Annons:
Etiketthealing
Läst 1562 ggr
Jonas K
9/22/12, 2:07 PM

John of God

Jag har på min blogg granskat den svenska affärsverksamheten kring transmediet John of God som påstås bota bland annat Cancer och HIV. Det rör sig om att sälja resor till hans Casa i Brasilien och ibland olika former av distanshealing. Oavsett hur man tror att världen är beskaffad och hur andligt lagd man än är så borde man rimligen anse att det rör sig om ett cyniskt utnyttjande av sjuka och desperata.

Del 1 (Introduktion till healingresorna), Del 2 (Granskning av de svenska researrangörerna) & Del 3 (Mera om de svenska researrangörerna, bland annat om hur man blir researrangör). Del 4 kommer inom kort.

Det skulle vara spännande att höra några berättelser från folk som besökt John of Gods Casa, andra berättelser än de som publiceras på researrangörernas hemsidor. Även anhöriga till personer som besökt John of God men inte längre är i livet skulle vara intressanta att lyssna på. Finns det några sådana därute?

Annons:
Ians
9/22/12, 6:35 PM
#1

Trots att jag tror på healing. Så får jag säga att denna kult runt en speciell plats o person…känns främmande för mig.

Healing kraften finns över hela världen o är inte ngt speciellt förunnat någon speciell person eller plats…Min mening är väll bäst att säga.

så en hel del av det du skriver i din blogg tycker jag är bra…trots att vi har helt olika ståndpunkter vad det gäller healing generellt.

Det är sant att man inte alltid blir "frisk" av healing men som ett sätt att acceptera sitt öde….få ro i själen mao, fungerar det suveränt också.

Målet för kroppen är kanske inte att läka, utan att gåvidare.

Jag tror ju att livet går vidare o att det inte är det absolut Rätta att sträva efter att vara Här så länge som möjligt alltid. Vi kommer hit genom att födas o vi går vidare genom utgången som kallas Död. Båda två lika naturliga….

Oftast nalkas vi döden pga sjukdom eller hög ålder….då kroppen inte längre orkar. Man har levt ett långt liv o börjar bli mätt på livet…då är det dags att gå vidare.

vid allvarlig sjukdom blir det mer dramatiskt…vi söker hjälp o svar….och framför allt bot. Inte alltid är det möjligt vilken metod vi än använder. För att tiden har kommit då denna kroppen skall avsluta sin vandring. Tragiskt ju yngre personen är…ändock har vi ingen garanti för 70-100 år här.

Detta glömmer vi i stundens sorg o panik.

Och det är väll där jag finner denna företeelse märklig….som healer lever man med livets cykel i åminnelse… att göra en så stor kommersiell grej av helandet är en avart, helt emot mitt sätt att se. Och håller väll med om kritiken vad det gäller alla pengar som involverade i detta.

Och har tyckt sedan jag först hörde talas om det o såg repotage ang detta i Ophras show.

Trots att jag som sagt tror på healing som en alternativbehandlings form.

Elpida
9/23/12, 8:03 AM
#2

Har svarat på Spiritualism iFokus då jag nyligen var på föreläsning av Jan Oleby som är hemkommen från Brasilien och John of God.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: