Annons:
Etikettövrigt
Läst 824 ggr
shigne
12/19/12, 7:03 AM

Morgonbubbel 19 december

Gomorron!

-3,8 , lagomt kallt i min smak.

Åker strax in till stan och ska göra lite tester som ska ligga till grund för den tänkta op.  Bara den inte blir så tätt inpå, vill gärna jobba in mig lite först. Rehab. tiden blir nog tung och jobbig iallafall….

Tänker på Tuva´s vovve. Jag hoppas den (han?) har det bra och slipper trycket i ögonen nu.

Ha en fin dag alla! Är rädda om Er!

kram

Annons:
Elpida
12/19/12, 8:23 AM
#1

God morgon!

Här är det oxå någon minusgrad och snön singlar åter igen och täcker upp förlusten under helgens plusgrader.

Kan meddela att pepparkakskolan Ians tipsade om blev supergod!!!! Oj vad många "ojämna" bitar det slank ner när jag slog in dem i plastfolie…Oskyldig.

Hoppas ni har det bra, skiter i julstressen och passar på att må lite gott istället.

Pyss o kram

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ians
12/19/12, 9:46 AM
#2

Godmorgon!

Javisst är de goda Elpidan!

Skall koka en omgång till….de första är slut!

Håller tummarna för dina tester Shigne!

Och önskar alla en härlig onsdag!

Tuva-Lena
12/19/12, 10:09 AM
#3

..har jag gjort bort mig nu igen…?

Tydligen för det fanns ju en bubbla! Ju!

Här kommer mitt bidrag då, så här på efterkälken..Skäms

Tack shigne för omtanken. Vovven mår bra och är gla' som en bingolottvinnare..!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
12/19/12, 10:12 AM
#4

Men va nu då? Är alla ute i julstressen? Ingen som tittar in på morgonen längre och vinkar glatt till sina fellowsisters..? Skinkan bränd..? Julklapparna stulna eller va beror det på..?

Här sitter en som inte har haft en tanke på jul än. HUvudsaken är att jag kommer ihåg att hämta brorsan och svägerska vid tåget på lördag - om det kommer nåt tåg. Norrtåg har köpt in odugliga tåg - som skall bemanna vår fiiina Botniabana - där bromsarna strejkar vid minusgrader och snö! Herre gud! Minusgrader och snö är lika med Norrland på vintern det! (för den som inte visste det på Norrtåg..)Tyst …Tänkte inte på det… säger inköpsansvarige..

Har fått tag i en vet. nere i H-sand som kan hjälpa oss. Väntar samtal från honom och sedan hoppas jag att den här hsitorien får ett bra slut. Fler hot under eftermiddagen igår men dom får väl hota då, jag har flera vet bakom ryggen som är av annan åsikt också.

Idag då? Ja hinner jag så funderar jag på lite kakor, sedan jansson ju, som jag har ansvaret för, lite sill skall ju läggas in också. Nog får jag dagen att gå, inga problem där inte!Glad

Kram på er alla och ha en fin dag!Kyss

Annorlunda julbord..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
12/19/12, 7:42 PM
#5

gokväller..

Hinner inte så mycket på mornarna numera..Så ibland skippar jag allt utom min mejl..Men nu är jag här..

Idag fick jag veta vilka som fått alla kulturstipendier ..Det va 6 olika personer.Men det va inte jag.Gråter

Jag vann inte julskylttävlingen trots att folk kommer in spontant och rosar den och tycket den är bäst ..

Hon som vann (med en julkrubba) är nystartad och hon gick och fick ett företagarpris  idag oxå..en del har flyt…

Jag är inte bitter ..jag är inte bitter ..jag är inte bitter..Tungan ute

Tåg … ja du Tuvan..Jag har en lokförare på kursen och hon svär ve och förbannelse över lok som pajar..Dom flesta hon kör är diesel och byggda på 50talet..och dom pallar inte heller för dom är för gammla..

Nä..nu får vi se hur lång tid det tar innan huvudvärken klingar av lite grann i alla fall..

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

gummimamma
12/19/12, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ett tag sedan jag kikade in här… Tiden rusar, men jag får ingenting gjort ändå, känns det som. Det finns så mycket jag borde göra inför julen! Men det får bli som det blir. Jag fixar det viktigaste, och resten får vara om de inte hinns med. Julbordet behöver inte ha tio olika fiskrätter och femton kötträtter! Julstäda i alla garderoben hinner jag göra efter jul också. Paketerna har jag redan fixat, så det är i alla fall någonting jag fått gjort!

Här nere i söder är det mulet, men temperaturen växlar mellan någon plus och någon minus. Men, som synes på bilden, så blommar penseérna ännu! De är inte vackra - vintern har varit hård mot dem, men de lever och blommar. Sega rackare!

Annons:
Upp till toppen
Annons: