Morgonbubbel 5 februari
Gomorron!
Ahhh ingen morgonbubbel???? Har ni sovmorron alla?
Nä, jag förstår att det är full rulle tidigt hos de flesta = barn, jobb, djur etc. etc. Å en o annan sitter nog och drejar för tillfället kanske?
Här har vintern slagit till igen med buller och bång. Skottade gården igår efter jobbet - å så blev det till o skotta nu på morgonen igen… Men de säger att det är den nya snön som ska ta bort den gamla.
Men kan inte förstå varför det behöver komma så hiskeligt mycket - den gamla snön var ju göööör tunn!!!
Idag ska jag ägna mig åt att sy lite vår mössor, å sen ska jag ge mig i kast med självstudier i nya office-paketet så jag hänger med i jobbet mer.
Ha en underbar dag….kram
Lägger ut en bild på en av mössorna…

Näää det gjorde du inte shigne! Hittar ingen mysse..
Go'morron på dig och på er alla andra!
Här vräker snön ner idag och att den nya snön skall ta bort den gamla stämmer inte heller. Vi har redan så det räcker så nu blir det bara påfyllning, så mycket snö som vi har i år var det längesen vi hade, men det är ju vackert - förstås. Om man nu ska försöka hitta nåt som är positivt med vintern.. annars tycker min frusna kropp att vintern är slöseri med tid. Tänk så mycket som man inte kan göra p g a all snö som är i vägen.. men men, det HAR blivit ljusare!
Idag ska jag ta itu med en ny rygg, många såna nu under vintern..och nackar.. hörde på nyheterna igår också, att antalet VAB:ar har ökat med 43% sen förra året! Måtte vara en riktig epidemi som går..! Sedan skall männen akta sig för att trycka i sig för mycket tillskott av vitamin C också, för dom kan utveckla njursten av det stora intaget. Det här gäller enbart C-vitamin som kosttillskott, äter man frukt eller mat med vitaminet så blir mängden så mycket mindre och är helt ofarligt. Ja ni, alltid är det något..
Undrar om det finns några virkmönster på "hattar" här på nätet? Skulle vilja virka mig en fräsig hatt, helst knallröd, för att pigga upp mig i vinterkylan. Jag är en "hattmänniska" se och passar bättre i såna än i fjolliga mössor. Förslag?
Dags för promenaden i snöyran, hoppas bara att jag hittar hem igen.. sen skall jag åka ner på stan och köpa en sån där "klicker" ni vet? Som man använder när man tränar hundar..? Jag skall försöka lära hunden att skilja på "framåt", "höger" och "vänster" genom att klicka olika antal gånger. Det borde funka bara hunden är fokuserad nog. Då kan jag ha honom lös sedan och dirigera honom genom att klicka, ja testa kan man ju alltid i alla fall..
…och den som gräver en grop åt andra - har för mycket fritid.
Ha en underbar dag allihopa! Kram till er som behöver muntras upp!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Morn på er
Inget drejande ännu..
Fått ta det lite lugnt nu på morgonen (sambons idé) för jag jobbade till 21,30 igår.Kurserna drog igång igår.
Kör två kvällar i veckan..
Här har blötsnön vräkt ner så det är ett sagolandskap utanför fönstret..
Inatt skickade jag avsked på grått papper till revisorn..han började svamla om ömsesidigt förtroende etc
Jag skrev : Vill man ha sina kunder kvar får man nog anstränga sig lite mer och förtroende ska man göra sig förtjänt av.
Idag ska det glaseras
Tuvan kolla här min design på hatt..he he
kram på er
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Godmorgon på Er!
Åååå en sådan fin Hatt/mössa skall jag virka mig…den var ju Gör fräsig Abbis!
Bra att revisorn fick svar på sitt svammel, för visst är det så : Förtroende skall man göra sig förtjänt av! så det så!
Shigne kan du inte lägga ut några bilder på dina mössor?
Tuvan Februari kallas för Vabruari hos FK…troligen för att det ligger ett lov i den månaden. Och får en inte ihop det ordentligt med någon som kan vara hemma med de lite större barnen och inte kan ta semester så finns det nog de som fuskar lite.
+ att när vädret växlar mellan svinkallt och mildare så vaknar bacillerna till rejält!
Nu skall jag dricka kaffe o yoga lite! Ha det gott alla goingar

Åh vilken fin hatt Abbis!!
Undrar hur du hinner och orkar med allt du gör
Det blev fel på uppkopplingen - men här kommer en "mysse" iallafall…
Tuva:
Tips på virkade hattar;
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=99&d_id=23&lang=se
http://www.torgstenen.se/freja-virkad-hatt-beskrivningmonster-1520.html
Annars så kan du virka i 100% ullgarn och göra den jättestor, tova i tvättmaskin - så får du en hatt som blir både varm och snygg.
Tror jag har nått mönster på tovad hatt - ska kolla om du vill?

Den var fin Shigne!

God middag!
Här trillar stora blöta snöflingor ner, har gjort sen igår kväll.
Undrar också hur du Tuvan hinner med allt, är du igång dygnet runt??
Vinkevink till Ians.
Snygg hatt abbis. Bra svar du gav revisorn.
En fin mössa shigne.
Ha en fin dag. Kram

Hääärlig smäck abbis! precis i min stil! Om jag tar den röd eller varmt gul då så kommer den att bli min vinterfavorit! Skall kolla dina länkar också shigne.. öjjeblikk så kommenterar jag sedan, annars är din myssse jättefin! Synd att jag inte passar i såna, jag ser så "kosnäll" ut.
Bra att du slog näven i bordet åt revisorn abbis, så mycket elände som han har fört med sig för din del.
Ja faktiskt Toyan, så är jag nog igång hela dygnet. Fast inatt låg jag helt stilla i sängen, inte ett veck på lakanen kunde jag se imorse. Har nog tänkt på det själv, att jag MÅSTE lära mig att INTE göra nåt hela tiden. Lära gamla hundar sitta ni vet..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Har tittat in i denna tråden nu i kväll och #4 Jag skulle gärna vilja ha beskrivning på den tovade hatten om det går för sig.
Önskar er alla en trevlig fortsättning på kvällen!
" Var nära naturen - var när dig själv "

God afton!
Här är oxå snön tillbaka och det är snorhalt på vägarna! Fullt ös medvetslös på jobbet just nu. Hinner knappt äta på dagarna. Fast idag var det raggmunkar till husman och då bad jag snällt kocken göra laktosfria till mig - och visst gjorde han det. Har inte ätit raggmunkar på flera år - slurp!
Vi håller på att sätta upp ny badrumsinredning eftersom den förra trillade isär… Spegeldörren trillade ur och slog sönder en rejäl flisa i handfatet så det var bara att byta.
Har Bodybalancat och nu ska jag krypa ner i sängen, är så där skönt slut!
Skönt att titta in och "se" er
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Är det min virkade hatt Indiania ? Jag har inget mönster..Jag har virkat den på fri hand så att säga

DEt var Shigne jag skrev till! Hon hade ett mönster till en tovad hatt i inlägg #4
Din hatt är jättefin Abbis!
" Var nära naturen - var när dig själv "

okidoki..