Annons:
Etikettövrigt
Läst 2657 ggr
shigne
2/7/13, 7:06 AM

Morgonbubbel 7 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

-4,7 och ingen aaaaning om hur vädret ser ut!!! Kolsvart ute. Enligt de som kan, så ska solen visa sig idag.

Jag är trött som bara den och kroppen skriker efter mer vila…men jobb idag, så det är bara att peta i sig mycket kaffe, så vaknar jag också snart!

Var på badhuset igår och och slog personligt rekord (iallafall vid "vuxen" ålder) = tusen meter!!!

Å det känns i kroppen idag! Tänker på det där Tuva skrev om - för mycket bröstsim ger ömma nackmuskler? Var det så Tuva? 

Önskar Er alla en härlig dag! Är rädda om Er! 

Kram

Annons:
Ians
2/7/13, 8:23 AM
#1

Godmorgon Shigne!

Ja jag får ömma nackmuskler när jag simmar, för att jag håller upp huvudet så dant!

Och även om det gör ont o man är trött i kroppen, så är träningsvärk en "frisk" smärta…som går över

Själv är jag lite gisten idag, tog i lite för mycket i yogaövningarna i går kväll. Kör super race nu inför kurs starten…en lärare bör iaf ligga ett steg före sina elever

Men några baljor kaffe och en dusch så är jag nog på spåret igen, idag skal jag på möte på jobbet…..Vårdtyngdsmätning står på programmet.

Önskar er alla en härlig dag precis som Shigne….stora kramar i massor till de som vill ha och behöver det!

LottaO
2/7/13, 8:32 AM
#2

God morgon! Shigne, hoppas du kan slappna av något under dagen. Snöööö! Kul men halt som attan när det är så nära nollan. Bröstsim - jag kan inte simma! Eller, jo, jag kan ta mig fram i vattnet i sakta mak, med huvudet som ett periskop. Och då får man ju ont i nacken. Funkar inte för mig! 1000 meter är imponerande, shigne. Dottern gillar att simma. Ger sig inte, kämpar. Det gör hon nästan ingen annan stans. Idag har jag lämnat bilen på verkstad. Bytte lampa häromdagen. Pilligt som … Och så lyste f-skapet ändå inte… Får se vad den får för dom den gamle saaben. Dags att byta ut den snart till något betydligt bränslesnålare! Ha det gott alla!

Dansa kan man alltid göra!

abbis
2/7/13, 10:02 AM
#3

god förmidda på er allihopa..

Sover inte så bra numera..eller sover men drömmer mardrömmar som en galning.Inte nog med det jag kommer ihåg dom oxå.

Kurskväll igår kväll så jag fick ta det piano nu på morgonen..En ny elev började igår och sen va det järngänget som kom..Vi har så roligt och pratar om ditt o datt..och det kan behövas

Glaserar idag oxå…ska försöka bli klar med ugnen idag så jag kan slå på.

Simning är nått jag inte kan göra med min slitna nacke..Får inflammationer som sitter i hur länge som helst..Skulle verkligen behöva göra nått i alla fall..Som man kan göra hemma och inte trava iväg nån stans…

Vädret här är milt,blöt o grått..

Vilka gulliga smilysar vi fått…

ha de gott goingar  

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

gummimamma
2/7/13, 12:44 PM
#4

Hej på er alla goa!

Här är tempen på nollan eller någon plus, vindstilla och gråmulet. Men fåglarna flöjtar glatt i buskarna.

Idag var det extra skönt att inte behöva ge sig iväg till jobbet. Jag har sovit så dåligt i natt… Först tog det evigheter att somna, och sedan sov jag oroligt. Dessutom kliade min fot något fruktansvärt, så till slut tog jag av mig det översta bandaget och gipset. Bara innersta bandaget fick vara kvar för att skydda såret. Gipset är som en skena som går att ta bort och sätta dit igen, men hellst ska den sitta där hela tiden. Klådan lindrades lite i alla fall, så jag slapp ha problem med den.

Jag får också ont i nacken när jag simmar bröstsim. Bara efter 50 m börjar det värka! Men jag brukar, de få gånger jag simmar, variera bröstsim med ryggsim, så hinner det inte bli sådana spänningar i nacken. Men, som sagt, så blir det inte ofta jag simmar. Min kropp gillar inte kylan i vattnet. Det är visserligen 26-27 grader i vattnet på badhuset, men jag fryser som bara den i vattnet, hur mycket jag än försöker simma mig varm. Dessutom stängs blodflödet av till händer och fötter när jag utsätts för kyla, så fingrar och tår blir kritvita. När blodflödet börjar komma tillbaka, blir fingrarna och tårna blå/lila/röda och värker något fruktansvärt. Jag har fått medicin för detta, så jag är inte lika känslig för kyla längre, men den hjälper inte helt.

Tänk att vi snart är i mitten av februari! Våren börjar närma sig! Jag kan se på mina pelargoner och en del andra växter att de har börjat vakna till liv. En pelargon hade t o m knoppar, men dem tog jag bort så de inte ska dra ut all energi från bladen. Vet inte om jag gör rätt, men min tanke är att det är bättre att pelargonen får rejält med blad innan den får börja blomma. Dessutom är det ju inte så ljust ute ännu så växten ska få tillräckligt med ljus. Men jag tog några av mina blommor och antingen bara bytte jord eller bytte till större kruka med större jordvolym. Det ger en massa ny energi! Skulle behöva mer plats för mina blommor. Det blir ju gärna en massa sticklingar och ibland även fröplanteringar på våren…

Tuva-Lena
2/7/13, 1:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej och go'dagens på er allihopa!

Oj imponerande shigne! 1000 meter!!Men som sagt, det kostar på lilla nacken desto mer. Nackpatienter styrde vi in på ryggsim istället, då blir det inte så ansträngande, fast det är inte lika roligt - då ser man ju bara taket! Själv har jag alltid varit som en ål i vattnet och oftast tillbringar jag mer tid under vattnet än ovanför..fastän ålarna klarar sig lika bra ovanför. Dom kan ju förflytta sig mellan olika vatten genom att åla sig fram i diken m m.. Impressive! Jag lärde mig crawla genom att iaktta hur andra gjorde och efter lite träning så var jag riktigt fena på det också!Och nacken far inte lika illa med det simsättet, fast man får inte vara rädd för att doppa ner näsan när man andas ut..

Jaa, kul med nya smileysar!

Har haft full huggning under förmiddan idag. Först morronpinken då, som är en viktig del av renhållningen i huset, speciellt med en diabetiker inom väggarna. Sen stallet och ut med hästarna, sen ut med hundarna igen för en längre promenad, sen mocka och göra i ordning kvällsmaten åt hästarna, sen hem och dricka kaffe, oj oj - ja som ni ser har man det jobbigt, speciellt med den avslutande kaffetåren.. ha ha..fast jag spetsar den INTE med hembränt!

Nu har jag åkt på ett rejält bakslag dessutom för min laser är paj, eller rättare sagt så är det nog kontakten där behandlingshuvudet skall fästas som har nåt glapp.. men va fanken, int ser jag nå'! Har därför försökt att hitta företaget på nätet som jag köpte den av, bara det att nu blir jag omdirigerad till moderföretaget som ligger i gamla UK.. ja alltid ska det vara nånting. Sedan har jag sagt upp lokalen också, gudars, nu går det snabbt! Eftersom jag gör mest hembesök, varför skall jag betala 3500 drygt för en lokal som jag knappt använder då? Jag har försökt att dirigera patienterna till lokalen, men jag har redan skämt bort dem med hemsbesök och då är det svårt att få dem att ändra sig, bekväma som dom blivit förstås - och jag rår själv för det.

Hoppas att både nackar och tår och alla själar får en fin dag! Inte konstigt alls att du har mardrömmar abbis, som befinner dig mellan två käftar på en o samma gång… 

Kram kram på er alla!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
2/7/13, 5:12 PM
#6

God middag!

Rackarns' vad det har snöat här i 2 dar, mildväder är det i alla fall.

Imponerad shigne, du är en riktig 

Hoppas träningsvärken gett med sig lite Ians.

Vi får hoppas att snön ligger kvar till sportlovet Lotta.

Låter allt fint med roliga kurskvällar abbis, tankeutbyte och lite goda skratt behöver vi alla och speciellt när livet känns jobbigt.

Här finns en till med en kropp som inte gillar kyla gummimamma, fryser som attan och fingrarna blir vita och tappar känseln. Det behöver inte vara kallt heller, sitter med fingervantar på ibland inne, att jag måste ta betablockerare mot förmaksflimmer gör det inte bättre. Finns det medicin? har ingen upplyst om  Om du vill kan du kanske pm:a mig om vad det är?

Bra att du får jobb Tuvan och att slippa utgift för lokalen är ju bra, fast så klart kostar det ju att vara en ambulerande Tuva också.

Ha en fin kväll alla goingar. Kram

Annons:
Ians
2/7/13, 5:49 PM
#7

Jodå Toyan,

träningsvärken fick ge med sig med lite mer yoga idag!

Har varit o köpt lite yogamattor så jag har att låna ut….billigast möjliga på Rusta. vill de ha bättre mattor får di köpa själv! Men några måste man ha för att låna ut, så de slipper ligga direkt på golvet o halka runt dessutom.

Har testat en av dem o den var helt ok faktiskt.

Upp till toppen
Annons: