Annons:
Etikettövrigt
Läst 857 ggr
shigne
12/22/12, 9:07 AM

Morgonbubbel 22 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Stilla och vintervitt där ute med en temp som visar -7,3.

Dan-före-dan-före-doppare-dan!

Idag blir det shopping, nån liten julklapp och det ska fattas till julbordet. Det blir en lugn och fin jul iår, känner ingen stress, bara mys.

Fick jullov från jobbet igår, så nu ska jag njuta och vila. Kikar nog in här sporadiskt..

Så jag passar på att önska alla en en riktigt fin jul och hoppas att ni är rädda om Er.

kramar i miljoners

Annons:
gummimamma
12/22/12, 9:22 AM
#1

God morgon!

Grått och lite blåsigt ute idag. Temperaturen precis under nollan, så det töar inte ännu. Men skulle inte förvåna mig om det blir någon plusgrad idag.

Idag känner jag för första gången för i år lite julkänsla! Lite spänning, förväntan och längtan efter att fixa och dona i ordning huset inför julen.

Jag och gubben ska stå idag inne i vår hantverksförenings hantverksbod och sälja. Sista dagen den är öppen för i år… Sedan öppnar den igen först till midsommar. Men jag tänkte passa på och smita därifrån en stund tillsammans med dottern för att julklappshandla. Hon har inte fixat alla klappar, och pengarna är slut, så hon ville jag skulle hänga med och ta med mig plånbokenSkrattande.

I kväll ska jag fixa en del julmat, t ex Karelska piroger, som vi alltid har till jul. En tradition från mina finska rötter…

Tuva-Lena
12/22/12, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne!

Låter härligt med julmyspys! Jag har fortfarande inte jul i sinnet och lär nog inte få det i år heller. Ingenting gjort ännu och imorogn bär det iväg - igen - ner till S-vall för att ta första omgången stygn. Den andra sitter under den första och tas om tio dagar. Är fortfarande VÄLDIGT upprörd över att vi inte fick pröva medicinering innan man op:ar bort BÅDA ögonen på hunden!Skrikandes Nu har jag begärt en journalkopia som jag kommer att lusläsa och f*n ta den som PÅTVINGADE oss op om jag hittar minsta lilla tecken som tyder på att medicinering kunde ha varit ett första alternativ!

Hunden har i alla fall varit någorlunda lugn inatt, tack o lov, igår natt sov jag fyra timmar så jag var helt utslagen igår kväll, så där så man nästan är illamående ni vet..

God Jul gummimamma! Ni firar på gammaldags vis ni, med marknad in i det sista!. Jättekul låter det som! Önskar at jag var med och fick se alla fina grejer ni saluför! Ha en fin dag och håll hårt i plånboken!Tungan ute

Nu dags för en prommis i vinterlandskapet med vovvarna!

Sköt om er allihopa och ha en fin lördag!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

mayolica
12/22/12, 10:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God morgon

Jorden verkar inte ha gått under vad jag kan se, hittills ser allt ut som vanligt. Fast jag bor nästan som världens ände så den här halvön blev kanske kvarglömd Skrattande

Ska strax göra mej i ordning för att gå o handla.

Ha en bra dag

Passar på att önska God Jul till allihopa Flört

~ mayolica ~

LottaO
12/22/12, 1:41 PM
#4

Varmaste kramen Tuvan! Förstår frustrationen. Suck! Kram igen! God Jul allihop. Idag börjar första julaftonen. Med morfar och kusiner. Sen är det mormor, farmor och farfar i nämnd ordning. Avslutning på annandagen.

Dansa kan man alltid göra!

abbis
12/22/12, 6:11 PM
#5

Hej i kvällningen..

Har haft en hektisk dag idag ..Men det va ännu värre igår..Jätteroligt ska jag väl tillägga Flört Klev upp i ottan för att vara 2 timmar innan vi öppnade i morse då jag skulle tömma och prismärka en ugn.Hinner inte sånt när jag ska vara  bodslusk..

Nu 2 dagar kvar att sälja julklappar på..vi har öppet 10-13 på julafton..

Stackars lilla vovven , Tuvan. Hur verkar han ta det? Kanske inte är så stor skillnad mot förut då han va nästan blind. Kram till er båda..

En FB-vän hade kört över sin lilla vovve med bilen igår så den dog..hårt hårt..Gråter

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Toyan
12/22/12, 8:12 PM
#6

God kväll!

Hoppas ni haft en fin dag med julpyssel, försäljning och annat.

Rolig tomtenissa mayolicaSkrattande

Trött som sjutton efter jobbet, men nu har jag griljerat skinkan ochpysslat med en del annat.

Tuvan..kära vännen, förstår att julstämningen inte finns. Tänker på erKyssKyss

Oj så många julaftnar Lotta, ha så trevligt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: