Annons:
Etikettnaturlig-hudvård
Läst 3506 ggr
healing-mammut
9/8/12, 8:07 PM

Eksem

Hej, är det någon som har något bra tips hur man kan bli av med / lindra eksem i knävecket? Något som inte är cortisonkräm.

tack :)

Annons:
Ians
9/9/12, 7:58 AM
#1

Lämnar denna fråga till dem som kan mer om salvor o sånt.

Men….

Mitt tips för invärtes behandling är nässlepulver man börjar med en tsk och ökar sedan på upp till 2 msk/ dag

Kolla in tråden Örtapotek-Nässla där kan man bla hitta min morgon drink i ett av inläggen.

Lycka till!

healing-mammut
9/10/12, 10:18 AM
#2

Nämen…..snacka om ödet :)

Nässlor var ju min första fråga på denna sajt, utan att jag visste att just nässlor skulle kunna hjälpa mitt eksem. Då tänkte jag mest på min kackelorkester (hönsen) Jag ska rusa iväg till hälsokosten bums!

Tack och ha det gott i septembersolen :)

Staffan-Larsson
9/10/12, 2:38 PM
#3

DermaSilk är ett specialbehandlat silke som minskar infektion och irritation i eksemet och på så vis lindrar eksem och klåda. DermaSilk används tillsammans med din nuvarande eksembehandling. Tuber för knäveckseksem kan förskrivas av din läkare eller beställas direkt online.

Läs mer om DermaSilk på Medecas webbsajt.

Vänliga hälsningar

Staffan Larsson
Medeca Pharma

healing-mammut
9/10/12, 10:46 PM
#4

Tack Staffan, det ska jag kolla upp :)

allhealing
9/17/12, 12:05 AM
#5

Ett sätt att bli av med symptom oavsett vilket symptom det må vara är att gå till grundorsaken till varför det inträffar.

Ett fysiskt symptom i form av eksem kan mycket väl ha sitt ursprung i en psykisk orsak såsom exempelvis stress.

I det fallet hjälper inte salva eftersom grundorsaken till problemet inte belyses.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

md(am)
9/17/12, 7:20 AM
#6

En metod som arbetar ut eksemen inifrån är homeopati, en annan är kinesisk medicin. Risken med salvor och krämer är att man trycker in hudproblemen. Dom försvinner från huden, men du får annat problem i stället. Klassiskt är att du får problem med lungorna istället, men det kan naturligtvis bli problem även på andra håll.

Annons:
healing-mammut
9/17/12, 9:43 PM
#7

#5 Det kan mycket väl vara så att det är en typ av stress - det är inget jag känner av för jag mår bättre nu än på länge. Men jag har jobbat mycket med mig själv senaste året/åren, bytt jobb, kommit till insikter, lyft fram saker som legat i träda. Så det kanske är en del av utrensningen, men borde det inte bli bättre snarare än sämre när jag känner att jag är på rätt spår?

#6 Jag använder mig inte av cortisonsalvor eller annat som läkare skriver ut, vill helst inte det. Homeopati var det ett tag sedan jag testade, får kanske överväga det igen. Tack för påminnelsen :)

Upp till toppen
Annons: