Annons:
Etikettövrigt
Läst 3509 ggr
smilax
2012-09-23 18:33

Värkande bihålor

Någon som har en idé om hur jag ska dämpa värken i mina bihålor tills jag ska bli opererad om tre veckor. De ska vidga gångarna till bihålorna som tydligen är ganska trånga.

Jag hade bihåleinflammation hela våren till och från men det var bättre under sommaren. Nu har de strulat igen under veckan och mot helgen har jag haft ordentligt ont. Har troligen en infektion i kroppen igen men inget bakteriellt, var till läkaren och kollade i fredags.

Jag tar Rinexin(avsvällande) och Nasonex (Kortisonnässpray)samt sköljer med nässköljare. Ibland fastnar vattnet från nässköljaren uppe i bihålorna så det gör mera ont en stund innan det lossnar. Idag har jag sköljt flera gånger och snytit ut vad som känns som halva hjärnan. Jag kan andas genom nästan så det är inte täppt på det viset utan det sitter i bihålorna.

Men det värsta just nu är värken. Har tagit Diklofenak och Panodil men det trycker och gör rejält ont fortfarande. Skulle behöva jobba i morgon så jag hoppas det känns lite bättre. Men just nu känner jag mig helt slut.

Någon som vet något mer man kan göra för att lindra?

Annons:
Tuva-Lena
2012-09-24 09:18
#1

Det verkar som du har provat det mesta mot värkande bihålor men dt jag kan rekommendera dig är att prova laserbehandling - medicinsk laser då. Jag behandlade själv en klient med kronisk bihåleinflammation med lasern och han blev helt symptomfri, för att inte säga helt frisk efteråt. Så har du någon som ger laserbehandling i närheten så testa det kanske..? Hoppas att du blir hjälpt! Kyss Akupunktur är en annan metod du kan testa och är nog lättare att hitta terapeuter som använder sig av.. Lycka till!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

smilax
2012-09-24 18:51
#2

Tack för tipsen! Nu ska jag ju operera gångarna till bihålorna om ca 3 veckor så jag hoppas bara värken håller sig någorlunda borta så jag klarar mig tills dess. Om däremot besvären skulle fortgå därefter så har jag dina tips om laser och akupunktur :-). Tror ingen behandlar mig när de vet att det är så kort tid kvar till operationen.

Upp till toppen
Annons: