Ormens år 2013
I Kina infaller nyåret i februari. I år firar man ormens år:
Åtminstone i början
kommer Ormens år att vara beroende av hur Drakens år slutade. Om alla de
storartade projekt som Draken kläckt fram slutar med succé, då börjar
Ormens år automatiskt i en optimistisk anda. Om inte, ja, då finns risken för
att årets första månader blir otrygga och möjligen riskfyllda. Men när Ormens år så småningom står på egna ben, visar det sig att det skiljer sig helt från Drakens. Borta är fyrverkeriet, skrytet och skrävlet och i stället råder en mer subtil, ibland nästan mystisk stämning.
Om året tillåts följa sin egen kurs kommer det att framskrida ungefär som
Ormen själv slingrar sig fram – försiktigt och ekonomiskt. Ormen rör sig med
känsla och använder sina sinnen. Men låt inte lura er av tempot, under ytan
pågår något stort. Intuition är den grundsten på vilken stora förändringar
byggs, och eftersom de växt fram efter så mycket grubbel och begrundan, så blir de också av bestående art.
Vill du läsa mer om ormens år och kinesisk astrologi så kan du göra det på den här sidan. Änglacirkeln
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jättefin tråd Tuva!
jälv är jag paniskt rädd för ormar…..men de kanske ger sig med ett ormår o lite insikt i ormens natur

Det gör det säkert Ians. Jag hade också ormfobi för länge sen, men jag tvingade mig själv att titta på dom på TV. I början drog jag alltid upp benen i soffan och blev kallsvettig närjag såg dem, men allt eftersom gick det bara bättre. Och när jag gick i skogen och mötte nån orm så tog jag alltid en pinne och petade lite på dom för att se deras reaktion. Dom blev ju skräckslagna förstås! Konstaterade kallt att dom är mer rädda för mig än jag av dom och efter det berör det mig inte ett smack att stöta på ormar .. Man får naturligtvis visa dem respekt, inte minst när man har hundarna med sig, men det måste man även göra om man stöter på en älg eller annat djur i skogen. Alla djur förtjänar vår respekt.
TRäna på Ians, det är inte värre än att hoppa från en 3 meters trampolin!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."