Annons:
Etikettövrigt
Läst 866 ggr
shigne
8/27/12, 7:18 AM

Morgonbubbel 27 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla!

Regn, blåst och bara +3 just nu!

Perfekt väder för att vara inomhus och packa etc.

Tog även på mig att vara dagmatte i veckan - tänkte att det var som sista chansen för lilla Signe att få vara med sin bästa vän innan vi flyttar!

Jag önskar alla en bra måndag - just nu kan vi forma den rätt mycket, iallafall med tankar och handlingar!

Kram

Annons:
Toyan
8/27/12, 8:26 AM
#1

God morgon shigne och alla som tittar in!

En ny dag och ny vecka, höstruskigt känns det som, men vad gör det.

Jag är frisk och kan stå på mina ben, komma ut och röra på mig obehindrat, mycket att vara tacksam för.Glad

Ha det bra med vovvarna i flyttbestyren shigne.

En fin måndag önskar jag er allihopa. Kram

Ians
8/27/12, 8:54 AM
#2

Godmorgon på Er Shigne o Toyan!

Önskar Er o alla som tittar in under dagen en bra vecka! Ny vecka nya möjligheter!

Påminner om healingkvällen imorgon…DENNA gången kommer jag att kika in där först vid 24-tiden….efteraom jag har ett möte med min mentor.

Stor kram till er alla som behöver en…eller bara vill ha en! Det  finns  mängder att ta av Kyss

abbis
8/27/12, 9:42 AM
#3

Så va det måndag igen…mornFlört

Här skiner solaCool

Ska till VC kl 11 ..Har inte så stora förhoppningar på att bli tagen på allvar..Obestämd

Ikväll har vi möte i butiken av "Christinorna" Ett nätverk för kvinnliga företagare ..Det blir 14-16 st som kommer..och jag ska prata…..eller dreja..Ja vi får se..Sambon fixar fikat..

ha de gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
8/27/12, 9:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Go'morron shigne och alla ni andra!

Här har regnet precis dragit förbi, tack o lov. Det kom 30 mm sammanlagt, började igår eftermiddag med "lunchrast" ca tre timmar, sedan störtade det ner resten av natten. Har ni tänkt på hur gott man sover när regnet smattrar mot rutan? Nu blåser det nordvästen, kallt som attan blev det men det är ju snart höst så..

Har börjat med hemsida nummer två, sedan inspirationen infann sig härom dagen - och då går det snabbt! Det kan poppa upp en bild bara så där, sedan är det bara att sätta igång att försöka memorera bilden och sätta den på pränt. Perfekt väder för att pula vid datorn! Tungan ute

Pagan undrade hur dte går med eksemen i gårdagens tråd och förlåt för att jag inte har svarat tidigare! Det är som vanligt det, Ena ögat sväller upp endera dagen och blir illrött, händerna frasar det om och får djupsprickor, fötterna likaså och ständig "sårmun". Jag ser ut som jag går med ständig bakfylla, i ansiktet.. om du förstår? TystSkäms

Dags alltså för dagens drabbning, ut i skogen ska vi gå - med stövlar på - men sedan blir det pul resten av dagen, tills ändan säger ifrån. Stolen här på landet är knallhård och min ända tillhör inte dom välstoppade..

Ha en fin dag allihopa!Kyss

Tar emot din kram Ians och sänder den vidare till alla som behöver den!

Blåvinge vid hjärtchakra.. blått mot grönt,  kallt mot varmt - balans. Skulle inte ha nåt emot att heta "Blåvinge" i efternamn..Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
8/27/12, 9:54 AM
#5

Morrn abbis! I S-teå har vi också ett kvinnligt nätverk för företagare men här heter det Q-nätverket. Vad annars?Glad Fats här är även män välkomna som känner sig "ensamma" I höst har dom en utställning där man visar upp sina färdigheter. Synd att jag inte är "fädig" med mina riktigt, annars hade jag deltagit jag också.

Ha en fin kväll med dina "systrar"! Klart att en karl står för fikat en sån kväll! Ha ha..Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
8/27/12, 10:01 AM
#6

Japp så har mitt liv tagit en ny vändning…jag har anmält mig o betalt in anmälnings avgiften!

Så jag ser fram emot en spännande höst på flera plan!

Vad jag skall gå för kurs?….en yoga lärarutbildning! De ni! Så får jag äntligen kontinuitet i min egen träning….o blir mer balanserad i kroppen o mår bättre!

Har tänkt att inrikta mig på yoga för äldre o för dem med funktionsnedsättningar….. i första hand, när jag är färdig.

för någon yoga guru kommer jag aldrig att bli med mitt knä…men däremot vill jag sprida hopp för dem som har problem av olika slag!

'Det Går att må bättre och att bli smidigare i kroppen oavsett fysiska hinder! Så det så!

Vacker bild Tuvan!

Annons:
Elpida
8/27/12, 3:59 PM
#7

God eftermiddag!

Här är det faktiskt en fantastiskt skön höstdag! Jag körde zumba igår och det gick relativt bra, blev varken sämre eller bättre i halsen. Gick på cxworks på lunchen (bara coreträning) och anmälde mig till ett Bodyjam-pass ikväll… NU börjar halsen säga ifrånObestämd. Tror jag får avstå passet för om jag går dit ombytt och "ska ta det lugnt" vet jag precis hur det blir…

Helgen har varit superskön, minstan sov hos kusin natten till igår så jag, maken och 17-åringen gick på restaurang på kvällen - mys! Igår rensade vi det sista i landen, sedan åkte maken till ett kalas. Jag kollade in nya zumbakoreografier innan jag skulle ha mitt passGlad.

Hur det än är så känner jag att livet leker! Läste om Abbis framgångar i kyrkan - lovely!!!! Ians, så jäkla kul att du anmält dig till en kurs!!!! U go girl!! Tuvis, det vore väl fanken om vi inte skulle få bukt med de där attans blossorna du får!!! Underbar bild förresten!

Nähä, dags att packa ihop och ta sig hem till familjenGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
8/27/12, 8:30 PM
#8

Å..så kul att du ska gå kurs Ians, för din egen skull naturligtvis och jag tror att det verkligen behövs fler som kan hjälpa just den grupp du tänker inrikta dig på så smånigomGlad

Pagan
8/27/12, 8:30 PM
#9

Men Tuvan, det låter ju som att inte nåt blivit ett dugg bättre ju! Vad händer nu? Nya tider till doktorn? Vad finns för alternativ? Fysjutton, hela sommaren och nu även in i höst utan minsta förbättring. Så ska du ju inte behöva ha det.Gråter

Ians, yogainstruktör minsann, såklart du ska bli det! Ingen dum idé alls du, för nu kan du ju inte smita, du har ju andra att ta hänsyn till hehehe, smart det! Kommer ju bli kanon.Har förresten haft dina nässlor i bakhuvudet nu i flera veckor, men inte kommit iväg och plockat, köpte en 500gr på tradera igår, lite slapp & lagon lat lösning. Ska bli intressant att ha som morgondrink har jag tänkt. Äter ju ingen frukost, så kanske detta kan vara lite ersättning.

Ska titta på det okända strax, så himla trött hela tiden, allt övertidsjobb tar på krafterna och jag hoppas att de dubbla doserna D vitamin ska hjälpa snabbt.

hoppas Ni har det gott. Abbis, väntar på att få höra vad doktorn sade. Och christinorna med förståss.

Shigne hoppas dina bestyr går bra, hur känns det? pirrigt, nostalgiskt, panikartat?

Lotta godafton tjejen och Toyan hej på dig med.

Kramar tillbaka Ians och skickar vidare

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
8/27/12, 10:08 PM
#10

Ja..vilken kväll kom hem nu…4 timmar med snick o snack..Sambon va imponerad för jag höll låda i 1 timme och 20 minuter..

Lite stolt över mig självTungan ute

Doktorn konstaterade inflammerad bröstrygg..Fick inflammationshämmande som första test och sen tyckte han att jag skulle vila..i 14 dar..Du är inte klok sa jag åt honom..Han log för jag kände igen honom..En av mina stammisar..kul att visa tuttarna för honom..Men han ä väl van..

Tog 5-6 rör blod oxå för att kolla så han inte missade nått annat och sen remiss till sjukgymnast--jo jo..Noggrann och mycket trevlig doktor..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
8/27/12, 10:19 PM
#11

hahaha, ja men ibland så kan visst tuttar göra underverk, han var trevlig och du fick ju medicinTungan ute

Klart du ska vara stolt efter en sådan bravad, känns positivt runt hela dig Abbis, va gött!Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ians
8/28/12, 1:32 PM
#12

Håller med Pagan, Abbis!

Jo så var det tänkt med kursen Pagan…att Nu kan jag inte smita undan….den kostar i slut änden iaf 10-tusen så då är det bara att kämpa på för egendel.

Och målet att kunna hjälpa folk med medicinskyoga hägrar, efter att ha jobbat i så många är bara med den medicinska biten.

Alla kan må bättre oavsett situation….alla kan inte bli friska…men bättre o få en större livskvalité det är mitt motto.

Bara en så enkel sak som att slippa laxermedel pga att man rör lite på sig efterförmåga…tom sittandes…är ett uppsving i livskvalitén!

Att vara förstoppad tär på allmäntillståndet mer än vi tror!

szirius
8/28/12, 6:09 PM
#13

#6  KUUUUUUL! Glad

Mina magdanstjejer ska dansa på ett ålderdomshem lite längre fram i höst…och jag har funderat på att kolla om det finns möjlighet att hålla "rörelsestund" med äldre…så som jag vet att det finns i Sverige på olika ålderdomshem. De får sitta ner på stolar o rör armar o ben i takt till "gamla godingar" …har ingen aning om det finns här, men jag tvivlarObestämd

Vore iaf så himla kulGlad- gamla o småbarn gillar jag - och vuxna också förståsFlört…o ungdomar också …och djur! Och naturen får jag inte glömma att nämnaTungan uteSkrattande

Det enda lilla kruxet med mina snilleblixtar är att för varje grej jag skriver in i företaget att jag håller på med, så måste jag betala en rätt stor summa…och man får ju alltid leva rejält på hoppet att det ska löna sig i slutändan….Tyst

Annons:
Upp till toppen
Annons: