Annons:
Etikettövrigt
Läst 482 ggr
shigne
2012-11-25 08:57

Morgonbubbel 25 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Grått och trist idag igen, +0,3…

Idag är vilodag känns det som, fast egentligen skulle jag (och sambon) fixa fläkten på min bil och lägga lite mer silikon runt takluckan, byta till vinterdäck kanske ….eller så ställer jag undan bilen i vinter och åker kommunalt Obestämd

Ska kanske chocka blommorna och ge dom lite vatten idag…

Det här är en dag som aldrig kommer tillbaka - så det är väl dags att ta hand om den på bästa sätt!

Ha en underbar söndag, är rädda om Er!

kram

Annons:
LottaO
2012-11-25 09:08
#1

God morgon shigne och andra. Latdag för mig igår. Var i församlinshemmet i flera timmar. (Barnen sjunger i kör). Det är ganska trivsamt om det inte hade varit för den religiösa biten. Har svårt för det. Har inte kollat vädret. Gissar på 4-5 grader. Dis runt berget och allmänt grått. Idag blir det nog fortsättning på igår. Lat! Ont i armarna har jag. Men början till att måla tak kanske vi ska få till.

Dansa kan man alltid göra!

Toyan
2012-11-25 10:06
#2

God morgon shigne, Lotta och övriga!

En sån söt bild och fin text shigneGlad

Gråmulet och 2,5 grader, idag blir det fortsättning på gårdagens tema,fixa och dona.

Ha en skön söndag allihopaKyss

LottaO
2012-11-25 10:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej Toyan!

När dottern var liten så skojade vi och sa att en jätte tog med sig berget, när det var dimmigt, sedan lämnade han tillbaka det igen. Hon trodde aldrig riktigt på det, så det var inget skrämmande, bara lite kul. Såhär ser det ut i alla fall, med och utan berg.

Bilderna tagna från min balkong, en idag den andra den 7 november då det tydligen var klart.

Dansa kan man alltid göra!

abbis
2012-11-25 10:27
#4

Ni får ha en lat söndag…det ska jag ha .Den sista lediga dagen före JUL

Glad

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2012-11-25 10:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Oj vilka fina bilder Lotta! är det Taberg? Jag har släkt vid Vätterns strand och har varit uppe på Taberg och banne mig om det inte liknar det!Obestämd VIlken söt liknelse Lotta - precis i min smak också. Blir nog aldrig riktigt "vuxen" jag,,,Obestämd

Go'morrn morrn shigne! Fast du, man vet inte.. Inom häxfilosofin så rör sig allt i en cirkelformad rörelse, även tiden, så kanske kommer dagen tillbaka också då? fast då ägnar man väl den åt att gå omkring och gräma sig över att amn inte gjorde nåt av den tidigare "densamma-dagen", eller vad tro ni?Tyst

Fast kanske skulle man ta sig tvärs för och lägga sig igen eller nåt..Skrattande Nä, inte jag inte! Skitväder här också fast lite kallare än ni har, och banne mig om inte bergstopparna börjar växa fram i dimman så smått..!

Tror jag tar till ett bullbak idag. Skulle vilja testa gifflar med lite gott "äckel" inuti..Tungan ute Annars har jag golv som behöver ses över..

Ha en underbar dag allihopa, vad ni än hittar på! Kram kram till er alla!Kyss (Jättefin bild shigne!)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2012-11-25 10:41
#6

Jaså var det den där bilden? Ja den tål att visas en gång till, eller hur abbis? Tror att det var du som la in den sist det begav sig.. Tack för ett gott skratt! :))

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
LottaO
2012-11-25 11:15
#7

Ja, Taberg! Bor ett par km ifrån! 2 fågelvägen och 3 om man går.

Dansa kan man alltid göra!

Toyan
2012-11-25 11:50
#8

Väck inte den björn som sover!!

Ha..ha..underbar bild..och en bit bort står vännen beredd med handväskan..SkrattandeSkrattande

Tack för ett gott skrattGlad

Nog har jag stundom känt mig frestad, vissa "sover" hårtFlörtTungan ute

LottaO
2012-11-25 12:14
#9

Det gör jag nästan varje morgon, Toyan ;) Väcker den björn som sover…

Dansa kan man alltid göra!

Ians
2012-11-25 13:58
#10

Gomiddag!

Sovit läääänge idag, för nu skall här göras ett gästspel på hemmet inatt…..sedan är jag ledig en vecka!

Nästa helg är det yogahelg! Skrattande och den 29/11 skall jag på healing andakt!

Blir en skön vecka denna veckan!

Skickar mycket kraft o inspiration till dig Abbis…som skall jobba o slita inför julen!

Stor kram till Er andra oxå!

abbis
2012-11-25 19:35
#11

Visst är bilden härlig  ..love pingvinsFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: