Etikettövrigt
Läst 828 ggr
shigne
2013-02-04, 06:54

Morgonbubbel 4 februari

Gomorron! -0,8 och utlovat skitväder Obestämd

Trist det kändes att lämna varma, goa sängen och tvinga kroppen att stiga upp…. Bara lite kaffe i magen så går nog den känslan över.

Jobb idag  och det ser jag framemot - även om jag inte har "landat" i min yrkesroll. Fortfarande ringrostig!

Ha en härlig måndag, är rädda om Er och är rädda om dagen!

kram

Toyan
2013-02-04, 07:37

God morgon alla.

Måndag..måndag..och ny vecka igen och mildare, ska visst bli snö. Bäst att jag sätter fart och möter dagen.

Ha en fin start på den nya veckanKyss

Tuva-Lena
2013-02-04, 09:59

Go'morrn shigne och Toyan!

Jag förstår att det kan kännas ovant shigne, men den rätta känslan infinner sig nog ska du se. Sedan är det inte alltid en fördel att jobba färre timmar än de andra kollegorna - man hamnar lätt lite "utanför" händelsernas centrum på nåt vis.. därför kandet ta lite längre tid för dig att känna dig riktigt hemma. Hoppas att du får en fin dag!Glad

Tack Toyan och ha en riktigt fin vecka du också!Glad Här snöar det och är tio minus men jag får en känsla av att det blir varmare framåt dagen…kornsnö nämligen..Obestämd

Har nu suttit och läst igenom journalkopian jag begärde från veterinären… chockartad läsning, med tanke på att den dagen vi sökte vet för att kolla ev diabetes och hunden i övrigt var pigg, glad och hade ett rel "normalt" blodsocker, så har han medan han stått under "behandling" inte bara varit nära att mista livet p g a insulinkoma - när en inkompetent veterinär ger för MYCKET insulin, blodsockret har efter det rusat i höjden hela hösten utan att man åtgärdat det, och han har p g a följdsjukdomar genom det höga blodsockret mist båda ögonen. Idag har han i allmänhet HÖGRE blodsocker än han hade när vi sökte för en kontroll av det den första gången. Förvånad Inte nog med det, vi har blivit tio-tusentals kronor fattigare, utan att hunden är ett dugg bättre i sin diabetes.. Hade det inte varit för att vi själva tog över inställningen av insulingiva - utan veterinärens "goda råd" - så hade hunden med all sannolikhet varit död idag! Att hunden drabbades av insulinkoma var dessutom något som man undanhöll för oss..! Klart som korvspad det, när det är veterinären själv som är orsaken till komat! Jag hade en känlsa av att allt inte hade gått rätt till, därför bad jag att få en kopia av journalen, men att så mycket av ren felbehandling skulle uppdagas trodde jag inte!Förvånad

Vete sjutton om man över huvud taget vågar söka upp en veterinär i framtiden, det enda dom verkar vara kompetenta till, är att avliva djuren eller möjligtvis om det är en solklar skada som skall behandlas. Man undrar hur många djur som har blivit avlivade helt i onödan - om två av två veterinärer har felbehandlat min hund - i samma sjukdom, hur stort mörkertal finns det då bland dem man inte kommer i kontakt med?Rynkar på näsan

Man blir mörkrädd! hade det här skett inom sjukvården så hade båda veterinärerna varit rökta!

Usch va upprörd jag är!

Men jag önskar er alla en fin dag!Glad och en promenad vintersnön får känslorna att lägga sig, jag vet..Glad

Kram kram till er alla!

Använd skyddsutrustning när du besöker veterinär om livet är katten/hunden kärt!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ians
2013-02-04, 10:09

Godmorgon!

Här har sovits! Vaknar och snön yr utanför fönstret….igen!

Det var ju så torrt o fint igår, ja ja det är bara att inse att det Bara är februari!

Idag blir det lite lyssnande till musik som jag skall inleda klassen med så vi får skaka loss jobbet och stelheten med och höja livs energin med!

Så träna igenom programmet så det sitter som en smäck!

Önskar Er alla en underbar måndag!

Healingkväll i kväll för behövande o dem som bara är sugna på lite extra energi i tillvaron!Kyss

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
Upp till toppen