Carpe Diem?
Ett ofta använt latinskt uttryck! Men vad betyder det egentligen? Ja inte ordagrant, för det vet väll de flesta . Vad jag undrar är vad det betyder i realiteten för dig? Hur känner du att du har fångat dagen? Vad är det som får Dig att känna att livet är toppen, i nuet! Är det de små sakerna i vardagen eller skall det till större saker för att du skall känna dig , riktigt, riktigt nöjd? Det är ju så lätt att slänga ur sig ett uttryck, men som sagt vad betyder det i realiteten? För min egen del får jag väll säga att det kan vara mycket…. när jag o vovven drar iväg på en promenix o vädret är så där perfekt lite kallt o sol och man börjar känna sig så där lagom varm o go. Och glädjen stiger i kroppen likt sav på våren, i träden. Ett möte med en ibland okänd människa som man bara börjar prata med, och plötsligt inser man mitt i samtalet varför man träffat på denna människa. Eller man upptäcker nya sidor hos vänner…. och vänskapen fördjupas ytterligare ett snäpp. När någon man utifrån tomma intet börjar tänka på en person som sedan hör av sig. En kväll med familjen som blir riktigt lyckad, och man känner sig sådär undebart glad i hela kroppen! Och mycket mycket mer….

I realiteten så betyder det precis vad orden säger för mig, att jag skall ta vara på dagen så att, när jag lägger huvudet på kudden när natten kommer känner jag mig nöjd och tillfreds med dagen. Spelar ingen roll vad jag gjort egentligen, bara att det jag gjorde gav mig nånting i utbyte, en känsla av tillfredsställelse.
När man blir lite äldre är man så rädd om varje minut. Då blir det inget "glassa runt" eller slösa bort timmar med TV spel, man har inte heller längre råd - tidsmässigt - med att jämföra sig med andra utan är noga med att utnyttja dom redskap man själv fått till skänks för sin personliga utveckling. Och dom är många upptäcker man plötsligt.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jag har skitsvårt att slösa bort tid på annat än jobbet..Sitter jag vid datorn så antingen gör jag annonser eller filmer eller så redigerar jag bilder..
Tiden är så dyrbar för att bara kasta bort..
Visst det är väl kul att träffa folk å så men jag kan bli stressad av att inte ha nått att göra som är viktigt..
Idag då inte ryggen håller så nog fasen har jag lyckats få iväg några mejl och redigerat lite bilder ..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/