Annons:
Etikettövrigt
Läst 1213 ggr
shigne
2012-08-23, 07:41

Morgonbubbel 23 augusti

Gomorron!

Regn idag  och har ingen aaaaning om hur många grader det är ute - det liksom inte har nån betydelse!

Plockade blåbär igår - så idag ska jag kasta ihop en paj hade jag tänkt.

Annars så fortsätter flyttbestyren  - bäst att passa på att vara flitig med den så länge sambon är ledig och hemma!

Sorgen och utanförskapet gör ont, men det är väl bara att bita ihop….dagarna passerar oavsett vad!

Ha en underbar dag och är rädd om de små ögonblicken!

kram

Annons:
Elpida
2012-08-23, 08:37

God morgon fina Shigne!

Tänk, jag har inte kommit mig ut till blåbärsskogen i år. Jag som brukar vara ute åtminstone 3-4 ggr. Om i halsen, förkyld. Resten av familjen ligger däckade hemma. Minstan har otur och det sätter sig i lederna runt höften på henne. I våras fick hon ju höftledsinflammation efter en förkylning och nu har hon ont igenObestämd.

När jag träffade min jobbcoach i måndags frågade han om jag sysslade med något annat utanför jobbet och jag berättade att jag är instruktör, om mina klasser. Han tittade på mig och sa; har du någon fritid oxå?.. Nä, det har jag ju nästan inte, för när jag är hemma är maken på sin fotbollsträning och då är det ju mat, disk, städ och tvätt som gäller oftast. Kaaaanske är det därför jag aldrig hinner vara för mig själv. Men, själv göra, själv ha. Jag vill ju inte vara utan min träning heller för då mår jag ju inte bra. Får fundera vidare lite på detta.

Jag läser samma bok som Pagan precis läst, om möjligheter. Om att inte bara affirmera utan verkligen leva i känslan. Jag känner nu att det är i höst det händer. Jag kommer att tjäna precis lika mycket pengar och ändå få mer tid över - visst är det väl fantastiskt!!!!Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
2012-08-23, 09:50

Morn

Idag kommer kristinehamns tidningen och ska göra en artikel till morgondagens totalutdelning om nattvards serien jag gjort till Pingst kyrkan..Pastorn ska va med på bild..Han ser mer ut som en rocksångare än pastor..

Drejade 80 mjölkskvättar igår och monterade vinägerbehållare till vinäger mammor..Dom blev fräcka dom..

Får jag bara sitta still så håller sig sidan lugn med bara ett molande..

Utanförskap inget roligt Shinge..Det kan ta sig många former både på jobb,familj eller vänner..Jag har nog känt av dom alla..Obestämd.

Man får vara som en gås  för att klara sig..

Kraaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2012-08-23, 10:02

Go'morron på er alla!

Ingen aaaning jag heller shigne hur många grader det är ute, men inatt innan jag la mig var det bara fem stycken.Förvånad Inget regn här men det är grått och jag har lovat att åka in till stada och hjälpa modren med sin ischias..

Sorgen och utanförskapet skriver du om shigne, har jag missat nåt..? Eller är det bara dagens känsla du menar? Bra att du får hjälp med flytten i alla fall. På nåt sätt får jag en känsla av att du inte riktigt vill flytta - inte just nu..? Stämmer det? Det blir en milstolpe samtidigt så kanske är det den som är svår att passera på vägen..

Jag flyttar nog in tll stan jag också endera dagen. Det är vackert ute på landet men när hösten börjar komma blir det lite tomt. Bättre då att bo i stan där man har chansen att träffa en o annan trevlig strövare på sina promenader. Här sitter dom flesta inne av någon anledning..Obestämd

Klart du kommer att tjäna multum i fortsättningen Pidan! Massor! Dessutom kommer du att jobba med någonting som inte känns som ett "jobb" utan mer som ett sätt att utvecklas. Inte nog med, alltså, att du kommer att bli rik som ett troll, du kommer också att kunna gå på moln resten av ditt arbetsliv! Tungan ute Får jag följa med, får jag följa med..? Jaaa det får du gääärna, säger Pidan leende. Skrattande

Puss & kram till er alla fina! *Kram* till Szirius..

Dom väntar fortfarande på mig, men till helgen så..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
2012-08-23, 10:06

Go'morrn abbis! Suverän skapelse du visar! Lycka till med kristinehamns-papparazzi och ha en fin dag! Du är bara bäst! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
2012-08-23, 11:12

Godmorgon på Er alla Goingar!

Önskar er alla en bra dag….med allt ni företar er under dagen. papparazi möten, packning, etc

Krya på dig Elpida!!! Kyss

Ikväll går jag på ett Trippelpass på Hemmet….efter 2 veckors ledighet. Tillbaka till vardagen mao. Så jag blir lite off några dagar…men jag finns där i bakgrunden o tittar till Er emellanåt Flört

Skickar lite goda energier och styrka till Szirius o Shigne p&k till er ni fina.

Elpida
2012-08-23, 11:55

Tuvis, får så mycket energi av ditt inlägg idag!Kyss

Abbis, du är ju rena kändisen i K-hamn numeraFlört

Ians, bara att ge sig i kast med jobbet Flört. Känns tryggt att du har koll på ossGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Toyan
2012-08-23, 16:06

God eftermiddag!

Tittar in lite snabbt, regnat i natt, skyfall kom i några etapper under dagen, nu är himlen blåsvart, blir väl nytt skyfall och åska, får stänga datorn strax.  Idag är jag sur på vädretRynkar på näsan

Bra att du får hjälp med packningen shigne. Stor kram till digKyss

Kryapå-kramar till er hela familjen, blås på det onda till Minstan ElpidaKyss

Abbis .. suveränt snyggat allt du gör. Kan man få se en bild av dig och "rockprällen" månntroFlört

Nu får jag stänga ner.

Ha en fin fortsättning på dagen allihopa.Glad

Pagan
2012-08-23, 19:27

Antar att du fortfarande ingenting hört då Shigne, så ledsen för din skullKyss

Elpia, ja men det är ju det vi sagt måååånga gånger, du är i farten jämt, man ororar sig för hur du ska orka. Men visst är Mr Dooley en riktig "sätta orden där de bäst behövs" Klart du kommer landa där det är bättre. Ingen tvekan om den saken. Du kommmer vara överlycklig över att du fick sparken för du skulle kanske aldrig riktigt vågat klippa skyddsnätet själv.

Tuvan, ja nu var det visst höst igen, in till stan på gott & ont. Hur mår nya bilen? Och hur mår du??? Fortfarande samma bekymmer?

Trippelpass direkt efter ledighet, som att kastas ut i hetluften direkt, snacka om mjukstart. Ians.

Ja Abbis, värsta kändisen. Tänk ändå vad häftigt. Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
2012-08-23, 19:53

Visst är det kulTungan ute

Kändis njjaaa men dom lär bli varse att jag finns..he he

Blev att cykla bort till Pingstkyrkan där man dukat upp servisen i "koret" .Så det blev bild på oss båda..Artikel i mörn..

Bloggat lite om ni är nyfikna på alla mina vinäger gömmor Tungan ute

http://krukmakerihemjord.blogspot.se/2012/08/vinager-gommor-till-vinager-mammor.html#more

Pagan
2012-08-23, 20:09

ja hallå där fossilen, urfina ju!Glad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
2012-08-23, 23:43

tack Glad

MaMaMade
2012-08-24, 08:31

Coola krukor abbis! Du må berätta hur man gör sin egen vinäger…låter kul även om jag sällan brukar sådant. Glad

abbis
2012-08-24, 19:47

Man köper en vinäger mamma ..som man köper en bit surdeg för att baka med..Sen fyller man på med slattar i denna vinäger mamma..

Annons:
Upp till toppen
Annons: