Bockhornsklöver mot håravfall?
Efter den långa perioden av eksem på kroppen så har jag märkt att jag tappar hår när jag kammar mig. Jag har tillräckligt långt hår så jag klarar mig men blir ändå orolig..
Fann en annons om bockhornsklöver, som påstås avhjälpa håravfall. Bockhornsklöver ingår nästan alltid i olika curryblandningar och odlas endast på varmare breddgrader - är alltså en krydda egentligen.
Har någon här inne testat just bockhornsklöver mot håravfall? Och isåfall, hjälpte det?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Nej det vet inte jag någonting om. Men har du inte B-vitaminbrist då? För när jag började äta det så tappade jag mindre hår och har nu ett jättetjockt hår.
Eksem tror jag kan bero på att du skulle må bra av att höja ditt ph-värde, och kanske även detoxa kroppen. Hoppas du inte tog illa upp för att jag tänkte högt?

Nääädå Gahella! Ingen fara.
Du, jag skall prova B-vitamin för det kan mycket väl vara så att jag har en liten brist utav det. Nu har mina eksem gett med sig helt nästan - dom kommer alltid över vintern - men både naglar och hår har sett bättre dagar som sagt.
Jag plockade åkerfräken och torkade i somras, du vet det innehåller mycket kisel, så jag skulle ju faktiskt kunna testa det också. En kopp te varje dag kanske…
Tack för tipset!

Va bra! Man vet ju aldrig för frågan handlade ju inte om eksemet tänkte jag :)
Mitt bästa tips på B-vitaminer är Holistics för den innehåller alla B har jag för mig inkl folsyra och B12
Lycka till

När jag åt Silicol för min krånglande mage för några år sedan fick jag jättefina naglar och hår. Den var även bra för huden.

Tack för tipsen kära vänner!
Ja vet du gummimamma, jag har också märkt att min mage - magkatarr då som jag får lite av o till - blir bättre när jag dricker te av åkerfräken. Dessutom smakar det väldigt gott! Nästan som ryskt te, lite starkt men ändå inte så starkt som det ryska. Tog honung i och jag måste säga att det var en postisiv överraskning!
Då ska jag testa åkerfräken! Billigt o bra när jag har så mycket eget..

Åkerfräken är fantastiskt Tuvan!
Men glöm inte nässlepulver, för nässlor har du väll inpå knuten också under sommaren?
Man får fantastiskt hår av det också! Och den lilla B-vitaminen som man vid stress ofta får brist på

Nässlor har jag torkade faktiskt. Ja jag lägger väl i lite av nässlorna också. Tack för tipset!
Apropå åkerfräken och kisel: Kisel är livsfarligt för djur att äta läste jag, så har dom pälsproblem - undvik att ge dom av åkerfräken eller andra kiselprodukter!

Jag har ätit det i persisk mat :) ghorme sabzi t.e.x en örtgryta innehåller det :D

Tuva, gör ett avkok på Åkerfräken och använd som balsam i håret.
Antingen en infusion där kisel inte frigörs eller en dekokt om man även vill få med kisel.
Jag har ett shampo i fast form med en massa gottis i. Du skulle kunna testa den, jag kan skicka några provflisor, det blir alltid en massa flisor över när man skär upp tvålen som jag brukar spara.
Min svägerska har haft sårig hårbotten och haft stora problem men är idag symtomfri efter att ha använt den.
Skicka adress till mig så lägger jag ett kuvert på posten !
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
#7 Var har du läst att kisel är farligt för djur? Detta kände jag inte till. Jag har gett nässelpulver till hund. Nässla innehåller väl oxå kisel?