Morgonbubbla 24 augusti
Mörk ute, lite kyligt inne och ute är det just nu +4,8.
Trött, men kan inte sova! Idag på fm ska jag till Arbetsförmedlingen och träffa min handläggare - då kanske det benar upp sig lite mer med allt som är runt omkring mig just nu
Känns som om livet flyter förbi med ilfart och jag hänger inte alls med….
Orkar som inte engagera mig som jag brukar…. Äsch! En virrhöna - det är precis vad jag är nu!
Ha en finfin dag och kramar till alla - är rädda om Er!

God morgon söta lilla virrhönan! Du ska se att det benar upp sig och blir glasklart!
Här var det en kylig morgon, skönt för det var inte den där fuktiga kylan. Jag har kört tösen till bussen. Nu åker hon till Sthlm på klassresa och sen Barcelona i helgen med kärleken och hans familj. Jag hoppas de får det helt fantastiskt… fast jag saknar henne redan.
Jag ska sätta mig och meditera lite, det var alldeles för länge sedan.
Önskar er en skön onsdag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Go'morron alla (virr)hönor och ni andra som har fötterna på jorden!
Jag tillhör gruppen "hönor", definitivt, men vill nog inte sälla mig till nån annan grupp heller. Lite charmigt virrig förstärker vänskapsbanden, för vem vill ha en vän som har koll på allting? Då skulle man känna sig misslyckad och det vill man ju inte.
Jag säger som Pidan shígne, bara du får landa i dig själv så kommer nog saker o ting ta form på ett annat sätt också. Ett extra "kluck kluck" till dig idag inbakad i en varm kram för att du är du..
Tack!
Förstår att du saknar din dotter Pidan, nu har du dessutom tid att göra det. Tankar som kommer o går och sedan tror jag, vill man ju vara mamma då man har tid att vara det! men se då åker dottern iväg på "kärlekssemester"! Ödets nyck, eller hur? Ta vara på din egentid istället, medietera är inget dumt sätt att göra det på och jag är säker på att du behöver den tiden för dig själv. (Inatt innan jag somnade såg jag en gestalt i 3:e ögat - inbillade mig att det var en guide. En otrolig snygging så jag blev så paff! Mörk man med långa flätor och nåt band i pannan och fjädrar i håret… en indian!? I alla fall så ville han trösta mig och säga att jag inte skall ge upp hoppet om hunden.. Det behövde jag då kan jag säga.. )
Hoppas att han dyker upp fler gånger. Att titta på nåt snyggt och vänligt så där innan sömnen är inte dumt kan jag säga..
Jobbar idag så jag är på väg in till stada.
Ha en alldeles underbar dag allihopa! Tänker på er..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Morn om än sent..
Sitter och kollar lite mejl och tar det lugnt..och läser vad ni har för er
Kurskväll ikväll så jag har en lång startsträcka idag..
Drejade stoora katter igår för dom små blev så bra.
Vi har blivit med vattenmätning i vår lilla lägenhet .Har visat sig att vi gjort över med 1,7 kubikmeter vatten över det tillåtna på en 14 dagars period..Låter mycket på 2 personer som aldrig är hemma...
Alla tips som ges om hur man sparar gör vi redan…Får väl sluta spola när vi kissar då och bara spola när nr 2 göres...
Undrar hur mycket mer vi skulle ha förbrukat om vi bott 4 personer i lgh..Nu är förbrukningen baserat på kvadratmetrarna vi har…och inte hur många som bor i lgh.
Detta kallar jag för smyghöjning av hyran…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hej virrhönor! Här är def en till! Och jag håller med dig Tuvan. Tänk om man skulle ha koll på allt… Har en bekant med en dotter som vid fem års ålder konstaterade till sin mamma "jag är som en elefant, de glömmer heller aldrig något". Tror inte att det är lätt att leva utan filter! Lycka till idag, shigne! Hoppas det blir bra!kram Elpida! Barcelona… Dehade ingen ficka över som du fick plats i. Tuvan, låter som ett trevligt möte! Abbis! Vattenläcka??? Droppande kranar, rinnande toastolar? Ska på halloweenfest på fredag. Tänker mig nåt sånthär (vänstra) : http://bjutifulme.files.wordpress.com/2011/07/dod.png Fast jag har ju kost ljust hår så det blir ju inte samma… Och så ska jag sminka själv. Får se hur det går. Kul i alla fall. Ha en bra eftermiddag!
Dansa kan man alltid göra!

God middag!
Sällar mig till virrhönornas gäng, inte bara att jag själv kan vimsa runt, kan lyckas göra andra förvirrade också
Har varit och lagat en tand och det gör jag definitivt inte utan bedövning så nu sitter jag här och äter fil med tesked, jättehungrig.
Tar sin tid att landa shigne, med flytt och nytt jobb.
Barcelona låter härligt, dottern får säkert en fin helgresa.
Mmm…en mörk snygging på nattbesök..låter trevligt Tuvan
Hoppas ni kan komma på vart vattnet tar vägen abbis.jättefina katter.
Så kul med halloweenfest Lotta, jättenyfiken på hur du ser ut då, kan man få se ett foto kanske??
Ha en fin kväll allihopa.

Kanske kan bli något foto… :)
Dansa kan man alltid göra!