Annons:
Etikettövrigt
Läst 682 ggr
shigne
2012-11-16 07:16

Bubbel 16 november

Gomorron!

Nyss kommit hem efter en simtur i badhuset.

Morgonsim som jag trodde skulle vara lungt och skönt! Men icke - fullt med folk och trångt i bassängen, så nu bidde det inte mer med den varan.

Fick skrapa bilrutan när jag skiulle iväg. Nu är det +0,2 och becksvart ute.

Nu lite pyssel medan det ljusnar och vänta på att sambon ska vakna.

Ha en skön fredag!

kram

Annons:
Tuva-Lena
2012-11-16 09:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Go'morron shigne! Uppe med tuppen!

Nä morgonsim brukar inte vara så avkopplande som man skulle vilja. Precis som du säger så är det trängsel och babbel i bassängen - inte vad man förväntar sig direkt. Men kanske någon annan dag? Har dom bara vissa dagar eller finns det möjlighet att simma någon annan dag kanske..? Annars är det ett härligt sätt att börja dagen på. Du får ge sambon en morgonpuss så vaknar han nog.. Flört

Jag saknar "morgonpussarna" jag fick av hunden… nu hittar han inte till sängen, så det blir jag som får pussa honom istället. Men va då? huvvesaken är att vi får vara tillsammans några år till!Glad

En sån otroligt vacker morgon mötte mig imorse; himlen knallröd innan solen går upp och frostigt på marken. Sååå fint! Här plöjer dom åkern utanför! Det har ju varit så blött innan så dom får passa på då marken är frusen i år.. upp-o-nervända världen har det blivit med vädret!Förvånad

Åker in till stan idag och fortsätter förbereda flytten dit in, har ju inte blivit nåt gjort i veckan när hunden varit dålig. Vill inte släpa med honom när han är så avslagen - lilla hjärtat. Men nu är han "pigg" igen fast det krävs nog ytterligare några dagar innan han är riktigt okay..

Ha en underbar dag allihopa! Kram och varma tankar till er som har bekymmer eller känner er avslagen.. Tänker extra på Pagan idag - hoppas att allt ordnar sig för dig vännen.

Det känns verkligen i hjärteroten att behöva lämna det här stället, det är ju nu det är som finast egentligen.. Tog ett kort imorse på gryningen men "computer says no.." så det får bli den här bilden istället.. en solnedgång, fast på samma ställe.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2012-11-16 10:04
#2

godmorgon på er!

Här är det mörkt, inte ens en liten blek sol vill visa sig idag. Som jag brukar säga 17.30 heledan!

Men, men vad är en bal på slottet…..dagen skall nog gå iaf fall.

Några promenixer med vovven o så blir det caféträff i eftermiddag/kväll med några damer som jag inte träffat förr…skall bli intressant….Det är ett nätverk med spititualistiskt troende damer/tjejer som träffas på café lite nu o då….Har blivit inbjuden av en som jag träffade när jag var på träffen på Ramsbergsgården i augusti.

så det skall bli spännande att se vilka dessa kvinnor är.

Ha en bra dag alla goingar…med allt ni skall företa er

Och jätte tack för Grodan Shigne! Kyss

Toyan
2012-11-16 10:44
#3

God morgon på er goingar!

Så synd att det inte bidde nån simning shigne, kanske kan du hitta nån annan motionsform som känns bra.

Skånevistelsen var jättebra, umgås med nära och kära är alltid fint och så det skånska landskapet som är så vackertGlad

Vackert är däremot inte det nya köpcentret Emporia i Malmö, nordens största, 200 butiker i 3 våningar och så ett takplan med trädgård, bautastort p-hus, den stunden vi var där räckte för migRynkar på näsan

Känns gott i hjärtat att din fina vovve piggat på sig Tuvan, böner blir hörda och tankens kraft är stor, våra vänner djuren är så fantastiska och betyder så mycket. Kram på er bådaKyss

Trevligt att lära känna nya likasinnade människor Ians, ha en trevlig kväll. Allt gott till dig.

Jobbade igår men är ledig idag, har tvättstugan och så behöver jag handla lite inför helgen.

Ha en fin dag och trevlig kväll allihopaKyss

Elpida
2012-11-16 11:04
#4

GladGod förmiddag!

Igår fick vi hem en ny säng och den är betydligt högre än den gamla. Billy visste inte hur han skulle bära sig åt nu när matte lade sig en stund på förmiddagen, rätt var det var tog han sats och var sååååå nöjd när han tog sig upp. Försiktigt lade han sig vid fotändan eftersom vi inte brukar låta honom ligga i sängen alls och han bara njöt av att få vara nära. Kyss

Tuvis, huvudsaken är ju som du säger att man får pussas några år tillKyss.

Ians, blir nästan lite avis. Här i Växjö är det ju inte precis så att mediala människor trillar över en.Obestämd Det finns visserligen Tysta huset som är en meditationsgrupp men det är naturligtvis på onsdagar när jag har Bodybalance. Hoppas att det är ett riktigt gott gäng för det är underbart att få sätta sig och prata med folk som är likasinnadeKyss

Toyan, vad härligt att resan var givande! Hmmm, nä ett besök på så stort ställe hade nog räckt ett bra tag för mig oxå. Här åker alla till Ullared ett par gånger om året. Jag tar mig dit så där vart 5:e år, det räcker för mig…

Nu kom lillgosan hem från skolan med ond hals och förkyld, ska gosa ner mig en stund med henne innan det är Zumbadags!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

shigne
2012-11-16 11:22
#5

Jodå…simning blev det, fast det var trångt! Å de får babbla hur mycket det vill - för hörapparaten lämnar jag alltid i skåpet!

Provade på morgonsimmet - annars har de motionssim 5 dagar/vecka, så det funkar bra att simma andra tider!

abbis
2012-11-16 19:17
#6

Gokväller..

Mig ryker det ur öronen på (läs låsta)

Gulligt du skriver om vovven Tuvan..

Bada Shigne det skulle jag behöva vattengympa eller nått med riktigt motstånd och en rolig ledare..

nu ska jag blogga lite..

kram på er töser

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Upp till toppen
Annons: