Annons:
Etikettövrigt
Läst 1772 ggr
shigne
2012-09-06, 07:23

Morgonbubbla 6 september

Gomorron!

Här råder ett härligt höstväder - det blåser som tusan och är klart och fint! Supermysigt.

Sovit en natt i en liten stugan, det blir en natt till innan jag åker söööröver!

Inget vatten och ingen toalett, men ström finns i stugan.

Lite kaffe i magen, sen en morgonpromenad ner till sjön med Signe - å sen sätter jag fart igen med städningen!

Sänder kramar till Er alla och önskar Er en ljuvlig dag!

Kram

Annons:
Toyan
2012-09-06, 07:58

God morgon shigne och alla som kommer senare.

Samma väder har vi här och kyligt,7,5 grader.

Lycka till med städningen och kör försiktigt på din långa färd mot sydligare trakter. Kram.

Ska jobba em idag och på möte senare, måste mota huvudvärken innan den blir värre.

Ha en fin dag alla goaKyss

MaMaMade
2012-09-06, 08:19

Godmorgon!

Här är det förkylt, snorig som tusan på mornarna o skum hals. Sedan blir det ganska bra mitt på dagen men då har morgonen redan satt sin stämpel. Sover *skitdåligt* o är sååå trött! Skitväder därtill…OK, solen lyste lite igår o just nu är det fint men blåser halv storm = bihålorna för mig så snart jag sticker ut näsan. Tack o lov har jag bara 3 h jobb idag!

Hoppas att det lugnar ner sig lite så jag kan plocka lite av de fina nässlorna som finns hos min tant. Sedan en snabb sväng förbi Sonen med några saker som han ville ha. Väl hemma hoppas jag kunna få ihop 5-6 l svarta vinbär igen (fick ihop en hel del igårkväll) o kanske plocka ännu en krusbärsbuske ren.

Har svårt att få ihop logistiken med skolan, kläder, papper som ska skrivas på etc…blir mer på jobbe att hålla reda på nu också, när vi flyttat in till stan. Min dam får tider hos div att hålla reda på…jaja, vi får bli duktigare på att skriva upp i kalendern! Känner mig lätt stressad just nu o lite höstdeppig, märker det på att jag tappar fler ord än vanligt. Förra v fick jag inte fram ordet tvätta, "såg" det i huvudet men fick inte fram det…skrev diska istället o när jag såg det i skrift upptäckte jag att det var heltokigt o skrev sedan rätt. Det där händer väl alla ibland för mig ganska ofta…o tycker att det blir oftare o oftare…

Nåväl, snart är det helg o Guben börjar jaga…också det en stressfaktor för det är så mkt jag skulle vilja ha gjort här hemma…å andra sidan behöver vi en del pengar till det. Får väl tvätta, skura, tvätta, baka o laga mat…som vanligt alltså. Flört

Ha en fin dag allahopa! Kyss

Tuva-Lena
2012-09-06, 08:45

Go'morron shigne! Och morrn morrn till er andra!

Sovit i stuga? va mysigt när det är sånt här väder! Blåser som attan här också men jag äälskar när det är "väder" ute, istället för den där tråkiga dimman och fukten som vi har haft så länge nu..

Var in o skrev igår också men inlägget försvann och hade inte tid att skriva nåt nytt.. undras just var alla försvunna inlägg tar vägen? Dom går besvisligen iväg men vart hamnar dom sen då?Obestämd Nutidens stora gåta..

Var som sagt i stan igår och innan jag skall jobba så går jag alltid en sväng med hundarna i skogen först, sen en kaffetår innan jag åker iväg. Igår hittade jag inte nycklarna till huset! Så jag fick sitta ute på bron och inta mitt kaffe. Hade ingen kaffekopp heller så jag drack kaffet ur kakburken..  "Hellre byxlös än rådlös" som ni vet.Glad Misstänker att nyckeln befinner sig i sambons ficka - som vanligt bara, så det är ingen panik. Det är fler än du som går med huvet  under armen ibland Mamsen.Skrattande Det där med att tappa ord händer mig också, kan var ett väldigt vanligt ord som jag ofta använder, men helt plötsligt så finns det bara inte till hands!Tyst Så tar man ett "reservord" istället men det sitter inte lika fint som det rätta liksom..Foten i munnen

Toyan, hoppas att du kan mota din huvudvärk innan mötet startar!Kyss

Idag blåser det som sgat och solen skiner sååå vackert härligt! Åker ut i skogen med voffsen, sedan blir det fejning inomhus igen..tror jag.. eller kanske jag skulle göra nåt roligare istället?Tungan ute

Ha en fin dag allihopa!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

szirius
2012-09-06, 09:48

God morgon!

Här är det mulet o lite kallt idag (dvs runt 23) -underbart tycker jag med lite värmepaus. Fast genast känns det som höst när det är grått ute och det känns ju mindre upplyftandeTyst.Och så vill jag ha sol för Abbis skullFlört

Inatt åskade det nåt förfärligt här, hela rummet lyste upp trots mörka gardiner och jag hoppade till av dundret många gånger. Har alltid tyckt att åska är jättemysigt men jag insåg inatt att jag blivit rädd för den efter att den slog ner i huset i somras och kraschade vår ena dator…Obestämd …nåt att jobba bort kvickt, för här dundrar det rätt ofta, både vinter som sommar.

Inte mkt på schemat idag…ska trolla fram nån lunch av det jag hittar i skåp o lådor…maken är ute o snurrar hela dagen o kvällen så jag o sonen får roa oss.Kanske nån film…

Mama- har du kollat dina bihålor? Makens moster gick och var nästan konstant förkyld och nu hittade de cystor i bihålorna som hon ska operera bort. Tycker att du nästan jämt är snubig….tänkte bara om det kan va nåt sånt? Extra kram till dig idag!Kyss

Elpida
2012-09-06, 14:29

God eftermiddag!

Började morgonen med VIP-frukost och Lindex-shopping. Den unga damen har vuxit ur så gott som samtliga byxor i sommar så hon fick två par nya idag. Även jag lyckades hitta ett par supersköna som satt perfekt!Tungan ute 20 % på hela köpet!

Har varit riktigt effektiv och rensat som bara den här på jobbet. Räknar med att kunna vara hemma och koncentrera mig på min framtid imorgon och nästan hela nästa vecka. Sista dagen är ju på torsdag! Äldsta dotterns om gått med magont så länge nu var hos farbror doktorn igår, det var som jag trodde. Förstoppad. Ja, det kan göra jääääkligt ont, det vet den som varit utsatt!SkämsObestämd.  Själv måste jag ju äta bulkmedel varje dag… Var ju på föreläsning igår med Jan Oleby, han använde mig som "offer" när han demonstrerade healing - det var den kraftfullaste healing jag fått och han läste mig bra! Jag har dessutom börjat jobba med en del gamla grejer i sömnen så det "rörde om" lite. Jag berättar mer om kvällen snart!

Läser, hoppas ni kryar på er med huvudvärk och förkylningar, åska kan vara mysigt.. och jäkligt otäckt när det vill sig! Åka iväg med nyckeln i fickan har även jag gjort…Oskyldig. Har Szirius ringt det där samtalet till doktorn? Hörrni, vi hörs senare. Måste kila =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

szirius
2012-09-06, 14:47

Jag har ringt farbror doktor,PidanFlört, han trodde inte att det var nån fara alls, men jag får komma på koll i morgon då han ska klämma på magen.

Här skulle också behöva köpas långbyxor till sonen…de lär ju vara en dm för korta……som tur är har vi hittills inte behövt några långbyxor ännuTungan uteOskyldig

Vad är bulkmedel?Skäms

Annons:
Pagan
2012-09-06, 19:44

Bra det SzGlad

Ja bulkmedel, kan det vara något som lägger sig som en hinna och skyddar lilla maggen tro?

Här ser ut som sju svåra år, dräneringen i full gång, larvfötter överallt och det öser ner igen, fy tusan att få trädgård här igen.

Hoppas allt går bra Shigne. Kram på dig.

Nu sitter säkert Abbis på en skön taverna, sörplar sangria och kollar in menyn för dagens sena middag efter en relaxad dag i solen och lite siesta på det. Pratar om att solen bränt de fagra axlarna och lilla nästippen må hända. Hoppas du har det riktigt skönt tjejen, kramis till dig också om du kikar in

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

abbis
2012-09-06, 21:18

Hej tjejer Sitter på hotellet med ett glas rött o en salami macka .vi har WiFi på hotellet.vilken tur va. Kvavt o ingen ac men som tur va en fläkt på rummet. Vi har knallat runt o ätit oss fram he he .billigt som skrutt.man får undvika fina gatan . Imorgon blir det gamla stan..älskar gamla borgar. Vi ska äta på en mefeltids restaurang där ma n slåss med svärd mellan borden. Donau är maffig . Blir båt på lördag. På planet satt vi bredvid åtta halv packade medelålders tjejer som gapade o skrek i två timmar. Kändes som ett gäng dagis ungar. Ingen hänsyn alls för omgivningen. Inte lätt att säga till heller när folk är fulla. Nu får ni ha de så bra mobilen är inte så lätt att skriva på Kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
2012-09-06, 21:26

nja, nästa rätt här då. Hoppas du njuter av att vara LEDIG!!Glad

Sajtvärd Tarot

Ians
2012-09-07, 02:00

Mina ärade vänner egentligen har ju dagen gått över till fredag morgon…sitter på jobbet Flört

Bulkmedel är iaf…fibrer av varierande art som drar åt sig vätska o därmed fyller tarmen, detta gör att tarmen kommer igång eller håller sig i gång o sköter sig regelbundet.

Bulkmedel fungerar som tarm gymnastik och man kan ta det regelbundet längre tider utan att få problem med förslappad tarm.  i motsats till laxerande som förslappande  systemet vid regelbunden användning. Som akut åtgärd använder man laxermedel eller lavemang.

Men för att bibehålla god tarmperestaltik …som det så fint heter…använder man Bulkmedel som stöd för dem som har en mage som inte tömmer sig regelbundet. För att bibehålla vätskan i tarmen vilket gör att restprodukterna inte blir hårda o svåra att få ut…

Viktigt är att man dricker ordentligt när man tar bulmedel för att inte få en tvärtom effekt Flört Så nu har jag pratat skit ordentligt!

Elpida
2012-09-07, 11:06

hahaha, tack för att du fixade förklaringen Ians! Japp, precis så är det. Jag har försökt sluta ett par gånger och sköta magen med rätt kost men det "skiter sig" alltidTungan ute. Min mage slogs ut fullkomligt för en så där 12 år sedan och jag har fått äta sen dess. Går inte att fuska…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
2012-09-07, 23:03

öhh, ok jag tror att osttärningarna nu på fredagskvällen just blev något mindre goda, men en tacker Ians för svar på tal om tarm mmTungan ute Goudaost fick en ny innebördSkrattande

låter som skit det Elpida. Vågar inte ställa en enda följdfråga här. Har ju skivat upp en del ost. Tar det vid ett senare tillfälle

Glad över att min tarm sköter sig dock!Cool

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: