Söndagsbubbel 14 oktober
Gomorron!
Har ni sovit gott och är utvilade?
Här har det varit lite si och så med sömnen. Men strunt samma - idag ska jag upp till min privat frisörska och fixa håret. Det blir nog syrran och jag bara som åker dit.
En liten tjejdag kan man nog kalla det kanske
Annars en riktig göra-ingenting-dag idag!
Är rädda om er och ta vara på dagen!
kram

Vaknade 7 av slemhostande son. Lite liniment på fötter och bröstkorg gjorde det lite bättre. Sen har vi spelat angry birds tillsammans en stund :-) Vi är hos min mamma! Tror det blir en lugn dag idag! Åker hem i eftermiddag och då blir det ett danspass, men i övrigt lat dag!
Dansa kan man alltid göra!

God morgon shigne, Lotta och alla som kikar in här senare!
Privat frissa låter bra shigne, ha det så mysigt med tjejdagen.
Hoppas sonens hosta ger sig Lotta, ha en fin dag hos mamma.
Får se vad jag får lust att göra denna gråmulna dag
Ha en riktigt fin söndag allihopa

Go'morron shigne och alla ni andra!
Låter trevligt med en tjejdag shigne, frissa och allt. Inte dumt alls med en dags egentid. Ha det så trevligt!
Usch då Lotta, hoppas att sonen kryar på sig och ha en riktigt skön dag hos mamma!
Ja Toyan, jag säger samma, denna gråmulna dag får vi tillbringa inomhus, regnar av o till men jag tänkte ändå ta mig en tur upp till skogen för att plocka lite tallris. Blir så fint på gravarna tillsammans med ljungen och "vitmossa" - som egentltigen är en lav fast vi kallar den "mossa". Mossor är alltid gröna medan lavar oftast går i nån vitgrönbeige färg, eller nåt. Och den äkta vitmossan är ljusgrön.. (Magister Tuvan i sitt esse..)
Och idag då? Vad göra? Ja inte svårt alls att hitta saker som ligger o skräpar sen år tillbaka, så jag tar o drar lott och håller tummarna för att det blir nåt roligt..
Ha en fin dag allihopa och en extra tanke till er som har det jobbigt… hur går det med "gammelmannen" Pidan? Puss på nosen till din lilla ullboll!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Morn..
Blev lite sovmorgon här..
Har plockat undan lite och nu väntar en sen frukost..
Sambon kom precis med nybakat bröd som han köpt..
Inget på agendan men vi hitt nog på nått..
krya på er alla sjuklingar..
kram
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Somnade på soffan igår vid Tvn…
Sedan var det svårt att somna om när jag väl landade i min säng..
Somnade vid 04-04.30!
Och sov som en gris framtill kl 13.30!
Det ni!
Men jag skall jobba inatt så det är lika bra!
Inatt skall vi packa ner porslin o allt från ett av avdelningsköken, som skall renoveras…
Kul uppgift mitt inatten!
Men sedan är jag ledig fram till på fredag….så jag skall inte klaga…gillar dessa enkelnätter. Är man lite trött så vetman att imon natt sover jag hemma!
Ha det gott alla goingar här inne…
Kryapå er kramar till er som är krassliga !!! Och värmande kramar till alla i höst rusket!