Onsdagsbubbel 5 december
Gomorron alla!
Vitt och vackert på marken, -9,3 just nu. Verkar som det är vindstilla….
Sovit länge, kan bero på en healingen igår kväll.
Ska mest sitta i telefon idag - ringa runt och se om jag kan få tag på lite hörseltekniska hjälpmedel till nya jobbet. *håll tummarna* Det brukar ta tid och lite energi, innan de olika instanserna bestämmer vem som ska betala vad. Men nån hjälp måste jag få, så jag kan göra det jag ska!
Ha en fin dag!
kram

Godmorgon Shigne <3
Håller tummar o tår att det går smidigt för dig, att få det du behöver!
Här är det vitt o vackert också. Vovven är överlycklig när vi går ut…rusar som en galning i snön. Och är gott trött när vi kommer in.
minus 8.7 står det på min termometer som är lite över pessimistisk…så en minus 6 grader är det nog ute.
En massa kläder får en ta på sig när en skall ut…Tindra sitter o suckar innan vi kommer iväg hon kör ju med samme päls året runt!
Stor värmande kram till Er alla denna onsdag den 5 dec! Var rädda om er , använd broddar INNAN ni ligger på akuten med brutna ben!!!!
Eller snöpligt får rulla runt i modden som en strandad säl! en blir så öm i kroppen av det!

Go'morron shigne och alla ni andra!
Ääääntligen inne efter ett kort avbrott innan jag fått installera virusprogrammet i datorn. Min gamla trotjänare står kvar ute på landet så nu är det nya datorn som gäller…lite ovant och va ljusa färgerna blir, inte lika fina..
Säger samma som Ians shignegumman, hoppas att du får den hjälp du behöver för att höra bra, inte minst när våren kommer med all fågelsången.
Men just nu är det kung Bore som tar stryptag på oss. Fy farao, 23 grader kallt har vi och inatt när jag var ute med hundarna ,vid femtiden, drog det snålt mellan benen vill jag lova.. Tur att jag flyttade in till stan innan den här stränga kylan kom. När sörlänningarna får snö får norrlänningarna kyla, så är det ju. Här är det dåligt med snö, bara kallt, så jag oroar mig för vattnét på landet.. Torpargrund är ingen höjdare när man inte bor i huset.
Häärligt för Tindra Ians, jag förstår henne, vad skall man med kläder till? "Förstår inte matte hur viktigt det är att ta vara på denna vita vara på direkten? Hon försöker väl inte smita undan…?"
Nu har vovven min blivit så piggelin att vi kan ta våra tre prommisar om dagen, inte lika långt kan vi gå men frisk luft får vi i alla fall och det är huvudsaken. Synd på ögonen bara..
Ryggen min har varit åt helskotta de här dagarna, men nu kan jag i alla fall böja mig ner - om jag tar det liiite lugnt, nåt jag har svårt för, men man lär sig..eller blir så illa tvungen.
Önskar er alla goa människor en underbar dag och passar på att önska min nya vapendragare Ians lycka till med värdskapet! Tack för att du finns! Paketet kommer men det går inte ner i brevlådan, därför måste jga till ett postens-utlämningsställe för att skicka iväg det..
Kram till er alla och ha en fin dag!
(inga bilder i datorn… sorry..)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuvan!
Åååå vad glad jag blir att din vovve har blivit såpass bra att han kan ta promenixer!
Tack för att Du finns själv Tuvan luvan! Och vakar över oss i bakvattnet!!