Annons:
Etikettövrigt
Läst 2180 ggr
Angel3
11/16/12, 7:34 PM

Vätska i kroppen

Finns det någon huskur som tar bort vätska i kroppen?
Sväller och samlar på mig vätska 1 vecka innan mensen.
Vill känna mig normal då.

Annons:
LottaO
11/16/12, 7:56 PM
#1

Två tips! Det ena är att dra ner rejält på kolhydrater! Alltid! Det andra är att göra en lymfarening. Koka 1liter vatten med 3 lagerblad och 5 nejlikor i fem minuter. Drick denna liter fördelat över dagen i högst tre veckor. Det hjälper väl inte akut utan mer långsiktigt.

Dansa kan man alltid göra!

Angel3
11/17/12, 8:42 AM
#2

Då är det kolhydraterna som är boven, ska se över min kost.

LottaO
11/17/12, 8:58 AM
#3

Läs eller fråga! Det finns en sida här på iFokus som heter Kolhydrater i Fokus. Kan vara något. Själv gillar jag att läsa Anna Hallén. Väldigt många av lchf-sidorna handlar om vikt. Har man inga viktproblem kan man äta så ändå, av hälsoskäl. Jag har ätit lchf-variant i 7 år. För mig är spannmål och stärkelser de största bovarna, för andra socker. Man får känna sig för vad man mår väl av!

Dansa kan man alltid göra!

Tuva-Lena
11/17/12, 10:21 AM
#4

Att du drar på dig vätska en vecka före mens kan också ha hormonella orsaker- Det blir en hormonell "omkastning" efter ägglossningen så hjälper inte kostombyte, testa med "naturliga pms-preparat" som du kan köpa både på hälsokost och andra affärer eller apoteket numera.Glad Suveräna!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Starman]
11/18/12, 10:26 AM
#5

#0

Ett tips kan vara att gå till en vårdcentral och få en kontakt med läkare upprättad. Inom vården finns den största kompetensen.

[Starman]
11/18/12, 10:28 AM
#6

Att driva ut vätska ur kroppen på egen hand utan inrådan av läkare kan vara direkt hälsovådligt. Det är därför jag rekommenderar att du upprättar en kontakt med läkare innan du egenexperimenterar.

Annons:
doer
11/18/12, 11:26 AM
#7

Hej,

Åkerfräkenté är bra och milt vätskedrivande. Finns i tepåsar men bäst är att köpa i lösvikt koka ett eget té för att få ut full effekt.

Har även god effekt på urinvägsinfektioner.  Prova! Bättre än piller..Det finns bra dokumentation på nätet.

Upp till toppen
Annons: