Annons:
Etikettövrigt
Läst 672 ggr
shigne
2012-08-30 08:26

Bubblan 30 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Vaknar till en mulen himmel, ingen aning vad temp står på - men just nu spelar det inte så stor roll.

Jag njuter av den friska, höga höstluften. Även om promenaderna blir tidsmässigt kortare och inomhustiden längre. Det drar ihop sig och just nu fattar jag inte hur jag ska hinna. Nej, jag stressar inte….eller Obestämd

Igår kväll blev jag bortbjuden på trevligt sällskap och massor, massor med räkor och tillbehör - av qvinnorna här i byn. Jättemysigt och så lungt och stilla!

Vi var i en stuga utan ström och vatten - här var det utedass och vedspis! Levande ljus överallt och ett lugn som inte går att beskriva! Ligger dessutom alldeles vid vattnet… En ställe som är klippt och skuret för "En lisa för själen".

Idag blir det fortsättning på packningen - sen blir det nog si och så med uppkopplingen och dator tid. Även den ska ju med i flytten!

Ha det gott alla - är rädda om er och ta vara på det goda!

kram

Annons:
Toyan
2012-08-30 09:01
#1

God morgon shigne och övriga.

Även här en mulen morgon och blåsigt.

Å..så underbart det låter shigne, ett fint minne att ta medGlad

Krya-på-bubblor till alla som inte mår så bra.Kyss

Ha en fin dag allihopa.Kram

Elpida
2012-08-30 09:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God förmiddag!

Det lät helt ljuvlig Shigne och precis vad du behövde.Kyss Så fint av Qvinnorna att ordna detta för dig!

Den här dagen kan bli åt vilket håll som helst vädermässigt, började bra men verkar mulna på sig… Minstan stannade  hemma idag med "en bomb" bakom pannbenet. Äldsta pallrade sig iväg trots stort migränanfall igårkväll. Själv försöker jag affirmera hur frisk jag är!!!!

Ska försöka jobba undan lite idag för vi ska till optikern i eftermiddag, vi fick ju recept på lasarettet på minstan till glasögon. Hon behöver dem på lektionerna, vid läsning och tv-tittande. Äldsta dottern borde oxå följa med för hon har ignorerat sin syn i ett år nu, sedan hennes glasögon pajadeObestämd. Imorgon blir det begravning av farfar så då är jag ledig hela dagen.

Hoppas ni har en fin torsdag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
2012-08-30 10:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag hakar på din uppmaning Pidan - do stupid things faster with more energy. Bra!Skrattande

Go'morron alla! Härligt att få koppla bort vardagen i en sån mysig stuga shigne! Nästan så man skulle kunna tro att det är min stuga du beskriver: ingen el, inget vatten bara vatten nedanför stugan som man får använda till det nödvändigaste. Ibland diskar jag på bryggan och  löjen kommer alltid på besök och tar munsbitarna som dalar sakta ner mot botten. Glad Håller tummarna nu att det går bra med flytten!Kyss

Här är det mulet också Toyan, men varmt! Vi hade 17 grader redan kl 9! Ha en fin dag!Kyss

Hoppas lilla dottern piggar på sig Pidan, inte roligt att behöva glasögon redan i den åldern - och den äldsta har blivit gammal nog för att ignorera det - förstår henne.Flört En tanke till farfar och er imorgon, aldrig roligt med begravningar.. Gråter En gammal klasskamrat gick bort för tre veckor sen också - känns konstigt att man redan är i den åldern att vad som helst kan slå ner som en bomb i kroppen. Hon och jag flyttade till S-holm tillsammans efter skolan och nu är hon liksom bara "borta". ObestämdTänker mest på hennes gamla mor som bara hade henne. Gråter

Nej till dagens sysslor! Ska göra kräm idag för jag behöver den själv.Glad

Ha det gott alla goa! och ha en fin dag!Kyss

*Szirius*Kyss

JILE's vackra höstbild..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2012-08-30 11:32
#4

God dagens! Hög frisk höstluft får vi nog vänta på…men den som väntar på nåt gott…Flört.

I väntan så går vi ut i värmen o äter glass i hammocken, jag o sonen.Tanken var att det skulle vara en äppelpaj till men jag känner inte för att sätta på ugnen nu…för vaaarmt.

Sighne - vilken underbar avslutning för dig! Tänk att det är så ofta man väntar med såna roligheter tills nån ska flytta…man tar så lätt varandra för givet och förstår hur mkt man tycker om någon först när de inte finns nära längre… jag är SÄKER på att du kommer att vara saknad Sighne!!!Kyss

Tjingeling!

abbis
2012-08-30 19:51
#5

Gokväller..

Du är poppis shigne Flört.Det va ingen som hade avskedsfest för mig när jag flyttade Tungan ute..Det huset skulle man ha som retreat Glad.

Den skylten Elpida  har jag i butiken..i plåt

Idag fick jag en låda med 6 st glasögonbågar hemskickade från  en nätoptiker..Nu tror jag att jag hittat ett par som jag trivs med..Men då va det  problemet med kvaliten .Man får ju som sagt det man betalar för och dessa bågar kostar bara en tredjedel av vad dom jag skulle köpt i stan kostade..Ska man köpa dom och sen byta oftare ? Det som varit problemet med mina billiga LensWay  bågar som jag har nu  är att dom blivit repiga..har haft dom i drygt 2 år dock..

Idag har det spöregnat och det va tyst och dött till em..Då kom det som tur var 8 holländare och fikade och köpte keramik..Så dagen blev hyfsad ändå..

Det ska regna i flera dagar..synd då det är oxhälja marken i filipstad som går av stapeln..Har aldrig varit på den och skulle åka och reka lite Tungan ute

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
2012-08-30 22:09
#6

oxhälja marken vad är det? en slags marknad kanske?

Elpida, en extra tanke till din farfar.

Shigne så himla mysigt och härligt. Underligt att sånt ska ske då man ska flytta egentligen. men de kommer sakna dig ja, helt klart.

Kräm, till vad då/hjälper vad? Tuvan, nyfiken undrar här

Fy vad det är gott att det är fredag i morgon, veckan försvann i ett huj, längtar efter att få sooova!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Upp till toppen
Annons: