Annons:
Etikettövrigt
Läst 647 ggr
shigne
2/6/13, 7:03 AM

Morgonbubbel 6 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

-1,6 och det har visst kommit ännu mera snö inatt.

Besök på vårdcentralen nu på förmiddagen för lite provtagning, inhandla mer tråd och ev. så slinker det med lite mer tyg också… Härligt det känns att min kreativa sida vill vakna igen!

Skotta snö, hundpromenader och sitta vid symaskin + lite vardagliga sysslor = min dag idag!

Köpt en ny yoga-dvd - kanske ska ta en svängom på mattan Obestämd Nya grejer tar för mig lite tid att sätta igång med!

Ha det gott och är rädda om Er idag!

kram

Annons:
abbis
2/6/13, 9:44 AM
#1

Morn på er..

Somnade vid 21 tiden i soffan och vaknade vid 9 i sängen..tog mig någonstans därimellan till sängen..sovit många timmar inatt..men ska jobba 12 timmars pass idag..så jag kanske behövde sova..

Annars ser min dag ut så här glasera glasera glasera sen lite lunch sen glasera igen och vid 18 tiden förbereda gruppen som kommer..

Kul shigne med ett intresse då får man dagarna att gå..

Snöoväder här ska snöa till söndag..så nu kommer allt på en gång..

ha det gott

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2/6/13, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morron shigne!

Ahhh, jag bli så sugen att köpa en ny yoga DVD jag också! Dom jag har hemma har jag haft i sju år nu, fast det är klart, övningarna sitter ju där dom ska men det skulle vara roligt att göra nåt nytt program också.. Härom dagen förberedde jag mig genom att lägga ut yogamattan på golvet, drack lite vatten innan och när jag kommer tillbaka till rummet så ligger både en hund o en katt på mattan. Dom vet vad som är på g och brukar alltid göra mig sällskap - fast då ligga på sidan om när jag är snabbt ner på den. Nu hann jag inte så jag fick göra övningarna på sidan om mattan. Kan ju inte köra iväg min vänner om dom vill ha mattan för sig själva… ju.Kyss

Tittade på dina länkar igår kväll och jag föll för den första hatten, hette nåt med Drop.. nånting. Jätteläcker tycker jag, så jag satte mig ner o läste igenom beskrivningen… hmmm.. st, lm, sm…Obestämd sa mig ingenting för det är evigheter sen jag virkade. Minns att jag virkade en sjal för lääänge sen och en mysse, men tiden tar ut sin rätt och minnet är bra som sagt, men kort.Foten i munnen Men det fanns en video på samma sida som beskriver exakt hur maskorna skall göras. Huuurrraaaa! Tungan ute Införskaffa garn bara så sätter jag igång!

Här snöar det fortfarande men det blev inte så mycket som man trodde, 1 dm nysnö kanske.. kommer i snöbyar mer, men det är vitt vitt så långt ögat når.

Behandla rygg idag igen men både prommisar, garn, hundar, yoga och hushåll hinner jag däremellan, har jag bestämt.Cool Fullspäckat med andra ord, men en liiiten lur efter yogan - bästa stunden på dan' - så är jag på g ikväll igen!Tungan ute

Ha en fin dag du med shigne!Kyss Och en underbar dag önskar jag er alla andra också!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2/6/13, 10:01 AM
#3

Go'morron shigne, abbis och övriga.

Här är det minus 1,8, lite disigt och snö ska det visst komma här också.

Låter som en trevlig dag med allt du ska hitta på shigne.

Det blir en lång arbetsdag abbis, bra att du fått hämta kraft i sömnen.

Ha en fin dag med allt ni gör allihopaKyss

Tuva-Lena
2/6/13, 10:01 AM
#4

Morrn morrn abbis! Var nog välbehövligt som sagt, med den där vilan från tidiga kvällen till tidiga morron, och hur du tog dig till sängen spelar ingen roll, huvud saken är att du hittade till rätt säng!Tyst Egentligen borde du skriva en biografi om hur det är att vara egenföretagare i enskild firma.. Möjligtvis kan det få våra politiker att förstå hur verkligheten ser ut för dem som driver eget i liten skala.. Skall man då samtidigt brottas med skattemyndigheten, kronofogden, kommunen och värdelösa revisorer så vill det till att man har ett genuint intresse för sin verksamhet, för att inte nämna ett psyke av stål, för att vilja fortsätta. Tänk så enkelt det vore att sätta sig utanför soc istället..Obestämd

Kram och ha en fin dag abbis!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2/6/13, 10:05 AM
#5

Go'morron Toyan! Hoppas att du får en härlig dag i snöyran!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2/6/13, 10:08 AM
#6

Hallå Tuvan!

Vilken energi, ha det så gott med promenader, yoga och garn. Kram till dig och dina fina vänner.

Annons:
abbis
2/6/13, 10:34 AM
#7

Hallå där tuvan och toyan..och alla andra som dyker in senare..

Tuvan ..Vänta du bara…Jag ska skriva min biografi så småningom och då ska varenda knäppgök jag träffat på nämnas vid namn..Tungan ute..har lite inspelningar sparade oxå he he

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2/6/13, 8:11 PM
#8

Shigne Alltid kul med lite nya grejer, lycka till med yogandet!

Tuvan Jadu det är inte alltid lätt med förkortningarna i olika beskrivningar. Ett tips är att kolla på youtube där finns instruktionsvideor till det mesta. Där har jag lärt mig nålbinda bla och kroka o lite annat….

Toyan vink vink

Abbis DEN boken läser jag gärna! Med ditt roliga sätt att beskriva saker så Måste den bli en succé!

Här har det tagits lugnt idag, jobbade i natt. Men har hunnit hämta di nya träningskläderna på posten iaf. Om en skall instruera folk så får en ha något trevligt på sig…..de gamla träningsbyxorna har ett hål i skrevet Tyst kan roa vissa, men ser lite sunkigt ut. så det blev lite nytt på den fronten. Nu måste jag träna in mig lite i dem ikväll Flört!

Önskar alla en trevlig kväll! kramar!

Upp till toppen
Annons: