Annons:
Etikettövrigt
Läst 1292 ggr
shigne
2013-01-09, 11:20

Bubbel 9 januari

Hej alla!

Blir lite förvånad över att det inte finns en bubbeltråd idag - så då gäller det att skriva snabbt som tusan för att det inte ska bli två eller fler Skrattande

Hör snöar det just nu, väldigt små flingor, men de kommer tätt. Nån minusgrad bara. Så ishalkan under och nysnö på det = livsfarliga vägar, både gångstigar och trafikerade vägar.

Idag ska julen ut, iallafall börja med att kasta ut den. Känns skönt, på nått vis så känns det som jag vänder blad och ska börja blicka framåt!

Läste Tuvans inlägg från bubblet igår, om nattbesöket. Mysigt - det var en fin gåva av din vän. Förstår att den vännen stod dig väldigt nära. Inte alla som får uppleva ett sånt möte.

Ha en fortsatt fin dag alla! kramar i massor

Annons:
Tuva-Lena
2013-01-09, 11:41

Go'morrn shigne, eller g'dag ska jag väl säga.Glad Ja du, var är alla? Trodde jag också att det skulle vara full rulle här inne när jag tittade in, men…?Obestämd

Jag har varit stalldräng på morgonen därför är jag lite sen. Först mat och kortpinkis med vovva', sen ut med hästarna, sen långpinkis med vovva' och sen mocka och göra i ordning kvällsmaten till hästarna .. och bära in vatten från grannstallet, nästan det värsta faktiskt för hinkarna rymmer 15 liter. En i varje näve, knäna böj, grabba tag i hanken och styra in till stallet på halkiga "graninge", som har sett bättre dagar. Snacka om spännande tillvaro!Skrattande För att inte nämna när jag styr upp dyngkärran på bräderna och skall tömma den i en container..! Jag säger bara, det är tur att man är ung!Foten i munnen

Och det är man ju..Flört

Kallare idag, ca 12 minus och det kryper sakta neråt..Tyst näää jag vill inte ha nån kyla! Det var ju så skönt med dom behagliga fem och lätt snöfall! Haallååå där uppe, det räcker nu..!Oskyldig

Skall fortsätta smälta om tvålarna, sista stöpan idag och jädrar i den va bra det går. Fina tvålformar har jag ju köpt också så det blir dubbelt nöje. Jag behöve rinte städa ut någon jul jag shigne. Vi kom av oss av allt elände med hunden så varken gran eller pynt finns i huset i år. Bara lite tallris och det får stå kvar ett tag.. Men jag förstår känslan; ut med det gamla och in med nåt nytt!Glad

Önskar er alla en fin dag! Ta hand om er och stor kram till er alla!

Vackra höstkväll med vänlig kyla.. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
2013-01-09, 11:45

I det högra hörnet längst ner på fotot står spöket Laban. Han insisterade på att få vara med på bild..Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
2013-01-09, 12:07

Gomidda Skäms vaknade först Nu!

Ja ja en behövde väll sova då Flört Satt o stickade till klockan var 2 inatt….Det är så mysigt när ingen kommer o stör…alla sover.

Inte lätt o vara "stalldräng" Tuvan! Själv har jag vält kärran flera ggr just vid det momentet när den skall styras upp på den lilla plankan Skrikandes

O Shigne skall städa ut julen idag…..det borde jag nog göra snart också….döttrarna flängde upp plast granen i ett huj innan jul….men så hittade de ingen förlängdnings sladd till lyset o så har den stått där håglös o mörk…det mesta av tiden.

Emellanåt har vi lånat någons sladd….men så har vederbörande velat läsa o då har sladden åkt tillbaka till sin ursprungs position i hushållet.

Så längst upp på listan inför nästa jul…..En förlängnings sladd till julgranen Flört

Vi kör med plast gran då vi har djur som annars klättrar i den o välter den! Det räcker med att Fru Katts käkar julstjärna o kräks runt ..urk!

så vi får ställad dem på listiga ställen! Och hon lika listigt hittar dem genom att klättra o snoka i allt! Så jag KÖPER inga själv, men har inte hjärta att slänga sådana man får….det får bli tygvarianten av dem nästa år…..Flört

Ha det gott kära vänner…. skall nu kolla vintertävlings-röstningen! Och se om vi fått en vinnare!!!

kramar i mass! till alla som vill ha en!

Toyan
2013-01-09, 16:36

God middag!

Jag tycker alltid att det är så mysigt när man får ställa fram adventsljusstakar och annat pynt, men nu känns det lika bra att städa bort allt igen, som shigne säger..blicka framåtGlad

Oj sånt slit på morronkvisten Tuvan. Själv kunde jag inte förstå varför jag skulle gå upp, sovit djupt och var långt borta i drömmarnas land och hade trevligt.

Tiden går fort när man håller på med något man tycker är roligt Ians, bra att du fått sova utGlad

Ha en fin kväll allihopaKyss

abbis
2013-01-09, 19:32

Gokväller

Idag har det glaserats klart en ugn som jag började med före nyår..Blir sådär när det kommeren massa helgdagar emellen och en inventering..

Tryckte igång ugnen tidigare än vanligt och det va tur för precis när vi skulle lämna huset så gick en fas..Bara att leta fel så ugnen orkar upp i temp.

städat ut julen har jag inte gjort ännu väntar till 20 dag knut..

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2013-01-09, 19:56

Kram själv Abbis!

Annons:
Elpida
2013-01-09, 20:04

God afton!

Läste att vi ska få runt -2 här dagarna framöver, det ser jag fram emot. Ikväll regnade det rätt duktigt och hundarna blir skitiga som få…

I helgen städade jag bort det sista av julen och satte upp vita gardiner. Nu är det ljust och fräscht, det behövs i vintermörkret. På bordet står lila tulpaner som gör sig alldeles ypperligtGlad.

Har precis gjort en tarotläggning och nu pockar minstan på uppmärksamhet. Hon vill ha mammamys. Får väl slänga ihop lite kvällsmat och mysa då.

Tuvan, det låter verkligen som du skulle behöva nya kängor! Kan du inte tala om för sambon att det är arbetskläder som han kan sponsra med…TystFlört.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: