Annons:
Etikettövrigt
Läst 1515 ggr
Tuva-Lena
1/25/13, 2:23 PM

Vad gör du i helgen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten undersökning om hur ni tillbringar er ledighet kommer här!

Alltså:

Hur eller vad gör du på helgen efter arbetsveckan? Trött och bara återhämtar dig eller springer runt för att hinna med så mycket som möjligt - då man äääntligen får bestämma själv och lägga upp dagen som man vill?!

(Bilden lånad från karlskrona.se)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
hulahulla
1/25/13, 6:51 PM
#1

Hantverkar! Jag håller på att lära mig sy tygbindor o det är himla beroendeframkallande! Behöver väl en 20-40 stycken, så jag har det jag för ;)

Kanske målar en tavla också om andan faller på!

abbis
1/25/13, 7:24 PM
#2

Annat…då jag har en blandning av softa/jobba vid datorn/shoppa/nöjen/mm..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LottaO
1/25/13, 8:42 PM
#3

Renoverar/bygger - hantverkar? Hantverkare brukar ju vara snickare. Ok, jag är inte snickare, men vi har ju flyttat till nytt sovrum. Nu gör vi om det gamla till gästrum/lekrum.

Inte jättemycket att göra, men lite piff och fix!

Dansa kan man alltid göra!

Toyan
1/26/13, 12:22 AM
#4

Softar, fixar hemma, umgås med familjen eller går på bibblan, fikar på stan osv..Glad

shigne
1/26/13, 8:38 AM
#5

Jag jobbar inte så många timmar/vecka - så mina helger ser ung. likadan ut som veckorna. Skillnaden blir väl att vi inte har dagmattehunden på helgen - så då vår egen lilla vovve extra mycket omsorg under de dagarna.

Det blir en hel del promenader, gärna längre turer, upptäcka nya stigar, nya områden etc.

Hantverk och pyssel står också högt upp på listan just dessa dagar.

Det ska kännas och upplevas att det är helg, att det är "min" tid dessa dagar.

Försöka kan man väl!!!

Tuva-Lena
1/26/13, 9:31 AM
#6

Jag är också mycket ute i naturen, med mina djur då förstås, fast jag renoverar ständigt och jämt också, åt inredningshållet då. Tittar på TV på kvällarna om det finns nåt roligt att se, även om det är sällan. Sedan kan jag faktiskt svänga ihop nåt i bakväg också de stunder jag inte sitter vid datorn. Ikväll tittar jag garanterat på 'allo 'allo 'emliga armén i alla fall.Skrattande

Shigne, vår tid blir det väl sällan helt o hållet? Är det inte vi som skall stå för mat och disk jämt?Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Ians
1/26/13, 10:00 AM
#7

Virkar och stickar. ..det är avkoppling för mig ;)

gummimamma
1/27/13, 8:49 PM
#8

Jag hantverkar en hel del, i en massa olika tekniker: nålbindning, luffarslöjd, tenntrådsbroderi, sömnad av både kläder och annat, nåltovning, mm, mm. Ibland blir mina hantverk en blandning av flera tekniker! Tex när jag syr en skinnväska, som jag sedan dekorerar med tenntrådsbroderi. Senaste tekniken jag testat är scrimshaw, som är ungeffär som att tatuera bilder på horn och ben. Kan ofta ses på finare knivar och jaktvapen.

Annat jag gör gärna på helgerna är att gå långa promenader med min man, pula i trädgården på sommarhalvåret, läsa, laga mat (gärna långkok).

Något partajande och besökande hos vänner blir det inte allt för ofta, då jag har haft mycket svårt att hitta nära vänner. Har försökt få vänner, bjudit dem hem till oss och så, men blir sällan bjuden tillbaka. Nu när jag varit sjukskriven med min gipsade fot har inte en enda hört av sig och frågat hur det är! Ändå vet nog alla jag känner att jag har foten i gips och att jag skulle uppskatta besök, för det har jag sagt till flera bekanta och nämnt det även på Facebook.

Ians
1/28/13, 8:56 AM
#9

#8 Fy gummimamman vad ledsen jag blir! Men tyvärr tror många att de umgås när de sitter bakom en skärm :(

abbis
1/28/13, 9:08 AM
#10

gummimamma…du har ju oss Kyss

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LottaO
1/28/13, 9:25 AM
#11

Kram gummimamma!

Dansa kan man alltid göra!

gummimamma
1/29/13, 5:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ja, jag har ju er! Skrattande Och jag uppskattar verkligen att kika in hit och tillbringa tid med er! Det är så roligt att läsa om så skilda saker som det skrivs här.

Ians
1/30/13, 7:19 AM
#13

Kyss gummimamman!

Annons:
inisklo
1/31/13, 7:06 AM
#14

#8 gummimamma

Trågit…jätte trågit…det känns riktigt "pissit"att andra har ingen tid med dig o göra dig glad med sin besök.Det är tacken iblad,att man kan få "kaltt vatten"på sig hur man än gör eller int gör.

Hoppas du får besök av nån "riktigt vän"Tänkte här lite,att människor klarar int  alltid av,att andra är kreativa o kan så mycke är framot o bjuder både det ena o det andra.Jag har bra erfarenhet av sånt.Hmyyy hoppas,att foten blir bra så småning om.

#9 Ians jag håller med dig helt.Det är dagens melodi.Så sorligt o gu vet var…

Renovering osv…blir det här fast int så mycke,men att spackla o måla osv roligt.Jag ska göra 2 små skåp av höktalarna.

Upp till toppen
Annons: