Annons:
Etikettövrigt
Läst 1079 ggr
shigne
1/31/13, 7:15 AM

Bubblan 31 januari

Gomorron!

Sista dagen i januari Förvånad

Här har vi +2 grader och kolsvart ute. Är på väg till jobbet… Trött, ont i kroppen och allmänt "vill inte jobba idag"känsla!

Fast jag vet att det går över och att jag kommer att tycka att den här dagen är toppen - bara jag vaknar till så!

Ha en underbar dag alla!

kram

Annons:
LottaO
1/31/13, 7:22 AM
#1

Hej Shigne! Förstår känslan! Känner igen! Sitter på bussen på väg till jobbet. 5.45 kommer lilleman ner "PAPPAAAA jag är törstig!" Sen somnade jag inte om. Lika bra att gå upp. Kom iväg lite tidigare så jag kan åka hem lite tidigt. Apropå barnen. Lillkille var hos tandläkaren i förrgår. Barnen får ju alltid välja något ut lådan. Storasyster väljer alltid små gummidjur. Ödlor, spindlar grodor… Lillebror valde en fin ring! Zumba igår! Zumba till lunch idag! Sen blir det nog inget på en vecka. Mannen ska vara borta i helgen. Ha en bra dag!

Dansa kan man alltid göra!

inisklo
1/31/13, 8:56 AM
#2

Hej på ER shigne o LottaO…o ALLA anrda som kommer senare eller har hunnit komma här mellan Glad

Jag är fortfarande sjuk,men ville skriva lite till ER här o på minna,att jag lever heh-heh jag har varit bort rest o blev sen ner skyldt osv samt min prins,men han är på jobbet nu.Jag hadde feber o mådde jätte dåligt.Riktigt förskylning som vill int ge sig,men med min finska SISU Skrattandedå är jag uppe o ska göra nåt nytta i dag.

Vardagar stiger jag upp kl.4.30.Kokar kaffe osv för ut var det kl.4.15.nu är det som sovmorgonSkrattandeJag är morgon mäniska,men på kvällen är jag int så pigg.Jag är kanska kapot på kvällen vid 8-9 o nästan somnar när jag ska upp i andra våning till snarkilådanFlörtzzzZZZ ZZZzzzz

Här har vi ingen lilleman hmyyy som ska ropa pappaaaa,men hunden vill ut oftast på en gång innan jag har hunnit få ögonen öppna.Jag går oftas i sömnen Flörto öppna dörren,att hon kan lätta till osv innan vi ska ut.

Snön börja smällta här o det är + - 0 Härligt!

Jag ska passa på o skriva nåt kul från boken: GAMLA TANTER LÄGGER INTE ÄGG/MARK LEVENGOOD OCH UNNI LINDELL/va barnen har,att säga.Kom på boken, när LottaO skrev om barnen sin.

Kroppens mysterier:

Kvinnor har kurvor,medan män har portfölj/Björn 7 år

Själen liknar en plaspåse.Den är tunn och genomskinlig och rymmer cirka fyra liter/Sune 6 år

Det dumma är att bryta ena benet är att man inte har så många kvar att stå på./Frans 5 år

HA EN BRA DAG!

Tuva-Lena
1/31/13, 9:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Skrattande

Härligt inlägg inisklo! Gav mig ett gott skratt på morgonkvisten. Barn dom ser alltid saker o ting från den logiska och ljusa sidan. Kanske nåt för oss att ta efter..?Glad fast det kanske inte gick så bra för Lotta då på jobbet, som jag antar måste hålla reda på både siffror och teorier för att det skall bli rätt i planeringen.

Åhhh, tänk att vi har januari bakom oss! Är såå glad varje år jag har kommit igenom denna kalla månad - och mörka- nästan så jag drar en lättnadens suck att jag klarade mig den här gången också utan att bryta ihop. Kylan är vedervärdig när den tar sitt järngrepp om oss, allt står "stilla" på nåt vis och knappt en människa träffar man utomhus, enstaka fotspår i snön bara och oftast mina egna.. Kan det vara så det är om man skulle bo på Mars kanske..Obestämd

Idag lyser solen och det är ca 5 minus, perfekt vinterväder med andra ord. Skall ta hand om en rygg idag också och det känns roligt, annars blir det prommisar i det fina vädret…och några drag med draken.

Hundarna har haft "rännar'n" inatt igen - båda två - så dom måtte ha ätit i sig nåt utifrån. Känner mig aningen avslagen med andra ord, men frisk luft kommer att bota det, ingen fara.Glad

Ha en underbar dag allihopa! Ett kort meddelande till Ians bara,: Läste ditt inlägg efter tandisbesöket. Stort GRATTIS till ett STORT steg på vägen mot ett skräckfritt liv!Kyss Jättebra gjort!Cool

Så vitt o fint! Bild från eftermiddagspromenaden igår..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
1/31/13, 11:57 AM
#4

Hejsan på Er allihop!

Däckade redan vid 20-tiden igår av all anspänning + lugnande. Vaknade vid 8-tiden alltså 12 timmar senare….med kläderna på..skulle ju bara vila en stund igår kväll Flört Och inser att jag har 30 min på mig att fixa till mig för att sedan bege mig till doktorn.  för min årliga koll av sköldkörteln.

Det blev en hastig dusch o två munnar skållhett kaffe. Så iväg!

Nu sitter jag o äter frukost o dricker mitt kaffe i lugn o ro!

Denna veckan har verkligen gått i ett, med tandläkaren o doktorn….Och imorgon är det dags att dra på sig jobbtofflorna igen! Vart tog veckan vägen?

Och alldeles strax är ju januari slut också Förvånad året har rivstartat!

Idag har vi en sol som lyser här o gör en lite gladare i sinnet…det blir en lite längre promenad med vovven lite senare idag!

Ha en bra dag allihop!

Och tack Inisklo för några goda skratt!

Tack Tuvan! Kyss

Shigne hoppas jobb orken infinner sig påvägen genom dagen!

Och vink vink till dig också LottaO..och till Er som kikar in senare!

inisklo
1/31/13, 12:14 PM
#5

Ps… o jag skriver så som det stå i boken.Gladså som dom säger,att det är liksom int mitt stavfel dom gången… Flört

Jag passar på o skriver nån till i samma ämne:

Musklerna är som små ballonger som är fyllda med spenat./Lars 6 år

Hjärtat är liksom kroppens huvudstad/Marie 6 år

Kroppen är en sorts gömställe som man bör hålla sig inne i./Emelie 6 år

LUNCH!Skrattande

Upp till toppen
Annons: