Pratbubbla 8 december
Gomorron!
En härlig dag precis gjord för sovmorgon - åsså kan jag inte sova
Typiskt!!!
Men det är ändå rätt skönt att vakna och alldeles tyst i hela huset. Jag är säker på att lilla Signe var snabb som tusan och hoppade upp i mattes säng, så fort jag lämnade bädden.
Tänder ljus och tar mig en kopp kaffe - precis det står det på mitt schema….resten ska jag sitta och klura lite på. Kanske jag sätter upp ett Julmarknads-besök på schemat också
Ha en underbar dag alla - är rädda om Er.
kram

Vilken mysig lördag!
Jag ska blogga lite, laga frukost, mysa med familjen och besöka julmarknaden vid Brunneby gårdsbutik.

Morn
Julmarknader överallt i trakterna nu…Dom har tur med vädret dom som ska stå ute..
Jag har en ugn att tömma med sju miljoner nya tomtar(känns det som).
Blir nog lite tempo framåt lunch i butiken idag..sambon kör egen varm choklad .Folk som inte gillar varm choklad fattar inte att det är sån skillnad på choklad o choklad…kul att chocka
ha en go lördag
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Go'morrn snöiga dag! Och en god till dig också shigne och alla ni andra!
Kul att se ett nytt ansikte bland bubblarna idag! Hej o välkommen Zondell!
Jag vaknade sent idag, skall egentligen ha mat o insulin klart vid halv nio men jag slog upp de ljusblå kvart i.. hoppade rakt upp o fick ordningen återställd på 5 minuter. Nu har jag precis druckit ur kaffet och tittar ut mot ett snöigt och underbart vackert vinterlandskap.
Natten var allt annat än lugn, både hundar och Herr Katz - som Ians kallar sin - väckte mig ett antal ggr. Ibland tror jag dom gör det bara för att ta en koll, liksom för att konstatera att jag är vid liv och inte har somnat in för gott. Omställningen från landet är nog inte riktigt genomförd än…
lite oroligt så där.
Låter jättemysigt med julmarknad! Jag tillhör den där gruppen som tycker att aktiviteterna inför julen är dom roliga, själva helgen kunde jag gott avvara.. Träffa släkt som man inte ser på hela året annars - krystade samtal om skitsaker man inte pratar om övriga året, upptäcka nya olikheter i sättet att tänka.. Nä, jag sitter hellre ensam om jag skall vara ärlig, och gör det jag behagar för stunden.
Dags nu för förmiddagspromenaden! Härligt att gå o dra fötterna i den lätta snön, domherrarna som visslar i talltopparna och den speciella "lukten" av nysnö. Underbart är ordet!
Ha en underbar dag allihopa, med julmarknader, glögg och nysnö eller kanske bara en dag helt för dig själv.
Det behöver ju inte vara bara rött i jultid, eller hur?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God förmiddag!
Vi har en strålande vacker midvinterdag, solsken, blå himmel och 5 minus
Mysigt med Julmarknad shigne.
#1 Välkommen till oss Zondell.
#2 Ha en bra dag abbis.
#3 Tror också att dina små vänner behöver lite tid att ställa om sig igen Tuvan.
Å så fint du gjort, superläckert med den färgen
Blir en lugn dag, ska ta mig ut på en prommis innan solen försvinner, annars inget speciellt på agendan.
Ha en riktigt fin dag med allt ni fyller den med

åååå vad glad jag blir! Shigne, Toyan, Tuvan o Abbis Hej på Er!
Och ett speciellt Hej till Zondell…välkommen in!
Vilken fin bild Tuvan!
Abbis önskar dig en bra julmånad i affären! Av hela mitt hjärta!
Härligt Toyan med en stilla dag bara!
Shigne, vilken mysig bild fr julmarkanden…tycker absolut att du skall ta dig till en idag!
Zonell dina planer för dagen låter Riktigt mysigt
Själv skall jag försöka ta mig till stan o köpa garn till Ullesocks produktionen. Garnet jag köpte innan var något förtjockt…så det blev nästan socktofflor av det hela!

Bjuder på en fin bild som jag hittade på FB……because you´r worth it!