Äter du kosttillskott?

Just nu äter jag bockhornsklöver, egentligen en krydda men som håller eksemhuden på händerna frisk. Första vintern på fyra år som jag slipper mina hemska eksem i händerna och dessutom har håret och naglarna fått nytt liv. Bra för magen är det också, speciellt om man har lätt för att åka på magkatarr..
D-vitamin äter jag över vintern dessutom..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

D-vitamin, från sept - april, Har gjort det under 3 år och förra året försvann min vinterdepression ! DET är helt ok med mörkt och kallt för mig numera
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Jag äter vitaminer, mineraler, antioxidanter och rogivande (vet inte vad ni klassar som rogivande men antidepressiva) Har recept på alla :)
.

Jag äter extra magnesium, och multivitamin (Mivitotal) just nu.
Känner att jag är lite piggare och rörligare, men vet inte om jag äter helt galet egentligen.
För det är precis som du skriver Tuva - vi överhopas av reklam att allt är så jädrans bra. Men finns där någonstans om hur vi kan läsa oss till vad som egentligen är så bra för just MIG????
Kan hända har det gått så långt i marknadsföringen att vi behöver expertis för att lotsa oss runt i denna djungel?

Vitaminer o mineraler!
Så gick det ju bara att kryssa på ett ställe, för lite rogivande i form av seretoninhöjaren 5-htp äter jag också.

Jag äter enligt läkarordination multivitamin, järn, kalk och B-vitamin året runt nu efter min gastric by pass. I o m operationen har jag sämmre upptagning av vitaminer och mineraler, så det behövs lite extra. Borde nog äta extra D-vitamin också (visserligen inget läkaren ordinerat, men när jag ätit det har jag känt mig piggare), men glömmer att köpa det när jag är och handlar.

Jag äter lite av varje! Probiotika, vitlökskapslar, tranbärskapslar samt D-vitamin… :) Kanske är bluff, men det är värt att prova!
D-vitamin under höst och vinter, folsyra och Omega 3. Mao alternativet "annat".

vitamin&mineraler
inte regelbundet..egna nässlan(droppar) D-vitamin o B-tillskott
Selen och Zink när andan faller på..
/glömde/..måste ju skriva att jag startar dagen med en sked vetegräs-pulver
i ett glas vatten
sedan halvannan månad,med tanke på en annan tråd :- )
; penke
D-vitaminer och B12 på recept

d o b vitaminer
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Får jag fråga varför du har fått vitaminer och antioxidanter på recept? För vad för åkomma? Är du allergiker?… exempelvis.
Nej jag gör int de.Jaa om man int räknar med,att jag kanse äter ett o annan frukt mer på dagen.

Jag äter nässelpulver som jag framställer själv från naturen.
Dricker te på sprängticka, som jag plockar i naturen.
Rölleka-te dricker jag ofta, självplockat.
Grönt te och kamomill-te köper jag ofta.
Dricker tomat-juice till frukost.
Äter Gurkmeja och svartpeppar dagligen, blandar eget pulver.
Äter kapris dagligen som innehåller quercetin som är bra för lederna och förlänger livslängden hos försöksdjur.
Äter selen-pluss antioxidant.
Äter omega-3 (Möllers tran).