Abbis!

Din stackare att du skall ha ont…så tråkigt…kanske dax för en ordentlig semester Flört

Pagan
8/22/12, 10:20 PM
#13

å vilken fin AgdaSkrattande Ska du vara med på Gudstjänst, vad kul. Låter inte bra med din värk!

Shigne fann du en kvart att slappa på?

Tittar in en snabbis och säger nattinatti. Sent från jobb lagat mat, hängt tvätt och kollat Dallas, sedan är det nattinatti, längtar till fredag

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
szirius
8/22/12, 10:29 PM
#14

# 11 Abbis, är det den här kanske?

"En äldre kvinna hade två stora krukor som hon bar vatten i.En av krukorna hade en spricka, medan den andra var perfekt.Efter en lång tur från bäcken till huset var den läckande krukan bara halvfull.I två års tid hände detta dagligen.Kvinnan kom hem med bara en och en halv kruka vatten.Naturligtvis var den perfekta krukan mycket stolt över sin bedrift.Men den läckande krukan skämdes över sin prestation och var olycklig för att den inte kunde göra mer än hälften av vad den var gjord för.

En dag talade den läckande krukan till den gamla kvinnan. " Jag skäms över mig själv för att sprickan gör att vattnet läcker ut hela vägen hem till ditt hus."

Den gamla kvinnan log stort och vänligt och sa:

"Lade du inte märke till alla blommor som växer på din sida av vägen? Jag har alltid vetat om din spricka, därför har jag planterat frön på din sida, som du varje dag har vattnat.I två års tid har jag kunnat njuta av dessa vackra blommor.Om du inte vore som du är, skulle inte denna skönhet existera."

Vi har alla våra unika fel - men det är sprickorna vi har som gör våra liv tillsammans så intressanta och givande.Du ska ta var person för vad den är och söka det goda i dem.

abbis
8/22/12, 11:43 PM
#15

SZ..Jag vet inte ..men den va ju jättefin…Gråter..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
8/23/12, 8:08 PM
#16

ja den känner jag igen, väldigt viktigt budskap

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MaMaMade
8/24/12, 8:32 AM
#17

Det där var så fint att jag måste få stjäla o dela med mig! Kyss

Upp till toppen
Annons: