Annons:
Etikettövrigt
Läst 573 ggr
Tuva-Lena
1/16/13, 9:37 AM

Reklam och hälsa..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja inte passar dom väl så bra ihop, men dagligen peppras vi med reklam som skall hjälpa oss till ett friskare liv. Vi äter fel och bör äta DET istället, vi motionerar för lite och MÅSTE köpa det istället - hela Sverige skall bli friskare! Vi blir förkylda, deppiga och har för liten sexlust och då skall vi tugga i oss det eller det preparatet.. känner ni igen er..?Obestämd

Hur skulle din vardag se ut utan reklamen som pådyvlar oss alla "nyttigheter"? TRor du att du skulle leva annorlunda utan "hälsoreklamen"? Känner du dig stressad ibland för att du inte orkar "haka på" hälsotrenden? Hur mycket påverkas du av den tror du?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tuva-Lena
1/16/13, 10:04 AM
#1

Skulle jag säga att jag inte påverkas så ljög jag. Jag påverkas självklart men samtidigt så har jag så pass mycket koll på vad min kropp behöver/inte behöver att jag kan välja VAD jag vill påverkas av.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
1/16/13, 10:23 AM
#2

Självklart påverkas man och nu när jag har ont i ryggen och inte ens kan torka mig där bak DÅ ångrar jag mig att jag inte rört på mig mer..Tungan ute

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LottaO
1/16/13, 12:43 PM
#3

Jag kan hålla med, Tuvan. Framför allt spelar den reklamen ofta på känslor och dåligt samvete. Men samtidigt måste man få sälja sina produkter/tjänster. För att kunna sälja måste du synas. Vet flera kvinnor (framför allt) som har svårt för att sälja sig och sina tjänster och ta betalt så de klarar sig. Det görs reklam för ALLT!

Dansa kan man alltid göra!

shigne
1/16/13, 3:27 PM
#4

Naturligtvis påverkas jag!! Fast jag vill ha en viss självkontroll ändå.

Det finns det som kallas psykologisk reklam - Hur många gånger har jag inte varit och handlat sånt som de gör reklam för på tv:n  och sen efteråt upptäckt att jag blivit påverkad.

Usch för sån smygreklam SkrattandeObestämd

Ians
1/16/13, 4:38 PM
#5

Jag kryssade för annat…..kanske läste slarvigt Flört

men visst påverkas man! Ser dock reklamen som ett bra tillfälle att se vad som finns på marknaden.

Sedan får man ju ta på sig ordentliga glasögon o inte gå på allt Flört Tänka är detta rimligt överhuvudtaget?!

Samma som olika krämer som skall ta bort rynkor som knappt estetisk kirurgi vågar lova bra resultat för!

Så själv tycker jag att reklam är ok…men man har ett ansvar att sovra själv i påståendena!

mayolica
1/17/13, 2:51 AM
#6

annat.   Brukar sällan se och lägga märke till reklam,tänker inte på att den existerar. Men reklam finns ju överallt, jag tror vi blir påverkade omedvetet mer än vi tror utan märka det?Obestämd

~ mayolica ~

Annons:
Upp till toppen
Annons: