Annons:
Etikettövrigt
Läst 694 ggr
shigne
2013-02-03 08:50

Morronbubbel 3 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

-11 och solen skiner….med andra ord så kommer det till att bli en kall, men väldigt vacker dag idag!

Promenader, tvätta kläder och pyssel - det är mitt schema för dagen!

Ha en fin söndag!

kram

Annons:
Tuva-Lena
2013-02-03 09:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Go'morron shigne!Glad

Sol här också men -20 när jag tittade ut första gången fast det kommer nog att bli lite varmare under dagen.

Varit ganska lugnt inatt och behövde inte gå ut förrän vid halv sju, men då kom det desto mer..Tyst ha ha.. hoppas att vovvemaggarna har återhämtat sig nu, för det är gaaanska kallt att smita ut den tiden i nattlinne bara, ja sen har jag ju täckjackan på mig förstås fast det drar ändå kallt om "underredet.."Oskyldig

Pyssel skriver du och det låter liksom så myspysigt på nåt sätt. Vad pysslar du med då? Blir så lite pyssel för mig nu för tiden, tycker att dagarna är fulla med "viktigheter" bara..Foten i munnen Önskar att jag hade en liten skrivlya eller dyl, där jag fick vara ensam med hundarna o katten bara. Dom är en viktig inspirationskälla och dessutom kommenterar dom väldigt lite, ligger mest och snusar liksom för att göra stämningen mer harmonisk på nåt sätt. Man pratar mycket om änglar nu för tiden och en tanke som slog mig är, tänk om det är våra husdjur som är dom änglarna..? Att dom kvalificerar sig till änglastatus råder det ingen tvekan om i alla fall.

Nu har solen nått upp till trädtopparna och jag tycker mig se hur dom snötyngda  tallgrenarna försöker sträcka sig upp för att få ta del av värmen.. en del har extra bråttom och en viss förståelse har jag ju för dem, när dom har stått där i kylan en kall vinternatt som den som var.

Hoppas att du får en fin dag shigne och en lika underbar dag önskar jag er alla andra! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2013-02-03 09:54
#2

God morgon till dig shigne och alla som tittar in.

Härligt vinterväder här, solsken, blå himmel och minus 6 grader, nästan vindstillaGlad

Sovit bra men drömde att någon skickat en stor spindel och något annat kryp till mig, jag som näst intill har spindelfobiRynkar på näsan

Nåväl..det slutade med att jag stod och tittade på en  död spindel, undrande vem som skickat den vidare? själv dödar jag inga spindlar?

Konstig dröm..undrar vad den betyderObestämd

Idag blir det vila och en promenad till äldstsonen med familjGlad

Ha en skön vilsam söndag alla goa.Kram.

Toyan
2013-02-03 09:59
#3

Hej Tuvan!

Nu var du snabb, igen..Skrattande Så klart husdjuren är änglarGlad

Tuva-Lena
2013-02-03 12:22
#4

Ja ja mensan Toyan och huvudsaken är ju att jag slår dig!FlörtKyss Hoppas att du får en härlig dag med familjen!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2013-02-03 15:32
#5

Gomiddag på Er! Kyss

Här har vi 1+ grad o ett riktigt mysigt väder var det imorse när jag var ute på morgonpink med vovven.

Eftersom jag går av idag….dvs jag jobbar inte natten som kommer också , så kunde jag ta det lugnt o andas ordentligt. ingen stress! Satt och stickade lite på en strumpis innan jag somnade! DET är livskvalité på högnivå för mig! Att slippa stressa!

Ja visst Tuvan är våra djur som änglar i tillvaron, alltid där med sin oreserverade kärlek…hur man än är!

Nu är det fullt ös med yogaträningen inför kurs starten den 12 feb…5 st är det som anmält sitt intresse ev 6 så det blir en go liten grupp!

Men min arbetskollega som jag jobbade med i helgen trodde att gruppen kommer att fyllas på när de ser att vi har kul….ja vi får väll se hur det blir med det Flört och det är ju ingen fix grupp utan man kan hoppa med när man vill!

Spännande värre! Skrattande Det känns som livsenergin rinner till, att det händer lite roliga saker!

Vinkar till Er alla Shigne, Tuvan och Toyan…och Alla er andra som kikar in senare…eller som kikar in o inte skriver något utan bara finns där ändå Kyss

LottaO
2013-02-03 18:15
#6

Hej!

Vad kul att det drar igång snart Ians! Skulle så gärna vara med!

Kallt har ni igen, Tuvan! och Shigne också, ganska kallt.

Här har det legat strax under noll och varit soligt! Tog med mig tre barn på tipspromenad för att hitta på något! Inte så lätt att göra något ute när det bara är is överallt. Skridskor, men det fixar jag inte själv med barnen. Har inte ens några egna…

Annars har helgen gått bra. Brukar ha lite halvågren för att vara själv flera dygn med barnen, men de är så stora nu, så vi hjälps åt med det mesta. Och nu är maken hemma igen Kyss

Och vet ni vad jag har lyckats med denna veckan. Tömma tvättstugan. Ingen smutsig tvätt och nästan allt är struket och inhängt i garderober. Det händer inte ofta vill jag lova!

Ha en go sista kväll på helgen!

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
gummimamma
2013-02-03 19:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

God kväll!

Här har det varit -2,5 grader idag, men nästintill vindstilla och helt underbart soligt!

Gubben tog ut mig på en riktig vädring idag… Vi åkte till en grillplats ute vid Mörrumsån, som man kan parkera bilen precis bredvid. På så sätt behövde jag inte gå långt i snön, men kom ut lite i alla fall. De få metrarna var rätt besvärliga att ta sig igenom, för snön ville fastna och packa sig under min sandal. Som mest hade jag nästan 20 cm med snö under sandalen, innan klumpen släppte taget!

Ha det så gott!

gummimamma
2013-02-03 19:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Så här såg min sandal ut…

LottaO
2013-02-03 22:19
#9

Ser ut som du kör ovallat i kramsnön… Riktigt mysigt med grill i solen!

Dansa kan man alltid göra!

Ians
2013-02-04 20:37
#10

hahahahahahha LottaO…ovallat!!!! Skrattande

Vink vink till dig gummimamman…hrligt att komma ut lite även om det fanns vissa problem Flört

Upp till toppen
Annons: