Annons:
Etikettövrigt
Läst 846 ggr
shigne
1/11/13, 7:57 AM

Morgonbubbel 11 januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

-5,5 här på morgonen. Vaknade lite sent, men det var skönt att äntligen få sova klokt. Första natten på jag vet inte när.

Skyller lite på åldern och på allt som snurrar i skallen.

Det skrevs om stallukt i gårdagens bubbel och jag har gått och tänkt på det sen dess. Oj, vad jag saknar mina pållar - fast det gått så många år sen de var hos mig, så tanken kastade mig tillbaka i tiden och det kändes som igår.

Idag ska vi in till stan, ska skjutsa dagmattehunden till frisören och sen blir det veckohandel och så hem och göra helg , dvs städa och mysa.

Kanske, kanske att jag kan vara så duktig att jag slänger in yoga-dvd och rör lite på fläsket.

För håll med om att det suger lite i "prova-på-tarmen" så som de har skrivits om yoga nu ett tag?

Ha en underbar fredag alla och är rädda om Er!

kram

Annons:
Ians
1/11/13, 8:47 AM
#1

Har haft dator problem nu på morgonen…så jag skulle uppdatera via min mobil.

Men ack dessa små knappar o mickel o meck! När jag väl var färdig så hade Shigne hunnit före Kyss vink vink till dig Shigne!

Stänger min tråd o kopierar in det jag skrev i den här istället…

God morgon på Er alla Goingar!
Tänk vilket lyft det är att umgås med goda vänner IRL. …Jag var hemma hos en väninna igår kväll. Några timmars prat om allt möjligt o sedan gick jag hem med en underbar känsla i själen. …
Det är ju det som är viktigt i livet, mötena , samtalen. De gör så gott i själen och höjer måbra faktorn . Inga saker i världen kan ersätta det.
Är det därför vi är mer deppiga numer, när livet rullar på i ett hektisk tempo o man inte hinner …man skall hit man skall dit i en oändlig räcka med jobb o olika aktiviteter. ….Så man hinner inte träffa vännerna o bara sitta och prata. ?????

Internet har ersatt o tagit över , vi uppdaterar all hela tiden o följer varje macka vännerna ätit dagligen. Men umgås det gör vi mer sällan. Visst internet får oss att hålla kontakt med dem som bor långt bort. Men visst är det mysigare att dricka kaffe med grannen än att bara "lika" hennes senaste bilder!

Så glöm inte det viktiga i livet mina vänner. ….det goda samtalet!
Uppdatera för dem som bor långt bort som ni vill hålla kontakt med. …men glöm inte att tillåta er, att ta er tid för dem som ni kan sitta ned med o bara prata o skratta en stund med!

Det är en alternativbehandling för själen som triggar måbra hormonerna och som står sig bra i alla väder!

Ha en bra dag o var rädda om er därute! Kramar i massor till var o en av er! ♥♥

Toyan
1/11/13, 9:53 AM
#2

God morgon shigne, Ians och alla som tittar in.

Ledig dag, skönt att sova nån timme längre. Minus 3,5 idag och blåser, nu ser jag att lätta snöflingor börjar falla.

Ha det så gott med vovvar städ och mys shigneGlad

Instämmer helhjärtat i vad du skriver Ians, datorer och mobiler är bra till mycket men att umgås och prata en stund är ett verkligt lyft för både själ och kropp.

Idag ska jag ha tvättstugan och så behövs det städas, men i kväll ska jag på födelsedags kalas, då får jag en härlig dos av prat och skrattGlad

Ha en riktigt fin dag vad ni än hittar påKyss

Tuva-Lena
1/11/13, 10:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej hej shigne och go'morron till er alla!Glad

Kan inte mer än hålla med dig Ians, vilka kloka ord, sedan har du en förmåga att uttrycka dig också!Glad Underbart! För oss som inte har några vänner att vara förtrolig med så är ändå internet ett mirkael i den här ensamma världen. Vet inte om det beror på att jag är ett sant orginal i "tantvärlden" men jag känner mig mer hemma bland dem som är yngre. Har liksom aldrig hakat på tantrollen eller det som kommer med den.. är fortfarande en av de nyfiknaste, galnaste och munviga för att räknas dit och blir lätt uttråkad bland jämngamla.Foten i munnen Har kanske för stora pretentioner, vad vet jag..? Mina häxvänner trivs jag däremot jättebra med och där är åldrarna väldigt utspridd. Med tiden när vi lär känna varandra bättre kommer vi säkert att träffas mer också.

KALLT idag och jag vill protestera! Du gjorde det enda rätta shigne som flyttade dit man ändå har vinter men inte de låga temperaturer vi får här uppe i mellersta "tundran".Skrattande Fy farao, jag gruuvar för att gå ut med hunden idag, ändå vet jag att bara jag kommer ut så njuuter jag lika mycket som vore det sommar.Cool

Apropå yoga ja, blir nog ett pass idag så vi tänker väl på varandra medan vi töjer shigne, eller hur?Flört

Alternativbehandling, så är det Ians. Att få träffa en tvillingsjäl att sitta o prata med är bästa behandlingen någonsin för en sleten själ. Skippa kosttillskotten, antideppen och alla nymodigheter med konstiga namn: var en medmänniska, det räcker.Glad

Ha en underbar fredag alla goa!Kyss

54-årig kvinna ser ut som 29, läkarna rasar - testa mirakelkrämen du också!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Elpida
1/11/13, 11:41 AM
#4

God förmiddag"

Ska iväg till zumban så vinkar som hastigast och önskar er en skön fredag! Vintern är tillbaka med minusgrader och lite snö - känns rätt lagom om det stannar så härFlört.

Må så godis!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
1/11/13, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej hej

Om man inte har så många vänner så är nätet helt OK..Jag tillhör dom som inte har tid att underhålla en vänskap IRL. Då jag jobbar alldeles för mycket.. Har en väninna kvar sen jag gick i skolan och vi träffas 2 ggr om året..alltid nått..

Sen har jag mina elever…dom är roliga och träffa men det blir bara i jobbet..

Idag en massa montage bl.a denna skönhet ..Special beställd..har gjort 2 olika så kunden får väljaGlad

ha en skön fredag

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
1/11/13, 11:12 PM
#6

Riktigt stilig Abbis!!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: