Annons:
Etikettövrigt
Läst 3323 ggr
shigne
2012-11-20 07:33

Tisdag 20 november

Gomorron!

Orkade inte kika in igår - mådde allmänt pyton. Antagligen omställning på G.

Från skräpmatskost till att åter igen försöka komma på LCHF-banan igen. Känner mig som en riktig pösmunk, med ett enormt sug i magen…

Här är mörkt, uppehåll och +5,7 ute just nu.

Idag hoppas jag vi kan pyssla lite inomhus, sätta upp krokar i badrummen, lite hyllor till mitt krypin (pyssel/kontor) och sen ska jag ut o shoppa lite på egen hand (garn och virknålar).

Hundpromenader hinns också med…

Tänker på din vovve Tuva; kan det vara så att en hunds ämnesomsättning är lite snabbare än människans och kanske därför som blodsockret svänger som det gör? Usch vad jobbigt för Er, både du och vovven….

Jo, just det - Healing ikväll. Måste viga plats för detta.

Ha en fin dag alla! kramar i massor

Annons:
LottaO
2012-11-20 08:12
#1

Godmorgon shigne och alla andra. Nyfiken. Nu när du återgår till lchf, vad äter du? Vad äter du inte? Vad är du mest noga med? Förstår att du ätit så innan. Hur länge? Hoppas du mår bättre snart! Jag har ju ätit lchf mer eller mindre strikt i 7 år. Nu när jag går in i ett skov (kan inte kalla det annat) blir jag mest trött och arg och slarvar för att jag inte orkar. Men jag tänkte denna gång gå in hårdare - renare. Mer fett, ännu mindre kh. Ska köpa kokosfett på lunchen. Sen tänker jag testa bikarbonatbad. Läste ett långt inlägg om det här för ett tag sedan. Så det ska jag också köpa… Det är fortfarande nästan mörkt. +4 skulle jag gissa. Grått!

Dansa kan man alltid göra!

Toyan
2012-11-20 08:40
#2

God morgon på er allihopa!

Ha en fin dag med pyssel och promenader shigne.

Så jobbigt med värk Lotta.  Kokosfett har jag aldrig provat, kanske ska göra det. Ha det gott.

Här är det 4,5 grader och det ser ut som att solen kanske tittar fram idag också.

Ska jobba em idag och sen ska jag på möte.

En fin dag önskar jag er alla goaKyss

Ians
2012-11-20 10:01
#3

Godmorgon på Er!

Har jag tur levererar Telia ända ut så jag kan posta detta inlägg också!

En fin drake dök upp på min skärm denna morgon!! Kyss Tack Tuva!

Emellanåt är livet lite svajigt…..men jag fokuserar på målet o tänker på de positiva förändringarna…..

Måste vara extra noga med att få till det med yogan….nu när det svajar……yogan lugnar o gör gott för både kropp o själ!

Snart är det kurshelg igen Skrattande…hoppade över förra tillfället…det får jag ta igen senare.

Men denne gången skall jag allt få till det!

Önskar er alla en jättefin dag….

Ett par speciella tankar till dig Shigne som kämpar på!

Lotta o Toyan får en stor kram var de också!

Så ställer jag en påse kramar i hörnet….för de som kikar in senare o vill ha en eller två är det bara att ta försig!

Tuva-Lena
2012-11-20 10:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Då snappar jag upp en Ians! Tackar… den satt där den skulle.Kyss

Go'morron söta shigne! Har lite svårt förstås att tänka mig dig som en pösmunk, du som är så rörlig. Pösmunkarna brukar gräddas i soffhörnet dom, men du är på språng mest hela tiden tycker jag. Fast är man va vid en speciell kost så akn jag föstå att humöret påverkas om man slarvar.. Hoppas att du kommer till ro snart och får börja om.Kyss

Lycka till med hårddieten Lotta! Måtte det göra dig värkfri! Bikarbonatbad.. kan det var för mycket syra i musklerna och att bikarbonaten återställer balansen..? Vid fibromyalgi t ex har man konstaterat att musklerna är "sura", sura muskler gör att amn får kramp, jämför mjölksyra som man får vid för hård träning när man är ovan. Sura muskler under lång tid gör att musklerna blir "inflammerade" p g a att man anstränger dem som vanligt när dom behöver återhämta sig .. ja, det blir en räcka av orsaker som kan vara boven när man har ont under längre tid.

Goaste Toyan! Önskar dig en fin dag! Blev så glad åt nallen! Kyss

Ja Ians, livet kan vara svajjjigt men vi här inne har en förmåga att landa på båda fötterna. jag hoppas att du får göra det den här gången också.Kyss Har du också problem med Telialeveranserna? Samma här och det är en av orsakerna till att jag inte kan gå in på kvällarna som jag alltid gjorde förr. Hastigheten på min uppkoppling numera, ligger kring 10-40 kbit, ibland och ofta kvällstid står det stilla på 0. Inte mycket att leverera med när man vill "umgås".. förhoppningsvis blir det bättre inne i stan där jag har ADSL.Rynkar på näsan

Ha en underbar dag allihopa! Själv är jag på väg ner till stallet för att dränga någon timme medan vovven sover..

Kram kram till er go'vänner!

Vackra måne, sänk ditt mjuka ljus över dem som behöver ro i själen.. Igår kväll såg jag en komet är jag var ute med hundarna. Den åkte tvärs över himlen och hade en glödande nos som visade vägen till Nangijala.. ;)

PS Titta in under låsta…Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

mayolica
2012-11-20 11:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej allihopa

Det var ett tag sen jag var inne och skrev här. Har haft mycket problem med min allergi en tid den gör att jag blir helt snurrig i huvet och utmattad.Gråter

När jag skulle åka till upp till Karlstad på kurs för ett par veckor sen glömde jag att byta buss på Torp innan Uddevalla,som man ska göra för att komma till Trollhättan där jag skulle gå på tåget. När jag klev av bussen och skulle leta efter tåget tyckte jag att det såg så stort o konstigt ut i Trollhättan,välldigt likt Göteborg. FörvånadHade jag åkt lite tidigare under dagen så hade det inte gjort så mycket eftersom tåget det tåget avgår från Göteborg,men när var i Göteborg var tåget i Trollhättan,där jag egentligen oxå skulle ha varit och gick inget senare tåg den kvällen.Skrikandes

Det var bara att vänta två timmar och ta sista bussen tillbaka hem och åka så tidigt som gick på Lördag .jag kom ett par timmar för sent men bättre att missa ett par timmar än att missa alltihopa.

Efter helgen var jag i Kristinehamn ett par dagar och passade då på att kika in hos Abbis och ta en fika,det var det godaste kaffe jag druckit någonstansTungan ute

Här är en bild från Kristinehanm

~ mayolica ~

abbis
2012-11-20 19:05
#6

Gokväller

Hej Mayolica ..Jag undrade när du skulle dyka upp här igen.Va bra att du gillade kaffet.Det va roligt att ses och få ett ansikte på"nicket"..kram

Idag mår jag inte alls bra i nacke och armar..Drejat stora matttallrikar till designern i sthlm som säljer dom vidare till michelinrestauranger. Jag får inte signera men det är skit samma  bara han betalar.Denna gången ska han ha 28 stycken och då får jag dreja minst 32..Tung drejat då dom ligger på dryga kilot styck..Bråttom är det oxåObestämd.

Sambon har masserat mig flera gånger för till slut låser det sig bara och jag får en blixtrande huvudvärk..

Hade jag badkar skulle jag ta ett hett bad..Varm dusch är inte och tänka på längre för nu får vi betala allt varmvatten vi gör över med…

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Elpida
2012-11-20 20:57
#7

God afton!

Här svischar dagarna förbi och jag hinner inte sitta vid datorn alls, konstigt kanske när man är arbetslös.. men å andra sidan är det så att har man valp så får man planera in aktiviteterna mellan kissepauserna och aktiveringen….Tyst

I söndags hade vi öppet hus på mitt träningsställe, det kom 64 pers på mitt pass och vi hade världens ös!! Gick på CXWORKS igår och Zumba idag igen.. jag har träningsvärk kan jag meddelaTungan ute.

Ska försöka köpa Biloba nånstans billigt på nätet för mina torra slemhinnor, ska försöka skriva ihop en liten artikel om det tänkte jag!

Ha det bäst allihop och krya på er alla värkande stackare!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

mayolica
2012-11-20 21:01
#8

Ja Abbis det var jättetrevligt Glad.  Hoppas du mår bättre snart

jag fick formatera om min dator när jag kom hem,det tog några dagar innan jag kom mej för att fixa med det.Rynkar på näsan

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: