Annons:
Etikettövrigt
Läst 642 ggr
shigne
2013-01-17, 06:55

Bubbel 17 Januari

Gomorron!

Jobb idag - håller tummarna för att det blir en bättre jobbdag än sist!

Runt -10 skulle det visst bli hela dagen idag och solen kanske tittar fram. Lite solsken tackar man inte nej till, det är precis vad man behöver just nu.

Ha en jättefin dag! Är rädd om dig!

kram

Annons:
LottaO
2013-01-17, 07:49

Hej! På bussen påväg till jobbet! - 5 grader och uppklarnande! Ingen vind så det är riktigt behagligt! Shit vad effektiv maken har varit denna veckan! Rummet är färdigt (jo vi har gjort det mesta tillsammans men han har jobbat korta dagar och hunnit med en massa innan jag kommit hem). Vi ska ha kalas i helgen så det blir roligt att visa upp nya rummet. Nu är det mitt jobb kvar! Jag och dottern ska rensa upp i arbetsrummet så några gäster kan sova där. Det har använts som listmålningsplats och förvaring… Ha en go dag allihop!

Dansa kan man alltid göra!

Ians
2013-01-17, 08:25

Vink Vink…Shigne & LottaO

Shigne Håller tummarna för att du får en fin dag på jobbet o att solen tittar fram på dig!

LottaO…har följt ert jobb med rummet….gu vad fint det blir! Och visst är det skojigt att visa upp resultatet av all er möda, för gästerna!

Själv har jag gjort natt 2/2 skall bli skänt att vara ledig nu i 5 dgr. Förhoppningsvis kikar solen fram även hos oss några av de dagarna! finns inget bättre än lite kallt o Sol! Får  det att spritta i kroppen o man har verkligen lust att gå ut.

Men först av allt skall jag sova några timmar nu Flört

Hoppas Abbis är bättre i ryggen och att Tuvan inte sliter för hårt med allt runt i kring henne!

Tänker på Clary också o hoppa att hon har det drägligt iaf!

Ack vad vi kvinnor sliter med både det ena och det andra. Så skall vi hinna med att "bara vara " också….inte alltid lätt det inte!

Stora värmande kramar till Er alla! Var rädda om er därute i stugorna!

Tuva-Lena
2013-01-17, 10:16

Go'morron kära vänner!

Klart att solen kommer att skina på dig idag shigne! Bor du inte i Karlstad..?Flört Och att din jobbardag blir full av glädjeämnen! Bara att få komma ut bland folk kan lyfta en ur de mörkaste vindlingarna. Ha en fin dag vännen!Glad

Jag såg ju hela renoveringen på dina bilder Lotta och jag måste säga att ni verkligen har fått det jättefint! Fattas bara att gästerna kommer att trivas också! Vilken energi ni utstrålar!Glad

Ahhh vilken lättnad Ians! ledighet i fem dagar nu och jag hoppas att du får både sol och snö, så där så att det knäpper i isarna och håret blir frostigt när man promenerar.. Tack för omtanken!Kyss Nä då, jag lovar att ta det lilla lugna.. hmmm, även om explosionerna duggar tätt vissa dagar..Skrikandes Läängtar till våren och mitt krypin på landet.Oskyldig

Kallt idag igen! -20 och värre ska det visst bli, men nu har jag både duntäckisar och nya handskar som skall tåla -30 så nu kan jag möta Kung Bore i duell när som helst - och vet ni va? Jag ger mig INTE!Cool Ska va om vovvens tassar säger ifrån förstås, då mjuknar jag som en mjukglass i sommarvärmen..Tyst

Köpte dest vatten igår så idag sätter jag igång med kräm o lotion-tillverkningen! Kul ska det bli!Glad

Ha en jättefin dag allihopa och abbis, hoppas att din rygg är bättre idag..? Sedan hakar jag på Ians tankar till Clary - hoppas att allt går åt rätt håll för er..

Kram till er allihopa!

Hej, jag heter Rulle! Jag bär ryggsäcken på magen..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Toyan
2013-01-17, 10:17

God morgon på er allihopa.

Håller tummarna för en fin jobbdag shigne, hoppas du får lite sol på näsan också.

#1 Rummet blev jättesnyggt Lotta, ha det så kul i helgen.

#2 Hoppas du får sova gott Ians och får fina promenader med vovven under helgen.

Förhoppningsvis har abbis fått sova bättre i natt och kanske känns ryggen lite bättre.

Tuvan..ta hand om dig själv också. Kram.

Har jag misst nåt' med Clary??

Ha det bäst alla finaKyss

Toyan
2013-01-17, 10:20

Hej..hej Tuvan..du kom in emellan härGlad

abbis
2013-01-17, 10:31

God förmiddag

Jag fick inte jobba igår för sambon så det blev en soffdag.Idag är jag bättre men det blev en soffdag idag oxå ,sambon insisterade. Han behövde inte tjata  Tungan ute. Jag har käkat lite värktabletter som är inflammationsdämpande . Så därav kanske jag mår lite bättre.Lurar ju kroppen lite.

Ingen sjukassa då jag glömt att byta karensdagar ..med 7 karensdagar som va praxis 2012 så hade jag inte fått nått …2013 kan man ha ner till 1 karensdag vilket jag tycker alla ska ha rätt till .  Men som sagt pappret ligger på skrivbordet och det är en uppsägningstid av det gamla på 7 dagar..

läste nu oxå pappret från F-kassan det står

Du som fyllt 55år kan som regel inte välja kortare karenstid.Men t.om den 30 april 2013 har du möjlighet att välja den nya karenstiden på 1 dag .

Vad menar dom.Är man friskare efter 55 år?

Sen ska man fylla i om jag har någon sjukdom…helt sanslöst!

och om jag skulle ha det får jag inget alls då?

Blir inte klok på sånt här..Obestämd

Men det är klart tar man bort folks fallskärmar och folk blir sjuka av detta så må man ju komma undan så man slipper stå för konsekvenserna.

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
gummimamma
2013-01-17, 13:03

God middag, mina vänner!

Här är det -5 grader och underbart soligt! Synd att jag inte kan gå ut på promenad… Var igår och opererade min vanstra fot, hallux valgus, så nu får jag skutta runt med hjälp av kryckor. Läkaren sa att jag skulle belasta framdelen av foten så lite som möjligt, hellst ingenting alls, de närmaste 6 veckorna. Men sköterskorna på uppvaket verkade tycka att det var rätt onödigt med kryckor! Nä, jag lyssnar nog på läkaren och undviker så gott det går att använda foten, och då är kryckorna guld världa. För flyga kan jag inte!Skrattande Jag har laddat upp med en massa hantverk och läsvärt inför denna sjukskrivning. Bra att passa på att hantverka nu när jag inte kan flänga runt.

Hoppas alla får en fin dag!

Upp till toppen
Annons: