Annons:
Etikettövrigt
Läst 887 ggr
shigne
12/11/12, 9:59 AM

Morgonbubbla 11 december

Gomorron!

Kunde inte vänta längre - och med risk för att det blir dubbel-bubbel så skriver jag!

Sovit väldigt gott….trött i morse när klockan ringde, men skönt att få lite rutin. Morgonpromenad och sen åkte vi in till vårdcentralen för att sambon´s provtagning och jag "listade" mig på min nya ort.

Frukost och nu lite jobb. Tänkte försöka göra lite tabeller etc. som underlättar, inte för att jag är nån administratör, men gillar skarpt att ha ordning på mina anteckningar.

Motionssimmet igår var skönt, även om jag var precis genomtrött - men det kanske är då som man behöver det som bäst. För jag tror att det satte igång en del endorfiner.

Ha en skön dag alla - å är rädda om Er!

Extra kram till Tuva….hur känns det i knoppen och kroppen idag?

Annons:
Tuva-Lena
12/11/12, 10:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Go'morron shigne!Kyss

Nya rutiner, ja ett helt nytt liv för din del skulle man kunna säga! Det låter i alla fall lockande. Tänk att man skall behöva flytta för att ta sig i kragen, men det är nog omväxlingen som får oss att "växla om" även som individer. Jag har alltid femmans växel i och då missar jag väldigt mycket också, men jag´har en känsla av att man påverkas mycket av den närmaste omgivningen också, eller liksom "hakar på".Obestämd

Tack för omtanken shigne! Jodå, huvvet sitter där det ska, handen däremot skulle göra mer nytta som slips just nu.Foten i munnen Fast det är benen jag använder mest och dom fungerar ju.Glad

Hundarna har haft "rännar'n" inatt så det blev inte mycket sömn den här natten heller. Men den här natten tände jag lyset innan jag klädde på mig..Flört

Vi har kallt idag, minus 20 just nu så det blir täckisar idag också. Fick ställa in jobben idagRynkar på näsan då inte handen går att använda än. Sedan får jag känna efter vad jag kan hitta på.. kanske symaskinen..?

Ha en fin dag allihopa och jag säger som shigne; ta hand om er och är rädda om er!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
12/11/12, 11:26 AM
#2

Gomidda på Er Shigne o Tuvan,

Vink vink till er som tittar in senare!

Har sovit ut idag, blir 3 nätters jobb de närmaste dagarna. Och då är det bäst att komma utsövd!

Annars mår jag som en prinsessa just nu! Ljust o fint ute o yogan som gör mig gott både till kropp o själ!

Idag skall jag koka pepparkaks-kola! Hittade sådana i en affär, men pepparkaks smaken var lite tam så jag bestämde mig för att göra egna…får se hur de blir? Tungan ute

Stora varma kramar till er alla! Och en alldeles speciell till Tuvan o vovvarna!

Elpida
12/11/12, 4:19 PM
#3

God eftermiddag!

Idag har jag varit hos mor och fikat och fått lunch, mycket trevligt! Plockade upp barnen på hemvägen efter att ha rastat vovvarna, sedan har det varit övning av koreografier för fulla muggar. Nu ska jag ta mig en shake innan passet och fylla på!

Hoppas du mår bättre även i armen snart Tuvis! -20 låter svinkallt!!!!

Pepparkakskola låter smarrigt värre Ians, berätta hur de blevSkrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
12/11/12, 4:35 PM
#4

Den bidde Jätte god! pepparkaks-kolan…rekomenderas starkt för dem som gillar pepparkakor!

50 gr smör eller mjölkfritt margarin

3 dl strösocker

1 dl sirap…jag tog ljussirap

3dl havregrädde

ca 0,5 pkt pepparkakskrydda man kan ta mer om man vill det Flört

Kokas i ca 40 min på medelvärme……gör kul provet koka längre om det inte blir en kula.

Häll i en bakplåts pappers klädd form o låt svalna o stelna till…skär i lämpliga bitar som man snurrar in i smörgåspappersbitar….voilá kolorna är färdiga!

abbis
12/11/12, 7:36 PM
#5

Gokväll..

Är det rännskita hundarna  har Tuvan ..? Att gå ut mitt i natten med hundra skulle jag inte palla för..att du orkar Flört..

Nu sitter jag och panikdrejar fram saker som jag inte haft en tanke på att "det skulle jag gjort" Innan julruschen..

Stockholms killen ligger på ..Idag kom ett sms -Om du får ur tallrikarnna imorgon kan du skicka dom så jag har dom på fredag..med post.. Jag svarade-Javisst står du för fraktskadorna så kanske jag kan det ..Vet ju inte om dom är OK ännu..tar mig för sjutton en halv dag att bara packa alltihopa…

Nu snart fötterna högt i soffan..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
12/11/12, 8:25 PM
#6

God kväll.

Härligt att du mår så bra IansGlad

Hej på er shigne och Elpida.

Tuvan..såg att du använt laser på handen och att den känns lite bättre,det glädjer mig, du får vara lite försiktig, det finns bara en Tuva.

Annons:
Elpida
12/12/12, 9:25 AM
#7

#4 Tror jag ska ge mig på dem ikvällSkrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: