Annons:
Etikettövrigt
Läst 709 ggr
shigne
1/27/13, 8:36 AM

Bubbel 27 januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Det milda vädret håller i sig; -5,6 just nu.

Vet inte var dagen igår tog vägen, men borta är den iallafall.

Drömt så himla konstiga saker inatt, lite oroligt och vaknat flera gånger. Så idag blir en lugn dag. Det får bli en "åter-hämtar-dag" Flört

Önskar er alla en fin och bra dag!

kram

Annons:
LottaO
1/27/13, 9:23 AM
#1

Hej Shigne! Hade också en sån dag igår. Helt plötligt var klockan 16. Vi hade i alla fall en mysig kväll. Hela familjen kollade på saltkråkan med ruskprick och knorrhane! -4 grader ute. Flera av er var glada för att kylan släppt. Jag gillar när det är kallt. Inte -20 och under men runt -10. Eller det viktiga är ju att det är fint. Igår blåste det jättemycket och det är ju precis kass. Nu ska jag gå upp! Dottern slutade med välling efter magsjuka när hon var 4 år. Tänkte sonen skulle gjort det också efter förra helgen. Men så blev det inte. Men han får hållas - till han är 15 om han vill. Fast då lär han få göra den själv! Idag är det röjardag. Ser ut som jag vet inte vad här hemma. Grejer överallt. Och tvättstugan. En stund där också! Ha en skön söndag!

Dansa kan man alltid göra!

Tuva-Lena
1/27/13, 9:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne!

.. ja vädret håller i sig, d v s -23 nu på morron.. Int' blir det nå' varmare här inte!Obestämd Gissa om man blir besviken när dom lovat go'väder hela helgen..? Jag gick in på den norska vädersajten yr.no, den enda som håller vad den lovar, och där ser man ju att värmen inte kommer förrän imorgon till oss, eller värmen, då kommer det att ligga kring 10-12 minus. I alla fall en klar förbättring!Glad

Får väl pula på inomhus idag då med avbrott för hundpromenader, sen en sväng för att hälsa på mor också.

Förresten, vad pular ni på med idag allihopa? Känner mig så "fattig" när jag inte har tillgång till gamla datorn, har jag den så kan jag alltid fixa med nån hemsida. Där ligger allt gammalt material men i den här nya finns bara de sista bilderna, inte samma personliga känsla med den här nya än så länge.. Å int' har jag photoshop heller.Gråter Kan inte installera det på den här datorn för jag saknar tre siffror i reg numret, annars är det nog det roligaste programmet av alla, ja sen publisher också!

Får väl stå ut med det då, baka äppelkakor eller nåt istället, men fyyyyy farao - nog är det en väldigt skillnad på dom aktiviteterna!Foten i munnen

Shigne, om du undrar var gårdagen tog vägen - leta i pärmen "betalda fakturor" eller möjligtvis "gamla projekt". Där brukar dom finnas.Glad Hoppas att du får en fin återhämtardag! Och detsamma önskar jag er alla andra!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
1/27/13, 9:53 AM
#3

Morrn morrn till dig också Lotta! Jag håller med dig, gillar när det är lite kallt men det finns som sagt gränser.. Nu har vi haft under 20 i drygt två veckor och då vet man liksom hur det känns, så gääärna lite varmare..Tyst

Härligt att familjen är på bättringsvägen Lotta! Kom att tänka på tjuren Ferdinand: "… och hon var ju en sån klok mamma……fast hon var en ko!Förvånad Ha ha..Flört Ha en fin dag du med!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
1/27/13, 10:09 AM
#4

Godmorgon!

Jag vet vart min dag togvägen igår iaf! Sov som en Gris hele dan! Lagom framåt kvällen tog jag mig ur sängen o bytte lakan o pyjamas….sen vände jag åter till kudden!

Nu sitter jag här med dagens första buljong&vitlök + det obligatoriska kaffet!

Gott Lotta att ni är på bättringsvägen!!!

Håll äpplekakan varm Tuvan….jag kommer gärna på en kopp o lite kaka….mmmm  vad ljuvligt det låter!

Önskar dig en härligt lugn o fridfull återhämtar dag idag Shigne!

Stor kram till er som tittat in redan och till Er som kikar in senare!

abbis
1/27/13, 1:57 PM
#5

Hej alla goa..

Igår satt jag nog 2 timmar och redigerade film..lärt mig att klippa yes yes yesGladTungan ute.. Blev så till mig i trasorna så jag glömde tiden..resultatet ser ni nedan

Vi har beslutat att ha stängt i butiken även imorn och dra redan på morgonen i Sthlm.Sonen kommer på morgonen och tar hand om allt..Det blir en halvdag i city och det va ett tag sen..Då kan vi checka in och sen ta pendeln in  till city..

Idag tvättas det och stryks och packas..sen blir det kanske kanske lite biscottibak.Ryggen är inte bra ännu..Tungan ute

Krya på er alla förkylda …får jag välja så har jag hellre ont i ryggen..

http://www.youtube.com/watch?v=82fzZS-Rx7E

kraaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LottaO
1/27/13, 4:00 PM
#6

Haha Tuvan! Oxe som jag är tar jag det som en komplimang :) Jag har varit i tvättstugan sen 10. Inte klar än men det ljusnar. Plockat undan alla för små kläder som jag lägger i en hög. Den var gigantisk. Strukit mitt och barnens. Nu är det lite röj sen är jag nöjd. Men först zumba!

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
Toyan
1/27/13, 8:38 PM
#7

God kväll.

Här är det mildväder, knappt 2 minus men blåser och några snöflingor virvlar runt.

Har haft familjen här på middag, alltid mysigtGlad

Ha en fin kväll och krya på er ni som är krassliga. Kram på er.

Upp till toppen
Annons: