Annons:
Etikettövrigt
Läst 735 ggr
shigne
2013-02-09, 08:34

Morgonbubbel 9 februari

Gomorron! 

-9,2 , mulet och stilla ute. Perfekt för en stilla morgonpromenad.

Tänkte ta med hundarna upp i skogen och kolla hur mycket snö det finns där och om stigarna är snorhala.

Absolut inget på schemat idag - nä, nu ljög jag! På mitt schema idag står det med stora bokstäver;

GÖR VAD DU VILL IDAG!

Önskar er alla en härlig dag! kram

p.s. Elpida; ta´t lugnt i pulkbacken idag….

Annons:
LottaO
2013-02-09, 08:41

Dubbel! Du vann med några minuter! :) Ha en go dag, Shigne! Gör något roligt (kul eller rogivande, välj själv…)

Dansa kan man alltid göra!

Tuva-Lena
2013-02-09, 10:14

Jaha, var det shigne som var först? Måtte ha suttit o skrivit ett långt inlägg inne hos dig Lotta, utan att ha vaknat riktigt då..

Men här kommer det! Får ändra lite i början bara..

Goder morron shigne och Lotta!

Nä men, har ni kyrkan i nåt gammalt uthus eller..? Ser ut som det vore fallfärdigt, och som vanligt är det bara di gamle som söker sig dit. Tur att det fanns plats för EN rullator i alla fall, den trognaste besökaren kanhända..?

Hoppas att familje"överhuvudet" kryar på sig så att du får en god nattsömn i fortsättningen! Jag tog saken i egna händer och skaffade eget rum efter att ha lyssnat till snarkningar i x antal år, som ALLTID störde nattsömnen. Det är skönt med egen kuppe kan jag säga.. Ha en härlig kväll med kompisarna!

Kylan gav med sig något under natten, tack o lov, så idag är det bara 15 minus, men det räcker det med! Åhhh nu börjar det kännas som man lääängtar till våren, är trött på kyla och snö upp till midjan.. Bylta på sig så man ser ut som en övergödd gris är inget för en "pimpinett" dam som jag. Sedan tar det en evighet att klä på-och av sig, blek blir man också för man är inte ute lika mycket, trött blir man av kylan dessutom.. Inte konstigt egentligen att björnen sover hela vintern, en av några få som är vettig nog att slå igen ögonen den här årstiden, eftersom det inte finns så mycket annat än snö utanför dörren och terrängen är oframkomlig.

Min laser har fortfarande "semester" så nu måste jag skicka den till firman jag köpte den av för att få en ny kabel. Tänk, när jag ringde och lämnade ett mobilsvar så får jag ett svar från Spanien. Han i sin tur sms:ar killen i Sverige, som i sin tur ringer upp mig - inom loppet av ett par timmar. Är inte tekniken otrolig ändå! Tänk vilka framsteg man gjort sen jag var barn då man sa; "Stockholm/Motala" och sen tjööööt det i radion tre minuter ungefär innan man hade kontakt med "nätet"..!Jag är faktiskt glad att jag har fått uppleva hela den här utvecklingen, dpet är en skillnad som natt o dag och ibland har man lite svårt att smälta alla nya intryck man har fått genom åren. Tur att man är alert och aldrig slutar vara nyfiken!

Jag gör inte vad jag vill idag för då skulle jag ta skidorna på mig och dra iväg till skogs med hunden men nu går det inte längre - känns sorgligt men men, får ta koplet istället och strosa runt på vägarna. Har köpt en sele också, som jag kan använda som en hästsele ungefär - fäster bara ett koppel i vardera sidan och "kör honom" genom att använda "tömmarna". Då hittar han rätt. Bra va?

Kram kram till er alla och ha en riktigt fin lördag idag!

Början av 60-talet..

Medarbetare på Alternativbehandlingar IFokus

Välkommen in! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Toyan
2013-02-09, 10:27

Ole..dole..,skojar bara, 2 trådar idag, kan ju skriva i båda 

Minus 4 och snöar igen.

Skönt att bara göra vad man vill shigne, ha en fin dag.Kram

Har inget som jag måste göra, men en del som bör göras när jag nu inte har nåt annat inbokat.

Ha en härlig dag allihopa!

Ians
2013-02-09, 13:44

Godmiddag!

Satt och stickade till klockan var 3 inatt…så jag har sovit länge..nu har jag visserligen varit uppe en stund. har plockat bort fettioelva bilder som överförts från min mobil till FB…trots att det står att bilden inte kunde överföras i mobilen….inte alltid är tekniken så underbar som i ditt fall Tuvan  

Inatt skall jag jobba så idag får bli en dag på halvfart….så en orkar hela natten!

Har jag tur så blir det lite tid över till att sticka färdigt sockisarna till barnbarnet. Nu har jag fått kläm på hur jag skall få det tunnare garnet att bli som jag vill! Fördelen med att sticka i tunnare garn är att man kan tom ha ullesockarna i vanliga skor o de värmer lika gott som de tjockare varianterna!

Ha det gott i stugorna kära vänner o var rädda om er!

abbis
2013-02-09, 17:00

God eftermiddag

Har filmat idag och ska redigera snart..men först

ska jag kolla lite mer på ellos rea på rean .Får 50% på det röda priset så jag hittade mina favvoklänningar för 75 spänn och en jättefin odd molly inspirerad tunika för 45 spänn..kan man ju köpa 2..Får vara lite extra ekonomisk just nu..

Blir en lugn lördag..sambon planerar en 2 rätters..

kram på er

ps.skulle oxå vilja kunna sticka sockor ds

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: