Annons:
Etikettövrigt
Läst 834 ggr
shigne
2012-08-31 06:40

Bubbel 31 Augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Denna månads sista dag börjar med regn och 5+, med andra ord en rätt vanlig höstdag!

Idag blir det sista rycket för att packa allt vi äger och har, njaaa iallafall nästan! För när kvällen kommer ska allt som vi inte ska använda på ett tag ligga i lådor etc. Så även datorn!

Önskar er alla en fin fredag och hoppas ni får en mysig helg - vi ses igen nästan vecka någon gång…. Tänk då kommer jag att bo i nya huset Förvånad

Kramar i massor, är rädda om Er!

Annons:
Farwuq
2012-08-31 06:48
#1

God morgon +14 och regntunga skyar över Lund.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

szirius
2012-08-31 07:41
#2

God morgon Sighne, lycka till med packning idag. Hej på dig oxå draken. Oj, sover ni andra?Flört

Här väcktes man i ottan, container avdumpad på gården och hantverkare inne på badrummet -här rivs äntligen badkaret ut och ska ersättas med dusch.

Annars vet jag inte mkt om denna dag…28 grader ska det bli och vi ska äta våfflor.Sonens allra sista sommarlovsdag.

Jag gissar att det kommer att dyka upp rätt många glada tillrop här i tråden om att det är fredag, har jag rätt?Flört

Clary
2012-08-31 08:07
#3

Go morgon på er

Här är det full fart med både det ena och andra. I morgon ska det bli loppis på hela vårt område så jag har haft full fart med att gå igenom allt och hoppas på att bli av med det mesta. Ska bli så skönt att bli av med allt gammalt och enbart ha kvar sådant som faktiskt används.

Sjukhuset har fått sina besök av både mig och gubben min, tur hade jag som fick åka med snygga ambulanskillar Flört

Lycka till med packningen Sighne, jobbigt medans det pågår men skönt när du är på plats.

Regnet sipprar ner….men för att få njuta av sol det här året också har jag bokat in min egen semester till Goa i slutet av november, ska bli helt underbart att åka ner till mina vänner och bli bortskämd.

Szirius Kyss

Kramis på er och ha en skön fredag

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

MaMaMade
2012-08-31 08:55
#4

Godmorgon!

Helgrått, kring 12 grader sista jag tittade efter o regnet vräker ner av o till. Är ledig idag, skönt men har lite "ledig dag-stress-ångest", så mkt jag vill göra o så lite tid!

Ska börja med att vattna våra lidande blommor o sedan gå igenom en tyglåda, kanske jag kan hitta ett tyg som går an som köksgardiner hos Sonen. Kanske jag slösar lite bensin på att åka ner i afton när Guben kommer dit för att fixa routern, ska kolla om vi har några gardinkrokar som ligger o skräpar.

shigne: blir ett hål här uppe…  Kyss

Tar gärna dina +28 sz! Kyss

Clary: roligt att "se" dig! Kyss

Ha en fin dag allahopa! Kyss

Toyan
2012-08-31 09:09
#5

God morgon!

Regnigt här också, men 15 grader.

Ha en bra dag shigne och lycka till i nya huset.

Skönt att få det klart med badrummet szirius, våfflor låter gott, länge sen jag åt det, är sonen glad åt att börja skolan igen eller är det mest trist att sommarlovet är slut? Kram på digKyss

Clary..kul att se dig, lycka till med loppisen, hoppas ni får sålt mycket.

Härligt att åka till Goa,vila och sola och hämta nya krafter. Varför behövde du åka ambulans? Kram.

Ha en riktigt fin fredag och kram på er alla goa!

Tuva-Lena
2012-08-31 09:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Go'morron denna regniga frdag!

Oj va det har vräkt ner inatt!! Och stormat! Klisterremsorna i fönstret har övat körsång hela natten - tur man har öronproppar.Glad

Hoppas att flytten går bra nu och att ni skall stortrivas i nya huset shigne! Kyss Känns "tomt" på nåt sätt att mista ännu en norrlänning - var finns dom allihopa egentligen? Ja en sitter ju nere i Ungern och gottar sig i 28 grader just nu, det vet jag, men alla andra då?Obestämd Är det inte dags att vända på trenden istället? Nu *har vi ju Botniabanan* o allting!Cool Synd bara att tågen inte stannar där man förstört mest natur, d v s ute på landet.. men det är väl det som man kallar förbättrade kommunikationer antar jag. Åtminstone ute i glesbygden.

Hallå där Farwuq! Va roligt att du hälsar på!Glad

Men Szirius, byta ut badkar mot dusch? Jag tycker att ni byter ner er ja.. jag har varít uten badkar länge nu och vet att uppskatta en lugn stund nerkrupen i ett sådant.. Roligt att se dig i alla fall, sänder dig en *kramig kram*Kyss

Välkommen in till oss Clary! Hoppas att loppisen blir lyckad så att du slipper bära tillbaka allting… Tyst Skönt med semester dessutom när det är som tristat här i norr.Flört

Hoppas att du kan använda dagen "effektivt" MaMa, fast effektivt kan vara att bara återhämta sig också - har tanken slagit dig?Skrattande Vad du än gör så önskar jag dig en fin dag med blomster o gardiner!

Ha en fin dag allihopa!Kyss

Vart stigen än leder så innebär den nya vyer.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
abbis
2012-08-31 09:50
#7

Morn

Gråväder i denna region och det har dom lovat heeela helgen..

I budapest ligger tempen på runt 28 grader..Nu börjar nedräkningenCool.

Många saker som måste klaffa och vara klara till vi åker ..Alltså gasa innan man kan bromsa helt..

Sidan värker igen fast inte med riktigt samma intensitet..Gav sig inte helt men klingade av första 2 dagarna..Får vänta på remiss från SJ-G..

Ha en fantastisk fredag

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2012-08-31 09:51
#8

Toyan! Du försvann i skrivyran! Klart jag önskar dig också en jättefin dag, renget till trots, men det är ju fredag så va då..? Kram kram! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

frodig
2012-08-31 10:57
#9

Godmorgon här inne alla Alternativare Glad!

Jag håller allt lite koll på er sida även om jag inte gör avtryck så ofta. Ni är härligt aktiva med en massa som jag gillar också. Rensa upp - sälja på loppis. Packa ihop när det är dags. Lära sig gasa och bromsa på rätt ställe, osv.

Glad

Cykelturen jag strax ska göra får bli i full regnmundering! Ingen hejd på jätteduschen här heller.

Jag har förresten också bytt från badkar till dusch inne. Men nu börjar tankarna på ett stort träkar växa fram, som man kan krypa ner i.

szirius
2012-08-31 11:50
#10

#6 Tuvis, vi har badkar på övervåningen Flört, vi är en riktig badarfamilj, men det blir praktiskt att få en dusch också, så man kan stå upp o duschaSkrattande

#7 när reser ni? Du får berätta sedan vart ni varit - gissar att det blir mkt hantverks-ställen.Det finns ju hur mkt keramik som helst härGlad. Men gillar du sån här hetta? Eller är det ok att jag önskar sisådär runt 25 framöverOskyldig?

Ians
2012-08-31 15:04
#11

Hej på Er alla goingar!

Ett speciellt hej till Clary!…..låter illa att du behövt åka ambulans! Tur att killarna var snygga iaf Flört Krya på dig vännen.

Och så

Frodig roligt att du tittar in o läser vad vi skriver…du är så välkommen SÅ! Kyss

Äntligen Abbis…skall du få vara ledig lite…passa nu på o njut o rusa inte runt o Gör en massa saker helatiden! Själen behöver få sitt också !!!!!

Det görs bäst i en solstol…lite vin o godmat…..+ kanske en sång eller två Flört

Till er andra o alla…säger jag att Ni är underbara! Man får så mycket tankar när man läser i trådarna!

Kram på Er!

frodig
2012-08-31 16:11
#12

Tack Ians Glad!

gummimamma
2012-08-31 16:16
#13

God eftermiddag på er alla godingar!

Här hos oss i Blekinge är det mulet och 17 grader. Nästan vindstilla. Idag har det inte regnat alls, men igår vräkte det ner stor del av dagen. Åskan mullrade också rätt rejält någon halvtimma. Men det gör inget att det kommer regn, för det har varit så torrt här länge. Mina rabatter ser helt döda ut!

Jag börjar kvickna till efter en rejäl förkylning. Vaknade i tisdags med rinnande näsa och ont i halsen. Kände mig febrig, men tempen visade "bara" 37.9 grader. Men med tanke på att min normaltemp ligger på mellan 35.8-36.5, så är allt över 37.0 feber för mig. Det har gått åt en hel del ringblomssalva för att smörja näsan, som ser ut som en fjällande tomat efter allt snytande.

Annons:
Ians
2012-08-31 16:40
#14

Krya på dig Gummimamma!

Clary
2012-08-31 18:56
#15

Tack Ians Kyss

Toyan, misstänkt hjärtinfarkt, andra gången nu så jag åker in för det men som tur är har det varit falskt alarm. Resan kommer att sitta fint, bara 3 månader kvar Flört

Regnat precis hela dagen men ska tydligen bli uppehåll i morgon, det hoppas jag på för nu är ett av rummen fullt av grejer som förhoppningsvis går att sälja av, om inte har jag nära till soprummet.

Önskar er alla en fin fredagskväll och krya på er Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

abbis
2012-08-31 19:37
#16

SZ…Vi kommer bo centralt i Budapest. Det ska gå nån båt som förmodligen är en turist fälla till Szentendre nån timmes resa..Där skulle det krylla av gallerier..

Med tanke på att du bor där..Vad ska man ha för kläder med sigTungan ute

Clary..Inte roligt när det är så där..Har en mor som åkt in på falsklarm många många ggr..Men det konstaterades till slut att hon hade förträngningar som dom sen ballongsprängde efter många om och men..kram på dig

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
2012-08-31 22:44
#17

pfttts Sz, vet inte hur en hrphf stavas, men skryt lagom med finvädret du, om än förtäcktCool

Abbis, när har du nästa läkartid?

Clary vad roligt att se dig, låter ju dck mindre bra att du åker in på akuten så där. Men goa låter härligt.

Tjenis Draken, najs att se dig komma inflygandes, go fredag på dig

Vi har haft hyfsat väder i dag, men vetetusan om det kommer bli  imorgon, såg på TV4 tidigare, inte så kul

Dobidoo däremot var helkul, fick ynglen att komma russandes och undra vad morsan höll på med, där satt jag ensam och asgarvadeSkrattande Himla kul

En allsångslåt - ASG, hade varit kul om vi sjöng den i hopTungan ute texten är ju outstanding, inte ett dugg på rim utan verkligen med BUDSKAP!Flört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: