Annons:
Etikettövrigt
Läst 898 ggr
shigne
2013-02-11, 06:44

Morgonbubbel 11 februari

Gomorron!

Trött är bara förnamnet  Sovit riktigt dåligt inatt….. Förbaskade övergångsålder! Jag tror det är den som spökar. 

Nåväl - lite kaffe så vaknar jag nog. 

Dagmattehunden kommer vid 8 och de är snälla som låter mig hänga med in till stan, så slipper jag bussen alt. köra själv. Jobb idag med andra ord.

Här är det - 9 och det verkar inte ha snöat mer i natt. 

Jag hoppas ni får en fin och bra måndag - är rädda om Er!

Lägger ut en bild från morgonpromenaden igår.

kram

Annons:
LottaO
2013-02-11, 08:45

Hej. Jag har också sovit sådär. Har en snorig och febrig make bredvid mig som snurrar och mumlar. Han brukar vara tyst och stilla annars. Snorig är jag också för övrigt. Men det verkar klara sig med det! Barnen har sportlov. Mormor är hos oss ett par dagar. Fritids/dagmamma två dagar och sen kusiner/farmor på fredag. De ska då på var sitt håll syskonen! Undrar om de klarar det ;) Sonen är lite bekymrad tror jag. Men men. Än så länge måndag morgon! Läste om knäpparen igår tuvan. Vad bra! Både för dig och hunden! Ians. Har du sovit något inatt? Ha det gott!

Dansa kan man alltid göra!

Ians
2013-02-11, 09:22

Godmorgon

Jo du LottaO vid 01-tiden somnade jag som en stock och sov fram till kl 09! Sömn har sällan varit mitt problem Om jag inte oroar mig för något.

Lycka till på jobbet idag Shigne och önskar LottaO och maken godbättring när det gäller förkylningen! 

Idag skall jag finslipa yoga rutinerna inför starten imorgon eftermiddag. Och den lite ruschiga starten på passet. Så blir det väll lite promenerande med vovven och här är det sportlov också! Så vi får väll se hur dagen blir.

Och ikväll är det healing kväll!!!!

Ha det gott alla goingar där ute i stugorna och var rädda om Er!

Tuva-Lena
2013-02-11, 09:26

Go'morron shigne!

Ordningen återställd och shigne sitter först vid tangentbordet! Synd bara att du inte känner dig utvilad. Har du provat Femiform? Tillskott mot vallningar och övergångsbesvär, även pms förresten för den som lider av sånt.

Väderleken då, gissa? Ja visst snöar det och inte lite heller! Otroligt va snö vi har! Har precis "ringit" till veterinären för att få en tid för att kolla öronen. Hoppas att inflammationen är utläkt nu och att jag slipper veterinärer på ett tag.. skall passa på att be att få journalkopian härifrån stan också - det var ju här allting satte igång. Om hunden har ett (förhöjt) blodsocker på 20,8 och väger 28 kg som han gjorde vid invägningen, så skall han ha ca 7 enheter insulin för att få blodsockret i balans igen. Han fick 40!!!! Är det underligt att hunden var nära att dö!? Dom skall ha sig en skrapa så att dom lär sig det en gång för alla!Därför vill jag läsa vad som står i journalen ang det, om dom har slätat över allting med några halvsanningar, eller om det står som det ska göra - att dom inte har kompetensen att sköta behandlingen… Var väl därför vi blev remitterade till S-vall, men då hade ju redan hundkroppen tagit stryk och drabbats av hypoglykemi som det heter, d v s man har för lågt blodsocker och kroppen lägger av om man inte åtgärdar det - om det går och inte har gått för långt vill säga.

Den dagen den sorgen, idag är en annan dag. Hoppas Lotta, att det löser sig med barnpusslet den här veckan, men jag förstår att det kan kännas gruvsamt för de små att skiljas åt, även om det bara är för några timmar. Skickar en krya-hälsning tll maken också. verkar som han har åkt på en rejäl infektion..

Ha det så gott allihopa idag och en extra tanke till er som känner er krassliga!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tuva-Lena
2013-02-11, 09:33

Hej och vink till dig Ians! Oj va spännande med yogan!Men det kommer att gå som en dans ska du se! Promenaderna med vovven har en förmåga att lugna nerverna också, så blir du nervös är det bara att ta hundkopplet och släppa det hela en stund. Skulle va kul att ha dig som lärare..Jag yogade igår eftermiddag efter prommisen med hunden. Finns inget skönare; först en promenad så att kroppen är någorlunda uppvärmd, sen yoga och sen en kort lur på sängen. Man blir som ny!

Lycka till imorgon Ians!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
2013-02-11, 10:00

Morn

kurs till 21.30 ikväll så sambon gick i förväg till butiken.Har drejat strutsägg med ljushållare under som ska skäras idag bl.a.

Vi hade filmkväll igår och tittade på 5 avsnitt av Games of thrones. Helt såld på den serien..miljöerna ,kläderna,karaktärerna mm mm.

Kul med yogan Ians det kommer gå galant..

Törs du anlita vetten igen Tuvan..En journal skriver man väl inte in misstagen i..

Är det redan sportlov hos er LottaO

Vilken underbar bild Shigne…

Näää nu ska jag ringa några tråkiga samtal..

kram på er

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ians
2013-02-11, 10:23

Jo du Abbis, i en journal skall allt man gjort stå och hur utfallet blivit av det man gjort.

Annars kan man be att de görs en översyn av vad kliniken sysslar med o deras kompetens. Många läkare tex har fått på taffsen pga deras brister i journalföring!

Åtgärdar man inte bristerna så kan man förlora tillståndet att bedriva verksamhet inom sitt gebit!

Så kolla journalen Tuvan!

Annons:
Toyan
2013-02-11, 15:41

God middag!

Hoppas dagen varit/ är bra trots dålig sömn Shigne.

Hoppas det funkar bra för barnen att vara på olika håll några timmar Lotta och att dom klarar sig från förkylning/ Influensa.

En lycka att ha god sömn Ians, lycka till i morgon.

Men Tuvan..vad är det för inkompetenta klantskallar??På dom bara om du upptäcker att allt inte finns med.

Ha en bra kurskväll abbis.

Karm på er allihopa

Upp till toppen
Annons: