Annons:
Etikettövrigt
Läst 2063 ggr
shigne
2012-10-30, 06:23

Morgonbubbel 30 oktober

Gomorron!

Vaknade alltför tidigt imorse…

Idag är en återhämtardag (lite surr i låsta). Inga planer direkt. Har numera en dagmattehund på heltid måndag-fredag - så frisk luft och härliga promenader prioriteras. Bästa sättet att hämta energi?

Ha en underbar dag och är rädda om Er!

kram

Annons:
anise
2012-10-30, 06:35

Gomorron shigne och alla som kikar in senare..var också vaken tidigt..kokade kaffe åt gubben min tände en fuskbrasa på dvdn..tyvärr har vi ingen riktig eldstad..men det känns varmare med en fusk som sprakar..lite konstigt faktiskt.. det blåser i dag USCH gillas inte..nu ska jag slita mej från tangentbordet en stund och förbereda lunchen..

Ha en underbar dagGlad

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

Toyan
2012-10-30, 07:03

God morgon på er allihopa!

Frisk luft och trevligt sällskap på promenaderna shigne, klart energigivandeGlad

Idag är det regnigt och kulet här, det skiftar fort mellan plus och minus minsann.

Ha en fin dag med allt ni hittar på. KramKyss

Ians
2012-10-30, 08:09

Godmorgon på Er alla goingar!

Gott med promenixer Shigne! Har själv varit ute redan vid 06 o tagit en kisse tur med vovven….det regnar iaf inte idag!

Anis…vad skall du laga för gott till lunch? Roligt att se dig här förresten!

Toyan en stor kram till dig också…och till Er som kikar in senare!

Igår var jag helt under isen…sov, sov o sov….kände mig helt dränerad på energi….Men det verkar som sömnkuren gjorde sitt Flört idag vaknade jag 05.55 och var som sagt ute med vovven innan "tuppen kommit i fjädrana!"

Nu sitter jag här med mitt kaffe o har det rätt gott…det finns hopp om livet idag mao.

En blek sol kikar fram..till skillnad mot igår då det var Regn på programmet hela dagen!

Var rädda om er i stugorna … Glöm inte att andas djupt någon gång under dagen….några andetag bara…så känns livet lite bättre Flört

anise
2012-10-30, 08:45

Gomorron Ians,ja så där tömd på energi är inte roligt, men hoppas du får en bättre dag idag!Jag upplever detsamma ibland,orken tar bara slut.Jag tog reda på köttfärspaketet som jag köpte igår,det blev en köttfärslimpa att spara och biffar till lunch,skönt att ha lite på lut i frysen oxå..Blev varsin biff och plussade på protein mängden med lite bacon gräddsås och sparrispotatis..hoppas lilla gubben blir nöjd med det…

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

Ians
2012-10-30, 09:03

mmmm det ser gott ut anise!

Tuva-Lena
2012-10-30, 09:42

Go'morron shigne! Och alla ni andra som tittar in under dagen!Glad

Lite extra klirr i kassan med andra ord shigne, för att inte tala om förmånen att få lära känna en ny fyrbent vän! Ha en underbar dag alla tre!Kyss

Nej så roligt att få se dig anise! En ny vän här på forumet?Tungan ute Din brunch? eller vad jag skall kalla det ser såå smaskig ut! Är det GI som står på programmet? KOmmer nog att kittla gubens smaklökar den där härliga tallriken! Köttfärslimpa… åhhh va sugen jag blir - var länge sen jag åt det.

Vet du va Toyan, det är samma sketaväder här. Igår nästan 13 grader kallt, idag regnar det.. snorhalt ute på gården när jag gick kissesvängen med hunden. Har precis varit ner till stallet och gett hästarna sin "brunch" och passar på att heja på er under tiden, grått och trist ute med andra ord men inte lika trist inombords faktiskt. Är ju ensam idag! En återhämtningsdag då jag skall yoga och hylla månen, så skönt..Oskyldig

Ha en underbar dag du med Toysan!Kyss

Måste säga några ord till Pidan ockaså. Herre gud, jag läste om en Billy igår och drog slutsatsen att det måste vara en ny voffsing..?Skäms Huuur har jag kunnat missa det!? Söt som en liten muffin var han också!Kyss Märkligt ändå att vi tänker nästan lika Pidan: När min hund var riktigt sjuk och jag trodde att jag skulle bli tvungen att ta bort den, så fanns mina tankar att genast skaffa en ny - för att inte sörja ihjäl mig - och då dök en samojed upp i huvudet på mig.. nästan halvbror till din siberian husky Pidan! Samojeden ser ut som en vit varg nästan och din siberian ser ut som en grå..nästan. ;) Vi dras åt det vilda eller hur?Flört

Skönt att du får se solen idag Ians.. tyckte lite synd om dig igår när det regnade på dig och vi hade ett härligt snöfall här uppe. Fats det var igår det, idag är det min tur men jag gläds med dig i solen - ni har haft ett riktigt skitväder där i väst den senaste tiden.. ha en ritkigt skön dag med kaffe och vovve!Kyss

Nä dags för nästa moment: ut med hästarna och mocka… roligare kan man ha faktiskt men sedan väntar en ny kaffekopp på mig och det höjer stämningen med åtta oktaver det!Skrattande

Kram kram till er alla goa!

Blir man inte sugen så säg..?!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Annons:
Tuva-Lena
2012-10-30, 09:45

..och när liten blir stor är man så här fin!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
2012-10-30, 09:47

Morn tjejer..

Dagen efter kurs ,  är lite seg…

Vi kör på övertid nu ..Bara 2 st som slutat efter utsatt tid resten betalar extra för att gå några veckor till..DOM vill inte sluta ..Flört.En av tjejerna som går andra terminen har knäckt drejkoden så hon är eld å lågor..

Blir en vanlig dag idag..Segt med kunder när det öser ner men det ser ut att bli lite uppehåll i regnandet idag..Så hoppet finnsGlad.

Ska söka stadens kulturstipendium-Så jag har bett mina elever att nominera mig..Man kan göra detta samtidigt som jag söker..Tungan ute.

Nu får ni ha det så bra idag…

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Elpida
2012-10-30, 10:34

God förmiddag

Här verkar det som att solen kanske skulle kunna titta fram igen. Känns rätt skönt efter busvädret igår. Idag ska vi ta med lilleman till naturreservatet där det finns en inhägnad rastgård, så han får sträcka ut lite. Han känner sig definitivt trygg här hemma nu för igår var han riktigt busig - den lille krabaten. Flört

Tuvan, vilken söting!!! Jo, vi dras nog lite till det vilda. Ibland ser Billy verkligen ut som en vargunge, han är sååå vacker! Gamla Zebban tittar in ibland från andra sidan och kollar läget, skönt!

Lite Zumba framåt kvällen, sen är jag nog rätt nöjd med dagen!

Ians, du får ta hand om dig idag och så skickar vi lite extra energi till dig ikvällKyss.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
2012-10-30, 12:09

Tack Elpida! Kyss

szirius
2012-10-30, 14:09

Tittar in o säger god eftermiddag med en kopp kaffe efter maten. En krämig pumpasoppa blev det idag, det är ju skörd här nu, så både billigt, gott och nyttigt! Jag har mkt dill i, det gillar jag.  Igår åt vi "sötpumpa", som man bakar i ugnen så att det blir som en sirapssöt smak på.

Såg din nya lilla fining Elpida! ÅÅÅÅÅKyss Och en sån där björn som Tuvis lagt in är ju också gosig!

Vet ni vad, vi har också ett tillskott här hemma. Maken kom hem med en liten kameleontbebis som sonen döpt till Kamilla, fyndigt va?Flört

Inte så mkt att gosa med precisSkrattandeTyst men likväl faschinerande och maken och sonen är iaf himla glada. Jag vill helst ha en liten kattunge nu, trååånar efter allt smått,gulligt, ulligt, vill ha nån som kan ligga o kurra i soffan nu när vintern smyger inpå… mjaaaaooo, jag är en katttjej jagKyss

Isa56
2012-10-30, 17:04

Kikar in och säger godkväll Skrattande

Eller ja jag brukar gå in och läsa, men mer blir inte alltid nu.

Är nog ca en och enhalv månad sedan som vår företagssköterska ordnade med en helkroppsundersökning av mig på grund av all konstig värk och hög frånvaro.

Så nu står det Fibro i mitt läkarintyg och jag jobbar deltid. Väntar på besked från smärtkliniken. Diagnosen känns främmande trots att både make och dotra har det. Men inte jag inte, jag är ju så stark och frisk, Oskyldig Nåja mycket blev ju helt plötsligt väldigt logiskt och på sitt sätt normalt. Flört jag som börjat finslipa argumenten för att bli behandlad för "Hypokondri". Nåja 4 timmar är precis lagom för mig just nu, så jag klagar inte. Tungan ute

Önskar alla en trevlig skön kväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Upp till toppen
Annons: